Podczas Nocy Mistrzów w Weissach, Porsche zaprezentowało kierowców na sezon 2014. Nowa konstrukcja LMP1 otrzymała natomiast nazwę – 919 Hybrid.
Już nie Porsche LMP1, ale Porsche 919 Hybrid – tak od teraz określać będziemy prototypy Porsche, które staną do walki z Audi i Toyotą w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Potwierdziły się więc informacje podane nieco wcześniej przez magazyn Racecar Engineering – nazwa 919 pojawiała się zresztą już od kilku miesięcy, choć wtedy nikt nie był w stanie potwierdzić takiego oznaczenia nowego prototypu. Według nieoficjalnych informacji, tak nowy pojazd miał nazwać również Mark Webber, który po Grand Prix Formuły 1 w Japonii miał stwierdzić, iż "dzięki zezwoleniu na wcześniejsze odejście z Red Bull Racing, będzie mógł wziąć udział w testach 919 LMP1" – jednak dopiero kilka dni temu, Porsche oficjalnie zastrzegło liczbę "919" jako nazwę jednego ze swoich nowych pojazdów.
Teraz, liczba ta już bez żadnych wątpliwości będzie przypisana nowemu prototypowi LMP1 – podczas Nocy Mistrzóstw, Porsche ogłosiło jednak również pełny skład zespołu. Zgodnie z oczekiwaniami, do znanych już Timo Bernharda, Romaina Dumas, Neela Janiego i Marka Webbera (który oficjalnie zostanie kierowcą Porsche z dniem 1. stycznia 2014) dołączą Marc Lieb i Brendon Hartley. Lieba znamy dobrze ze startów w tym sezonie w kategorii GTE Pro, gdzie Niemiec do ostatniego wyścigu miał szansę nawet na mistrzostwo w swojej klasie – startujący w Europejskiej Serii Le Mans, a wcześniej w Formule 3 oraz Formule Renault 3.5 Hartley sprawdził się podczas jesiennych testów Porsche.
Miejsce Lieba w przyszłorocznej serii FIA WEC zajmie natomiast doświadczony Frédéric Makowiecki, przejęty przez Porsche z grona dodatkowych kierowców fabrycznego Aston Martina. Startujący w tym sezonie w japońskiej serii Super GT Francuz ma za sobą 9 sezonów startów w różnych seriach w pojazdach Porsche – teraz, mistrz francuskiego pucharu Porsche Carrera z roku 2010 otrzyma możliwość startów dla tej marki w czołowych modelach 911 RSR.
Podczas gali Nocy Mistrzów, Porsche poinformowało również o kilku innych decyzjach związanych z nadchodzącym sezonem. Producent zdecydował się na przejęcie 51% akcji Manthey Racing GmbH, która to firma jest podstawą dla fabrycznego zespołu GT w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Ma to na celu wzmocnienie ekipy na rok 2014 i jeszcze ściślejszą współpracę z zespołem Olafa Mantheya.
Nowym kierowcą fabrycznym Porsche został Michael Christensen. Mający za sobą bardzo udaną karierę w kartingach, 23-letni Duńczyk zajął w tym sezonie szóste miejsce w Porsche SuperCup – a w poprzednim startował w niemieckim pucharze Porsche Carrera. Teraz, Christensen otrzyma szansę na rozwój swojej kariery pracując bezpośrednio dla Porsche – możliwe, że pojawi się on wkrótce także w serii FIA WEC.
Porsche rozdało także nagrody za starty w pojazdach tej marki w wyścigach GT. Triumfatorem został Austriak Martin Ragginger, wice-mistrz azjatyckiego pucharu Porsche Carrera i czwarty kierowca w tegorocznym sezonie ADAC GT Masters. 25-letni Ragginger, w nagrodę otrzymał nowe Porsche 911 Carrera S – w klasyfikacji punktowej tworzonej przez Porsche, Austriak pokonał Australijczyka Klarka Quinna (powtórnego mistrza Australijskiej serii GT oraz trzeciego w wyścigu Bathurst 12 Hours) i Roberta Renauera (wice-mistrza serii ADAC GT Masters, najlepszego kierowcę Porsche w tejże serii). Quinn otrzymał nagrodę w wysokości 30 tys. Euro, a Renauer 25 tys. Euro.
Na koniec, Porsche zaprezentowało także kalendarz przyszłorocznej serii Porsche SuperCup – tu, w serii pojawi się runda na torze Red Bull Ring w Austrii – a kończącą sezon, dwuczęściową imprezę w Abu Zabi zastąpi runda w rosyjskim Soczi, również składająca się z dwóch wyścigów. Wszystkie rundy nadal odbywały się będą przy okazji tamtejszych Grand Prix Formuły 1.
R | Data | Tor | |
1 | 11 maja | Circuit de Barcelona-Catalunya | |
2 | 25 maja | Circuit de Monaco | |
3 | 22 czerwca | Red Bull Ring | |
4 | 6 lipca | Silverstone Circuit | |
5 | 20 lipca | Hockenheimring | |
6 | 27 lipca | Hungaroring | |
7 | 24 sierpnia | Circuit de Spa-Francorchamps | |
8 | 7 września | Autodromo Nazionale di Monza | |
9/10 | 12 pażdziernika | Sochi International Street Circuit |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.