Buemi prowadzi po godzinie wyścigu

Sébastien Buemi jest na czele wyścigu 6 godzin Circuit of the Americas za kierownicą Toyoty nr 8 przed Allanem McNishem w Audi nr 2. Po problemach aktualnych mistrzów świata, André Lotterer traci okrążenie do kolegów z zespołu. Na prowadzeniu w obu klasach GT są Astony Martiny.

Po starcie wyścigu kierowcy nie przejechali nawet jednego okrążenia pod zieloną flagą. W pierwszym zakręcie zderzyli się Pierre Kaffer z Pecom Racing i James Rossiter z Lotusa nr 31. Ten drugi wyleciał z toru z uszkodzonym zawieszeniem, wymuszając wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który odebrał wszystkim około 15 minut rywalizacji. Jedynym kierowcą, któremu udało się zyskać pozycję był Toni Vilander, wyprowadzając Ferrari nr 71 na drugą pozycję, wyprzedzając Astona Martin ne 98 Paula Dalla Lany i Porsche nr 91 Jőrga Bergmeistera.

Po wznowieniu rywalizacji już w pierwszym zakręcie ataku na prowadzącego Loïca Duvala próbował Marcel Fässler, jednak został zablokowany, z czego skorzystał Sébastien Buemi, wychodząc na drugie miejsce za kierownicą Toyoty. Wśród aut GT toczyła się walka o trzecie miejsce. Paul Dalla Lana stracił pozycję na rzecz Gianmarii Bruniego w Ferrari nr 51. Włoch został wyprzedzony przez oba Porsche Bergmeistera i Richarda Lietza, a Dalla Lana szybko zaczął tracić dystans do rywali w swojej klasie, wkrótce obracając się na torze i spadając na sam koniec stawki, za stawkę GTE Am.

Duval zdążył odjechać już na ponad 10 sekund, dlatego jadący za Buemim Fässler chciał wyprzedzić wolniejszego kierowcę Toyoty. Na dwunastym okrążeniu doszło między nimi do kontaktu. Buemi utrzymał pozycję, a Fässler wyszedł na drugie miejsce dopiero 7 okrążeń później. Niedługo cieszył się jednak drugą pozycją, bo na 21. okrążeniu wyleciał w powietrze najeżdżając na wysoki ogranicznik obok pierwszego zakrętu z tzw. "essów" na torze Circuit of the Americas. Po wylądowaniu na torze został on potrącony przez Porsche nr 92, tracąc część tyłu swojego Audi. Naprawy trwały na tyle długo, by aktualni mistrzowie świata spadli z okrążenia lidera.

Po rundzie postojów w boksach prowadzi Toyota, dzięki czasowi zaoszczędzonemu na braku zmiany opon. Allan McNish ściga Buemiego w Audi nr 2. Trzeci jest Mattias Beche w Loli zespołu Rebellion, przed André Lottererem, który wsiadł do Audi nr 1.

W klasie P2 na prowadzeniu są dwa prototypy z logiem Morgan na Masce, należące do zespołu Oak. Wśród aut GT w klasie Pro na prowadzeniu jest Fréderic Makowiecki w Astonie Martinie nr 99 przed Vilanderem i Bergmeisterem. W GTE Am prowadzi Nicki Thiim w Astonie nr 95 przed Mateo Malucellim w Ferrari od 8Star i Mattem Griffinem w Ferrari od AF Corse.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze