Klasa amatorska bardziej amatorska

FIA zmodyfikowała regulamin kierowców dotyczący kategorii GTE Am. W kolejnych wyścigach FIA WEC startować ma tam przynajmniej dwóch zawodników klasy poniżej „złotej”.

Podstawą do zmian były dwa ostatnie wyścigi Długodystansowych Mistrzostw Świata – oba wygrane przez załogę fabrycznego Aston Martina nr 96. Przy nieobecności w Brazylii i USA Roalda Goethego, w rywalizacji brali tam jednak udział tylko „srebrny” Stuart Hall oraz „platynowy” Jamie Campbell-Walter – a to niezbyt podobało się konkurencyjnym załogom, w których przynajmniej dwóch kierowców ma przyporządkowaną klasę poniżej „złotej”. Biorąc pod uwagę, że celem kategorii GTE Am była właśnie obecność tu mniej-profesjonalnych zawodników – organizatorzy serii postanowili zmodyfikować regulamin, by większą część wyścigu przejeżdżali właśnie tacy kierowcy.

W ten sposób, od nadchodzącej rundy na torze Fuji, przynajmniej dwóch zawodników danej załogi będzie musiała mieć przypisaną kategorię poniżej „złotej”. W załodze nr 96 będzie musiał więc pojawić się jeszcze jeden kierowca – i, przy dalszej obecności Jamiego Campbell-Waltera, będzie on musiał mieć kategorię „srebrną” lub „brązu”, bo tylko w taki sposób załoga ta spełni nowy wymóg regulaminu. W pozostałych ekipach, wszystkie załogi owy wymóg już spełniają – toteż w ich przypadku, mogą oni kontynuować rywalizację bez żadnych zmian.

Runda na Fuji odbędzie się 20 października.

50

Patrick Bornhauser
Julien Canal
Fernando Rees
GTE Am Larbre Competition Chevrolet Corvette C6-ZR1
57

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Maurizio Mediani
GTE Am Krohn Racing Ferrari 458 Italia GTC
61

Jack Gerber
Matt Griffin
Marco Cioci

GTE Am AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
76

Raymond Narac
Christophe Bourret
Jean-Karl Vernay
GTE Am IMSA Performance Matmut Porsche 911 GT3 RSR (997)
81
Vicente Potolicchio
Rui Aguas
GTE Am 8Star Motorsports Ferrari 458 Italia GTC
88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
GTE Am Proton Competition Porsche 911 GT3 RSR (997)
95

Nicki Thiim
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
GTE Am Aston Martin Racing AM V8 Vantage GTE
96


Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
?
GTE Am Aston Martin Racing AM V8 Vantage GTE

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze