Porsche prowadzi w połowie 1812 km Kataru

André Lotterer jest liderem po pięciu z dziesięciu godzin wyścigu 1812 km Kataru – inauguracji sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Kierowca Porsche #6 prowadzi przed Jeanem-Érikiem Vergnem w Peugeocie #93.

Po pierwszej godzinie rywalizacji liderem był Nico Müller za kierownicą Peugeota #93. Szwajcar, który objął prowadzenie na 16. okrążeniu, musiał wkrótce bronić się przed Laurensem Vanthoorem w Porsche #6, który wysunął się na drugą lokatę po tym, jak jego zespołowy kolega Michael Christensen przebił oponę, a Miguel Molina w Ferrari #50 stracił czas na wcześniejszym zjeździe do boksów i dodatkowo przekroczył białą linię na wjeździe do alei serwisowej, przez co musiał otrzymać karę drive-through.

Müller utrzymywał się na czele niemal do końca drugiej godziny. Na krótko przed drugą serią zjazdów do boksów Szwajcar popełnił błąd podczas dublowania McLarena klasy LMGT3 i wyjechał poza tor w pierwszym zakręcie, co Vandoorne wykorzystał do objęcia pierwszej lokaty.

Taka kolejność utrzymała się aż do końca piątej godziny. Kévin Estre, a następnie André Lotterer zdołali odjechać od reszty stawki na prawie pół minuty. Peugeot #93 w rękach Mikkela Jensena i Jeana-Érica Vergne’a pozostaje na drugiej pozycji, przed drugim fabrycznym Porsche, w którym Frédéric Makowiecki odrabia straty po wcześniejszej przygodzie Christensena. Śladami auta ekipy Penske Motorsport podąża Callum Ilott w prywatnym Porsche zespołu Jota.

Na piątej pozycji w połowie dystansu znajduje się Robert Szwarcman, który przejął Ferrari #83 ekipy AF Corse z rąk Yifeia Ye. Auto, w którym pierwszą zmianę przejechał Robert Kubica, jest najwyżej sklasyfikowanym Ferrari po tym, jak Molina w fabrycznym aucie #50 odbył karę drive-through, a jego zespołowy kolega Alessandro Pier Guidi zgubił tylne skrzydło po kontakcie z Jamesem Cottinghamem w McLarenie #59.

Oliver Rasmussen w drugim Porsche ekipy Jota zajmuje szóste miejsce, przed Mikiem Conwayem, który jest najlepszym kierowcą Toyoty dopiero na siódmym miejscu. W czołowej dziesiątce plasuje się także jedyny w stawce Cadillac.

W klasie LMGT3 prowadzi Davide Rigon za kierownicą Ferrari #54.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze