Załogi Porsche ponownie znalazły się na czele sesji treningowej. Ponownie także, Toyota okazała się szybsza od konkurencyjnych Audi.
Już po raz trzeci, Toyota okazała się być szybsza od Audi – tym razem za sprawą Kamui Kobayashiego, który w połowie sesji przebił wynik uzyskany 13 minut wcześniej przez André Lotterera i ostatecznie zapewnił załodze nr 6 trzecie miejsce. Kierowca Toyoty był gorszy tylko od trzech kolegów z Porsche – przede wszystkim Timo Bernharda, którego czas 1:56.465 okazał się być o niemal 2 sekundy lepszy od rezultatu Japończyka. Drugi najlepszy wynik także należał do kierowcy z załogi nr 1, Timo Bernhard uzyskując 1:57.3 – niecałe 0.9 sekundy gorszy był Neel Jani z załogi nr 2, natomiast Sébastien Buemi uzyskał wynik o niecałą sekundę lepszy od najlepszego czasu Audi nr 8, Lucasa Di Grassiego, który zaliczył feralny kontakt z jednym z Porsche 911.
Wśród prywatnych prototypów LMP1, Alexandre Imperatori i Dominik Kraihamer pokonali Jamesa Rossitera – nie udało się to drugiej załodze Rebelliona, najlepszy Nick Heidfeld przegrywając z Brytyjczykiem różnicą 0.5 sekundy.
Na czele klasy LMP2 znalazł się René Rast, dość wcześnie uzyskując dla załogi G-Drive nr 26 czas 2:07.341 – o 0.4 sekundy gorszy był Nelson Panciatici z Baxi DC Alpine, a kolejne 0.3 stracił Nicolas Lapierre z siostrzanego Alpine A460 ekipy Signatech.
W klasie GTE Pro, prym wiodły Ferrari ekipy AF Corse – na czele tabeli wyników znaleźli się wszyscy czterej kierowcy zespołu, najsłabszy Sam Bird o 0.06 sekundy pokonując Nickiego Thiima z Aston Martina nr 95. Duńczyk przebił wynik kolegi z załogi nr 97, Fernando Reesa – a dopiero za Ferrari i Aston Martinami znalazł się Harry Tincknell w Fordzie nr 67.
W GTE Am, jedyny czas poniżej 2:20 dał czołową pozycję Pedro Lamemu i załodze Aston Martina nr 98 – Portugalczyk pokonał Paolo Rubertiego z Corvette od Larbre oraz Wolfa Henzlera z Porsche ekipy KCMG. Lamy okazał się lepszy także od kilku załóg klasy GTE Pro – przegrali z nim kierowcy Forda nr 66 i Porsche nr 77 od Proton.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.