Alexander Wurz był najszybszy w pierwszej sesji treningowej rundy FIA WEC w Bahrajnie. Z pojazdów GT, najlepszy czas uzyskał prowadzący w klasyfikacji generalnej Darren Turner.
O ile w Polsce, w końcu pojawiają się nam pierwsze oznaki zimy – w leżącym znacznie bliżej równika Bahrajnie, temperatura wciąż utrzymuje się na poziomie 25 stopni Celsjusza. Właśnie w takich warunkach, przy słońcu i bez jakichkolwiek oznak deszczu, pojazdy przystąpiły do pierwszego treningu ostatniej tegorocznej rundy FIA WEC – lecz kilka pojazdów tak zaliczyło przygody na znanej m.in. z wyścigów Formuły 1 pętli w Sakhirze. Jeśli chodzi o wyniki, na czele sesji pojawił się Alexander Wurz w Toyocie nr 7 – Austriak był o prawie 1.5 sekundy szybszy od czołowego kierowcy Audi – a różnica ta byłaby jeszcze większa, gdyby w ostatnich minutach sesji, poniżej granicy 1:45 nie zszedł André Lotterer z pojazdu nr 1. W kategorii LMP2, dwie załogi OAK Racing rozdzielił John Martin z G-Drive – a o ile najszybszy w GTE Pro Aston Martin był wyraźnie lepszy od konkurencji – o tyle cztery kolejne pojazdy różniło zaledwie 0.2 sekundy.
Dobre wyniki Toyoty nr 7 sugerują, że także i w Bahrajnie, japońska ekipa może być groźnym konkurentem dla Audi. Początkowo, lepsze czasy uzyskiwali jednak kierowcy Audi, Marcel Fässler i Allan McNish szybko schodząc do poziomu 1:45 – jadący w Toyocie Nicolas Lapierre był co najmniej o 0.5 sekundy gorszy. Gdy Francuza zmienił Wurz – ten w połowie sesji zaliczył niesamowite 1:43.8 – a po kilkunastu minutach zszedł do 1:43.192, o prawie 2 sekundy poprawiając wynik Fässlera z początku sesji. W tym okresie, najlepszy czas załogi nr 2 uzyskał Tom Kristensen – a dopiero od 15 minut obecna była na torze Toyota nr 8, która prawie 40 minut pierwszej części sesji spędziła w boksach. Ostatecznie jednak, jej wynik (a konkretnie Stéphane Sarrazina) był tylko o 0.06 sekundy gorszy od rezultatu Kristensena – Lottererowi natomiast udało się pod koniec treningu zejść poniżej granicy 1:45, choć wciąż tracąc do Wurza prawie 1.5 sekundy.
Żegnająca się z Lolą B12/80 załoga Rebellion, tradycyjnie już, samotnie będzie reprezentować grupę prywatnych prototypów LMP1 – najszybszy był u niej Mathias Beche, niedługo po rozpoczęciu sesji schodząc do poziomu 1:48.7. Ciekawostką był fakt, że szwajcarski zespół wystawił wcześniej swój prototyp na parkingu z kartką "na sprzedaż" – być może licząc, że kupnem pojazdu (który w przyszłym sezonie zastąpi specjalnie zamówiona w warsztacie Oreca konstrukcja R-One) zainteresuje się któryś z mieszkających w Bahrajnie szejków.
Wśród walczących o mistrzostwo prototypów LMP2, na czele sesji znalazł się Alex Brundle i jego Morgan załogi OAK Racing nr 24. Zarówno ona, jak i jej konkurenci, swoje czołowe rezultaty uzyskiwały praktycznie w pierwszym kwadransie sesji – i tak, John Martin zaliczył najlepszy wynik załogi nr 26 od G-Drive już 6 minut po starcie, prowadzący w klasyfikacji generalnej Martin Plowman z Morgana nr 35 od OAK – 12 minut po starcie – a "najpóźniej" zrobił to Pierre Kaffer z PeCom, który dopiero 15 minut po rozpoczęciu sesji uzyskał najlepszy czas załogi z Argentyny, dający jej czwarte miejsce w swojej klasie. Pecha miała tu załoga Delta-ADR, która 20 minut po starcie treningu zaliczyła kontakt z barierami, przez co kolejne 40 spędziła w boksach.
W przeciwieństwie do LMP2, czołowy wynik kategorii GTE Pro pojawił się dopiero pod koniec treningu – przy czym już od początku, kierowcy Aston Martina nr 97 widnieli tu w ścisłej czołówce. Jadący jako pierwszy Stefan Mücke, kilkakrotnie zszedł poniżej granicy 2:01 – co dla kierowców Porsche, Ferrari, a nawet drugiego Aston Martina, było sporym osiągnięciem. Ostatecznie natomiast, zmiennik Niemca, Darren Turner, tuż przed zakończeniem sesji zszedł poniżej 2:00 – a tego nie zrobił już nikt inny. Drugi czas sesji należał do Ferrari nr 51, przy czym szybszym kierowcą był tu Toni Vilander – a zaledwie 0.01 sekundy gorszy od Fina był Marc Lieb z Porsche nr 91, który swój rezultat uzyskał jednak na samym początku sesji. Niewiele gorsze były także: drugi Aston Martin oraz drugie Porsche piąte – i tylko drugie Ferrari wyraźnie zawiodło, uzyskując przedostatni wynik w całej stawce.
Najszybszy w GTE Am również był Aston Martin – i także jako jedyny zszedł on poniżej granicy, której nie przekroczył żaden z konkurentów. Dokładnie w połowie sesji, wynik 2:00:8 uzyskał Nicki Thiim z załogi nr 95 – przeskakując czas 2:01.3 Paolo Rubertiego z Porsche zespołu Proton. 0.05 sekundy gorszy od Włocha był Jean-Karl Vernay z 911 zespołu IMSA – Francuz o 0.3 sekundy pokonał załogę konkurentów w walce o mistrzostwo kategorii, Ferrari nr 81 od 8Star. Trzy miejsca dalej znalazł się liderujący w tej klasie Aston Martin nr 96 – przy czym różnica między nim a Ferrari wyniosła 0.2 sekundy.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 7 | Nicolas Lapierre Alexander Wurz Kazuki Nakajima |
1 | LMP1 | Toyota Racing | 1:43.192 | ||||
2 | 1 |
André Lotterer |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
1:44.617 | +1.425 | |||
3 | 2 |
Tom Kristensen |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
1:45.091 | +1.899 | |||
4 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
4 | LMP1 | Toyota Racing | 1:45.151 | +1.959 | |||
5 | 12 | Nicolas Prost Andrea Belicchi Mathias Beche |
5 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:48.741 | +5.549 | |||
6 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
1 | LMP2 | OAK Racing | 1:52.389 | +9.197 | |||
7 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
2 | LMP2 |
|
G-Drive Racing | 1:52.887 | +9.695 | ||
8 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
3 | LMP2 | OAK Racing | 1:53.124 | +9.932 | |||
9 | 49 | Luis Pérez-Companc Nicolas Minassian Pierre Kaffer |
4 | LMP2 | Pecom Racing | 1:53.137 | +9.945 | |||
10 | 41 |
Ian Lancaster |
5 |
LMP2 |
Greaves Motorsport | 1:53.175 | +9.983 | |||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:59.565 | +16.373 | |||
16 | 51 |
Gianmaria Bruni |
2 |
GTE Pro |
AF Corse | 2:00.509 | +17.317 | |||
17 | 92 | Marc Lieb Richard Lietz |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
2:00.630 | +17.327 | |||
... | ... | ... | ||||||||
20 | 95 | Nicki Thiim Kristian Poulsen Christoffer Nygaard |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:00.851 | +17.659 | |||
21 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
2 | GTE Am | Proton Competition | 2:01.287 | +18.095 | |||
22 | 76 | Raymond Narac Marcus Palttala Jean-Karl Vernay |
3 | GTE Am | IMSA Performance Matmut |
2:01.334 | +18.142 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.