Porsche Penske Motorsport podsumowuje pozytywny rok swojego debiutu

Porsche Penske Motorsport wspomina udany debiutancki sezon nowego Porsche 963. Hybrydowy prototyp z Weissach, o mocy około 500 kW (680 KM), w barwach fabrycznej ekipy dwukrotnie wywalczył podium w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC.

W 2023 r. Porsche Penske Motorsport zademonstrowało ogromny potencjał Porsche 963. W najwyższej klasie hipersamochodów, w której rywalizują różne prototypy zgodne z przepisami LMDh i LMH, zespół Porsche Penske Motorsport dostarczył wielu emocji. Fabryczne 963 stawały na podium w 6-godzinnych wyścigach w Portimão (Portugalia) i na torze Fuji (Japonia). W czerwcu, podczas najważniejszego wydarzenia sezonu, czyli 24-godzinnego maratonu w Le Mans, hybrydowy prototyp z Weissach okresowo przewodził stawce. Aby uczcić setną rocznicę długodystansowego francuskiego klasyka, ekipa Porsche wystawiła tam trzy egzemplarze 963 w specjalnych, jubileuszowych barwach. To nie wszystko: w pełnych akcji długodystansowych wyścigach w minionym sezonie brały udział jeszcze dwie dodatkowe maszyny LMDh zespołów klientów Porsche.

„Racing for Charity”: Porsche przekazało 911 tys. euro na cele charytatywne

Aby uczcić 75. urodziny samochodów sportowych Porsche, podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans producent sportowych aut ze Stuttgartu-Zuffenhausen zorganizował zakrojoną na szeroką skalę zbiórkę funduszy: za każde okrążenie jednego z trzech fabrycznych egzemplarzy 963 na konto akcji trafiało 750 euro. W 100. rocznicę największego wytrzymałościowego wyścigu na świecie hybrydowe prototypy Porsche Penske Motorsport przejechały łącznie 733 okrążenia. Z okazji swojego jubileuszu Porsche zwiększyło zgromadzoną kwotę z 549 750 euro do 911 tys. euro. Pieniądze trafiły do trzech organizacji charytatywnych. Dzień przed rozpoczęciem 24-godzinnego maratonu jego organizator, Automobile Club de l'Ouest, przyznał kampanii „Racing for Charity” pierwsze miejsce w konkursie Sustainable Endurance Award.

„Chociaż moja ogólna ocena debiutanckiego sezonu Porsche 963 w międzynarodowych wyścigach jest pozytywna, nie jesteśmy usatysfakcjonowani” – przyznał Thomas Laudenbach, wiceprezes ds. Porsche Motorsport. „W 2023 r. chcieliśmy zrealizować szeroko zakrojony program aktywności. Braliśmy udział w dwóch największych seriach wyścigów długodystansowych na świecie, w każdej z dwoma samochodami fabrycznymi, i we współpracy z ekipę Penske stworzyliśmy zupełnie nową strukturę operacyjną. Ponadto już w pierwszym roku zbudowaliśmy, dostarczyliśmy i wspieraliśmy cztery maszyny klientów. Nasza krzywa uczenia się w ciągu ostatnich kilku miesięcy była stroma i jestem pewien, że dzięki tym doświadczeniom osiągniemy cele, które wyznaczyliśmy sobie na przyszły sezon. Porsche należy do czołówki. Jesteśmy zdeterminowani, aby nadal podążać tą ścieżką”.

Porsche 963 uchodzi za najszybszy samochód wyścigowy LMDh

Na arenie międzynarodowej wyścigowe prototypy kategorii LMDh rywalizowały w kategorii hipersamochodów z pojazdami spełniającymi przepisy LMH. W roku debiutu znalezienie odpowiedniego balansu osiągów (BoP – Balance of Perfmance) dla różnych koncepcji okazało się poważnym wyzwaniem. Przez cały sezon na czele stawki utrzymywały się prototypy LMH konkurencyjnych producentów: Toyoty i Ferrari. Maszyny LMDh wystawiane przez Porsche i Cadillaca walczyły o trzecie miejsce – z sukcesem producenta samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen.

Porsche 963 wystawiane przez fabryczną załogę z Mannheim po raz pierwszy wspięło się na podium w drugim wyścigu sezonu, w portugalskim Portimão. Konsekwentny postęp ekipy stał się widoczny w najważniejszym momencie sezonu – w Le Mans, gdy maszyny Porsche Penske Motorsport i partnerskiego zespołu Hertz Team Jota prowadziły na dystansie ponad 200 km. Fabryczny zespół WEC kontynuował swoją dobrą passę, zdobywając kolejne miejsce na podium podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Fuji w Japonii.

Pierwszy przejazd klienckim Porsche 963 odbył się w maju 2023 r. Najpierw do rywalizacji przystąpił zespół Hertz Team Jota, a w drugiej połowie roku dołączył do nich zespół Proton Competition. W sezonie 2023 partnerzy Porsche Motorsport osiągnęli wyniki godne pochwały. Złote 963 ekipy Hertz Team Jota niekiedy obejmowało prowadzenie w generalnej klasyfikacji 24-godzinnego wyścigu w Le Mans i imponowało dobrymi czasami okrążeń. W trakcie sezonu ekipy klienckie przejechały łącznie kilkanaście tysięcy kilometrów, zdobywając cenne doświadczenia pod kątem sezonu 2024.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze