Stephen Simpson zdominował kwalifikacje United SportsCar Championship, z przewagą ponad pół sekundy zdobywając pierwsze pole position w swoich startach, jak i ekipy JDC Miller Motorsports. Dion von Moltke różnicą zaledwie dziewięciu tysięcznych sekundy umieścił Audi od Paul Miller Racing na czele klasy GTD.
Po skreśleniu z listy startowej Porsche od Wright Motorsport oraz wypadku w czasie sesji treningowej BMW od Turner Motorsport, podczas kwalifikacji na torze pojawiło się łącznie 17 aut. Jako pierwsze, tradycyjnie, kwalifikowały się pojazdy klasy GT Daytona.
Dion von Moltke nie tracił czasu i znalazł się na czele stawki już po swoim pierwszym okrążeniu, lecz szybko został on poprawiony przez Coopera Macneila oraz Bena Keatinga, z którym rozegrał walkę o pole position. Kierowca Vipera najpierw ustanowił poprzeczkę na 54,698, by później poprawić się na 54,101. Von Moltke początkowo nie mógł mu dorównać, wykręcając 54,262, jednak to się zmieniło w końcowych minutach sesji uzyskał czas 54,004. Keating, próbując odebrać mu pole position, pojechał okrążenie w czasie 54,013, a szukając dalszej poprawy obrócił się w szykanie i ostatecznie pozostał na drugim miejscu ze stratą 0,009 sekundy. Trzeci był Patrick Lindsey w Porsche od Park Place Motorsport, który wypadł w pewnym momencie z toru, podobnie Christina Nielsen i Ray Mayson.
Nie były to jednak wyjazdy utrudniające w przeprowadzeniu sesji. Taki miał miejsce, kiedy na torze pojawiły się prototypy PC. Zajmujący trzecie miejsce TSlusher wypadł z toru w tym samym miejscu co Keating, jednak uderzył w barierę i uszkodził tylne zawieszenie, powodując wywieszenie czerwonej flagi. Amerykanin automatycznie stracił w ten sposób swój najlepszy wynik i spadł na koniec stawki.
Tej początkowo przewodził Jon Bennett, wykręcając 51,641, a później 50,624, po czym inicjatywę przejął Stephen Simpson, uzyskując kolejno 50,131 i 49,294. Za nim na drugie miejsce wskoczył Jon French z 50,203, na co Simpson odpowiedział jeszcze powiększając przewagę z wynikiem 49,055. French zdołał się poprawić jedynie na 49,697, zostawiając ponad sześć dziesiątych sekundy między sobą, a liderem. Trzeci czas jeszcze przed przerwaniem sesji wykręcił Chris Cumming, pokonując Jona Benetta.
Dla Simpsona, który został późno wpisany na listę zgłoszeń, jest to pierwsze pole position w USCC. Jego rodak von Moltke cieszył się z triumfu kwalifikacyjnego już drugi raz w tym roku, uprzednio wygrywając kwalifikacje na ulicach Detroit.
Sobotni wyścig startuje o godzinie 21:15.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
1 | 85 | Mikhail Goikhberg Stephen Simpson |
PC | JDC/Miller Motorsports | 49,055 | |||
2 | 38 | James French Conor Daly |
PC | Performance Tech Motorsports | + 0,642 | |||
3 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira |
PC | RSR Racing | + 0,911 | |||
4 | 54 | Jon Bennett Colin Braun |
PC | CORE autosport | + 1,056 | |||
5 | 52 | Mike Guasch Tom Kimber-Smith |
PC | PR1 Mathiasen Motorsports | + 1,449 | |||
6 | 8 | Renger van der Zande Mirco Schultis |
PC | Starworks Motorsport | + 1,766 | |||
7 | 16 | TSlusher Sean Rayhall |
PC | BAR1 Motorsports | + 1,898 | |||
8 | 48 | Christopher Haase Dion von Moltke |
GTD | Paul Miller Racing | + 4,949 | |||
9 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
GTD | Riley Motorsports | + 4,958 | |||
10 | 73 | Patrick Lindsey Spencer Pumpelly |
GTD | Park Place Motorsports | + 5,196 | |||
11 | 23 | Ian James Mario Farnbacher |
GTD | Team Seattle Alex Job Racing | + 5,477 | |||
12 | 007 | Christina Nielsen Kuno Wittmer |
GTD | TRG-AMR | + 5,492 | |||
13 | 63 | Bill Sweedler Townsend Bell |
GTD | Scuderia Corsa | + 5,706 | |||
14 | 44 | John Potter Andy Lally |
GTD | Magnus Racing | + 5,715 | |||
15 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen |
GTD | Alex Job Racing | + 6,096 | |||
16 | 76 | Ray Mayson Pierre Keinubing |
GTD | Compass360 Racing | + 7,720 | |||
17 | 97 | Michael Marsal Dane Cameron |
GTD | Turner Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.