W osiemnastkę po parku

Dla niektórych pewnym szokiem był brak słynnego toru Lime Rock Park w kalendarzu pierwszego sezonu United SportsCar Championship. Powód tego był dość prosty – infrastruktura toru nie pozwalała na rozegranie zawodów z tak dużą stawką, która wraz ze wszystkimi seriami towarzyszącymi znacząco przekraczała pakiet oferowany w poprzednich latach przez Amerykańską Serię Le Mans.

Z obietnicą powrotu głównej serii po przebudowie obiektu, IMSA wysłała więc zwykle towarzyszącą USCC serię Continental Tire SportsCar Challenge, po czym dokonano szeregu inwestycji, podnoszących znacząco poziom obiektu, w podobny sposób jak na goszczącym poprzednią rundę Canadian Tire Motorsport Park.

Władze toru mogą się jednak zacząć zastanawiać nad sensem modernizacji, jeśli obiecana USCC pojawia się jedynie w połowie, zajmując tylko dziewięć rzędów na starcie. Na tor w Lakeville przyjadą bowiem tylko zespoły klas „Pro-Am” – Prototype Challenge i GT Daytona – które będą miały cały tor dla siebie pierwszy raz od ubiegłorocznej rundy w Laguna Seca.

Stawce przewodzić więc będą liderzy klasyfikacji PC, Jon Bennett i Colin Braun z CORE Autosport, mając za głównych rywali Mike’a Guasha i Toma Kimber-Smitha z PR1/Mathiasen oraz Michaela Goikhberga, który z jeszcze nieznanym partnerem będzie dzielić prototyp JDC/Miller. W walkę o zwycięstwo z pewnością włączą się również Bruno Junqueira i Chris Cummins z RSR Racing oraz Renger van der Zande z Mirco Schultisem ze Starworks. Swojego partnera nie ma jeszcze przypisanego James French, a Sean Rayhall pojawi się ze startującym w tym roku tylko raz Toddem Slusherem.

W klasie GTD najważniejszą wiadomością jest powrót aktualnego mistrza Dane’a Camerona do swojego byłego zespołu Turner Motorsport, korzystając z faktu że na torze nie będzie kategorii prototypów, do której się przeniósł. Będzie on partnerem Michaela Marsala.

Będą musieli się oni zmierzyć z Christopherem Haasem i Dionem von Moltkem z Paul Miller Racing, którzy prowadzą w klasyfikacji generalnej przed Leh Keenem i Cooperem MacNeilem z Alex Job Racing. Townsend Bell i Bill Sweedler ze Scuderia Corsa uzupełniają pierwszą trójkę. Zwracać uwagę trzeba jednak na pojedyncze w stawce Vipera i Astona Martina, z uwagi na szybką charakterystykę toru, gdzie ciężkie pojazdy z dużym silnikiem powinny się sprawdzić. W obu samochodach zobaczymy stałe składy – w Riler Motorsports Ben Keating i Jeroen Bleekemolen, natomiast w TRG były fabryczny kierowca Vipera Kuno Wittmer oraz imponująca przy kilku okazjach Christina Nielsen.

Wyścig na dystansie 2 godzin i 40 minut wystartuje w sobotę o 19:15.

Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód
8
Renger van der Zande
Mirco Schultis
PC Starworks Motorsport Oreca FLM09 Chevrolet
11
Chris Cumming
Bruno Junqueira
PC RSR Racing Oreca FLM09 Chevrolet
16
TSlusher
Sean Rayhall
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09 Chevrolet
38

James French
TBA
PC Performance Tech Motorsports Oreca FLM09 Chevrolet
52
Mike Guasch
Tom Kimber-Smith
PC PR1 Mathiasen Motorsports Oreca FLM09 Chevrolet
54
Jon Bennett
Colin Braun
PC CORE autosport Oreca FLM09 Chevrolet
85

Mikhail Goikhberg
TBA
PC JDC/Miller Motorsports Oreca FLM09 Chevrolet
22
Cooper MacNeil
Leh Keen
GTD Alex Job Racing Porsche 911 GT America
23
Ian James
Mario Farnbacher
GTD Team Seattle Alex Job Racing Porsche 911 GT America
33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
GTD Riley Motorsports Dodge Viper SRT
44
John Potter
Andy Lally
GTD Magnus Racing Porsche 911 GT America
48
Christopher Haase
Dion von Moltke
GTD Paul Miller Racing Audi R8 LMS
58

TBA
TBA
GTD Wright Motorsports Porsche 911 GT America
63
Bill Sweedler
Townsend Bell
GTD Scuderia Corsa Ferrari 458 Italia
73
Patrick Lindsey
Spencer Pumpelly
GTD Park Place Motorsports Porsche 911 GT America
76
Ray Mason
Pierre Keinubing
GTD Compass360 Racing Audi R8 LMS
97
Michael Marsal
Dane Cameron
GTD Turner Motorsport BMW Z4
007
Christina Nielsen
Kuno Wittmer
GTD TRG-AMR Aston Martin V12 Vantage

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze