Riley Ford ma pole position

Scott Pruett wygrał kwalifikacje do sobotniego wyścigu USCC w Austin. Problemy z silnikiem utrudniły walkę liderom klasyfikacji generalnej.

Po raz kolejny w ten weekend, na czele tabeli wyników pojawiły się prototypy Riley i Ligier. Kierowcy tylko tych dwóch pojazdów, w kwalifikacjach zdołali zejść poniżej granicy 1:59 – pod koniec sesji, Oswaldo Negri bliski przejęcia pozycji lidera z rąk Scotta Pruetta. Wynik 1:58.441 wystarczył jednak, by to Chip Ganassi Racing cieszył się ze zdobycia pole position, ostatecznie wygrywając z załogą Michael Shank Racing różnicą 0.071 sekundy.

Ponownie gorsi okazali się główni kandydaci do tegorocznego mistrzostwa – jadący w Corvette DP nr 90 Michael Valiante miał jednak problem, gdyż w połowie sesji, posłuszeństwa zaczął odmawiać mu silnik. Z tego powodu, załoga VisitFlorida.com wystartuje do walki dopiero z szóstego miejsca – wyżej znaleźli się Christian Fittipaldi i Jordan Taylor, a także Eric Curran. Siódmy wynik uzyskał Memo Rojas w prototypie Deltawing – a kierowcy Mazd ponownie nie zdołali pokonać nawet czołowych prototypów Challenge.

Tu także doszło do niespodzianki – dopiero 4. i 6. miejsce zajęli główni kandydaci do zwycięstwa, szczególnie załoga CORE Autosports zaliczająca dobre wyniki we wcześniejszych sesjach. Tym razem, Jon Bennett i Mike Guash ani przez chwilę nie liczyli się w walce o miejsce na starcie – pojedynek ten trwał między Chrisem Cummingiem i Mattem McMurrym. Kierowcy co chwilę zmieniali się na pozycji lidera – i dopiero gdy w połowie sesji Cumming zaliczył 2:02.539, konkurent okazał się bezradny. Co prawda, McMurry poprawił jeszcze wynik na 2:02.697 – ale i Cumming zaliczył 2:02.222, przypieczętowując czołowe miejsce na starcie wyścigu.

W klasie GTLM, ponownie w czołówce znalazły się Porsche – i ponownie głównym ich przeciwnikiem było BMW. Pierwszym liderem został Earl Bamber z wynikiem 2:05.1 – kolegę przebił jednak Patrick Pilet, schodząc wyraźnie poniżej 2:05, a potem także Dirk Werner z Z4 nr 25. W połowie sesji, coraz szybsi byli Antonio Garcia z Corvette i Wolf Henzler z prywatnego Porsche, ten pierwszy przez chwilę wychodząc nawet przed Bambera – Nowozelandczyk szybko odpowiedział jednak czasem bliskim Wernera. Mimo starań, Garcia ostatecznie nie pokonał Bambera, pozostając na czwartym miejscu z czasem o 0.026 gorszym od kierowcy Porsche – a 0.16 sekundy stracił do Corvette Henzler z Porsche od Falken Tire. Najgorzej wypadło tu Ferrari z Fisichellą, który do lidera stracił ponad 1.5 sekundy.

Klasę GTD zdominował Dion von Moltke. Już na początku, kierowca Audi zaliczył świetne 2:11.5 – a w połowie sesji uzyskał 2:11.097, wynik nie do pokonania dla konkurentów. Najbardziej Moltkego był ostatecznie Ben Keating w Viperze – bardziej interesujący był jednak pojedynek Christiny Nielsen z jej głównym konkurentem do mistrzostwa, Billem Sweedlerem. Początkowo szybsza była Dunka, w pierwszej połowie sesji zbliżając się do Moltkego na 0.4 sekundy – później jednak przebił ją właśnie Sweedler, lepszy o 0.032 sekundy. Do końca sesji, ich wyniki nie uległy już zmianie – Keating strącił ich na miejsca 3-4, piąty Patrick Lindsey tracąc do nich niemal pół sekundy.

