Loïc Duval tuż przed zakończeniem pierwszej połowy wyścigu wyprzedził Stéphana Sarrazina, by wrócić na prowadzenie wyścigu 6 godzin Circuit of the Americas.
Po pierwszej serii postojów w boksach na prowadzeniu była Toyota nr 8, prowadzona przez Sébastiena Buemi. Szwajcar bronił się przed Allanem McNishem przez kilka okrążeń. Szkot wykonał manewr wyprzedzania w zakręcie 19 na 34. okrążeniu. W czasie kiedy liderzy klasyfikacji wyszli na prowadzenie, broniąca tytułu mistrzowskiego ekipa nr 1 miała kolejne problemy. André Lotterer musiał zjechać na dodatkowy pit stop po tym, jak jego skrzynia biegów zablokowała się na piątym biegu. Kosztowało go to drugie okrążenie straty do lidera i jedno do Loli zespołu Rebellion. Od tego momentu udało im się wyprzedzić załogę nr 12 i plasują się obecnie na najniższym stopniu podium.
W bardzo wyrównanej walce w klasie GTE Pro liczyły się postoje w boksach. Gianmaria Bruni pozostał za kierownicą Ferrari nr 51, by objąć prowadzenie w wyścigu przed Bruno Senną w Astonie Martinie nr 99 i Kamui Kobayashim w Ferrari nr 71. Stefan Mücke wyjechał z boksów przed Marciem Liebem w Porsche, lecz ten szybko odzyskał pozycję na torze. Dramat przeżyła ekipa drugiego samochodu Porsche. Nr 91 zapalił się podczas tankowania. Mechanikom udało się przywrócić samochód do działania i wrócił on na tor ze stratą 4 okrążeń do lidera.
Po kolejnej rundzie postojów na prowadzenie wrócił Bruno Senna w Astonie nr 99, tym razem przed Kobayashim w Ferrari nr 71 i Olivierem Gavinem, który dołączył w ten weekend do ekipy Astona nr 97. Ich koledzy z zespołu z numerem 98 mieli dalsze problemy z samochodem i po znakomitym powrocie do walki, musieli zjechać do garażu.
W klasie LMP2 przez długi czas walczyły dwa samochody Oak Racing. Najpierw Martin Plowman walczył z Alexem Brundle, a później tę rywalizację kontynuowali ich zmiennicy - Ricardo Gonzalez i David Heinemeier-Hansson. Gonzalez na 87. okrążeniu zaatakował swojego zespołowego kolegę, stracił panowanie nad samochodem i wzbił się w powietrze na ograniczniku na wewnętrznej jednego z zakrętów. Zderzył się on w powietrzu z drugim autem swojego zespołu, samemu uszkadzając prawe przednie zawieszenie i tracąc drugie miejsce. Hansson kontynuuje jazdę, jednak prowadzenie odebrał mu Roman Rusinov w Orece zespołu G-Drive.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.