Poz Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat Strata
1 01
Scott Pruett
Joey Hand
P Chip Ganassi Racing 1:58.441
2 60
John Pew
Oswaldo Negri Jr
P Michael Shank Racing 1:58.512 +0.071
3 5
João Barbosa
Christian Fittipaldi
P Action Express Racing 1:59.008 +0.567
4 10
Jordan Taylor
Ricky Taylor
P Wayne Taylor Racing 1:59.033 +0.592
5 31
Eric Curran
Dane Cameron
P Action Express Racing 2:00.011 +1.570
6 90
Richard Westbrook
Michael Valiante
P VisitFlorida.com Racing 2:00.111 +1.670
7 0
Katherine Legge
Memo Rojas
P Claro/TracFone DeltaWing Racing 2:01.570 +3.129
8 11
Chris Cumming
Bruno Junqueira
PC RSR Racing 2:02.222 +3.781
9 85
Mikhail Goikhberg
Matt McMurry
PC JDC/Miller Motorsports 2:02.697 +4.256
10 70
Jonathan Bomarito
Tristan Nunez
P SpeedSource Mazda 2:02.779 +4.338
11 07
Joel Miller
Tom Long
P SpeedSource Mazda 2:03.484 +5.043
12 38
James French
Conor Daly
PC Performance Tech Motorsports 2:03.586 +5.145
13 54
Jon Bennett
Colin Braun
PC CORE autosport 2:03.697 +5.256
14 8
Renger van der Zande
Mike Hedlund
PC Starworks Motorsport 2:04.009 +5.568
15 911
Nick Tandy
Patrick Pilet
GTLM Porsche North America 2:04.396 +5.955
16 52
Mike Guasch
Tom Kimber-Smith
PC PR1 Mathiasen Motorsports 2:04.432 +5.991
17 25
Bill Auberlen
Dirk Werner
GTLM BMW Team RLL 2:04.490 +6.049
18 912
Jörg Bergmeister
Earl Bamber
GTLM Porsche North America 2:04.625 +6.184
19 3
Jan Magnussen
Antonío Garcia
GTLM Corvette Racing 2:04.651 +6.210
20 17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
GTLM Falken Tire 2:04.813 +6.372
21 24
John Edwards
Lucas Luhr
GTLM BMW Team RLL 2:04.968 +6.527
22 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GTLM Corvette Racing 2:05.245 +6.804
23 62
Pierre Kaffer
Giancarlo Fisichella
GTLM Risi Competizione 2:05.996 +7.555
24 61
Don Yount
Ryan Lewis
PC BAR1 Motorsports 2:08.350 +9.909
25 48
Christopher Haase
Dion von Moltke
GTD Paul Miller Racing 2:11.097 +12.656
26 33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
GTD Riley Motorsports 2:11.658 +13.217
27 63
Bill Sweedler
Townsend Bell
GTD Scuderia Corsa 2:11.729 +13.288
28 007
Christina Nielsen
Kuno Wittmer
GTD TRG-AMR 2:11.761 +13.320
29 73
Patrick Lindsey
Spencer Pumpelly
GTD Park Place Motorsports 2:12.213 +13.772
30 44
John Potter
Andy Lally
GTD Magnus Racing 2:12.478 +14.037
31 80
Dan Knox
Marc Goossens
GTD Lone Star Racing 2:12.835 +14.394
32 23
Ian James
Mario Farnbacher
GTD Team Seattle Alex Job Racing 2:12.935 +14.494
33 97
Michael Marsal
Markus Palttala
GTD Turner Motorsport 2:13.054 +14.613
34 22
Cooper MacNeil
Leh Keen
GTD Alex Job Racing 2:13.126 +14.685
35 45
Mike Vess
Jason Hart
GTD Flying Lizard Motorsports 2:16.353 +17.912
36 76
Ray Mason
Pierre Kleinubing
GTD Compass360 Racing 2:16.518 +18.077
NST 16
Tod Slusher
John Falb
PC BAR1 Motorsports
NST 88

Alex Popow

PC Starworks Motorsport

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze