Dramaty w stawce, niesamowite zwycięstwo BMW

Mike Guasch i Tom Kimber-Smith wygrali trzeci raz w tym sezonie, przejmując prowadzenie na torze Lime Rock Park na nieco ponad pół godziny przed końcem. W klasie GTD niesamowite zwycięstwo odniósł zespół Turner Motorsport.

Po starcie z pole position, rywalom bardzo szybko zaczął odjeżdżać Stephen Simpson, mając po zaledwie kilku minutach pięciosekundową przewagę nad drugim Jamesem Frenchem i trzecim Chrisem Cummingiem. Podobnie wyglądała sytuacja w klasie GTD, gdzie Dion von Moltke utrzymał prowadzenie przed Benem Keatingiem i Patrickiem Lindseyem, którzy po krótkiej, lecz zaciętej walce, utrzymali swoje miejsca. Na czwarte miejsce przesunęła się Christina Nielsen w Astonie Martinie, a po starcie z końca stawki, spowodowanym brakiem udziału w kwalifikacjach po wypadku w sesji treningowej, na ósme miejsce przebił się Michael Marsal w BMW od Turner Motorsport.

Szarża Amerykanina nie trwała jednak długo, kiedy obrócił się i wypadł z toru, uderzony w trakcie dublowania przez Jona Bennetta. Nie był on jedynym pechowcem w klasie GTD - kilka minut później tor opuścił Ben Keating, uderzony przez Mirco Schultisa. Obaj jednak wrócili na tor bez żadnych uszkodzeń, by następnie przyjąć zupełnie różne strategie - Marsal zjechał do boksów bardzo szybko, po pół godzinie wyścigu, natomiast Keating zwlekał do samego końca baku paliwa.

Kiedy to się działo, Simpson w imponującym tempie budował przewagę na czele stawki, i kiedy zjechał on do boksów po 56 minutach wyścigu, wynosiła ona ponad 40 sekund nad Frenchem. Simpson wyjechał więc z boksów w komfortowej sytuacji, która niespodziewanie dobiegła końca, kiedy po 65 minutach wyścigu zatrzymał się na torze z powodu problemów z pompą paliwa. To wywołało pierwszą neutralizację na torze, co wykorzystał Keating, w końcu zatrzymując się na swój postój, oddając zyskane w ten sposób prowadzenie pod żółtą flagą.

Prototyp JDC/Miller ostatecznie wrócił na tor ze stratą kilku okrążeń, tracąc szanse na zwycięstwo. Prowadzenie objął Conor Daly, który wsiadł do pojazdu prowadzonego przez Frencha, przed Junqueirą, który zastąpił Cumminga i Kimber-Smithem. W klasie GTD na prowadzenie wróciło startujące z pole position Audi, tym razem w rękach Christophera Haase, przed Jeroenem Bleekemolenem w Viperze i Kuno Wittmerem, który przejął Astona Martina od świetnie jadącej w pierwszej części wyścigu Christiny Nielsen.

Wznowienie rywalizacji nastąpiło na niecałe półtorej godziny przed końcem, jednak kierowcy nie jechali pod zieloną flagą długo. Zaledwie dziewięć minut później prowadzący Conor Daly ścigał Rengera van der Zande, próbując go zdublować. Obaj wyprzedzali lidera klasy GTD Hasse'a, z którym Daly zderzył się w ostatnim zakręcie, wysyłając oba samochody w barierę z opon, kończąc rywalizację dla obu.

Długi okres neutralizacji działał na korzyść Turner Motorsport, które zdecydowało się na postój i wysłanie wracającego do zespołu na jeden wyścig, aktualnego mistrza klasy Dane'a Camerona, na tor, jak się później okazało, na trwający 95 okrążeń stint. Zespół przy odrobinie szczęścia odzyskał dzięki temu stracone wcześniej okrążenie, a Cameron po serii postojów rywali objął prowadzenie i nie oddał go do samego końca, przekraczając linię mety trzy i pół sekundy przed Bleekemolenem. Inną strategię przyjął zespół TRG, ściągając Wittmera z drugiej pozycji tuż po restarcie na godzinę przed metą, co ze względu na brak późniejszej neutralizacji nie przyniosło żadnych korzyści i aktualny mistrz klasy GTLM przyjechał na metę trzeci.

Walka o zwycięstwo w klasie PC rozstrzygnęła się na torze, kiedy na 35 minut przed metą Tom Kimber-Smith wyprzedził Bruno Junqueirę na dojeździe do pierwszego zakrętu, a kiedy obaj zjechali do boksów na kolejnych okrążeniach, wyjechał jako lider i do końca wyścigu nieznacznie odjeżdżał od Brazylijczyka, wjeżdżając na metę osiem sekund przed nim, w drodze po swoje trzecie zwycięstwo w tym sezonie. Obaj ukończyli wyścig z przewagą okrążenia nad Rengerem van der Zande.

Przejeżdżając niemal 100 okrążeń bez tankowania i zmiany opon, Cameron czuł pod koniec wyścigu presję zbliżającego się w szybkim tempie Bleekemolena, jednak mimo starań nie udało mu się dogonić BMW, które odniosło po raz pierwszy w tym sezonie odniosło zwycięstwo w klasie GTD w budzącym podziw pościgu z końca stawki.

Cała stawka United SportsCar Championship, składająca się ze wszystkich czterech klas, pojawi się za dwa tygodnie podczas kolejnej rundy na torze Road America.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat
1 52
Mike Guasch
Tom Kimber-Smith
PC PR1 Mathiasen Motorsports 173 okr.
2 11
Chris Cumming
Bruno Junqueira
PC RSR Racing + 8,079
3 8
Renger van der Zande
Mirco Schultis
PC Starworks Motorsport + 1 okr.
4 54
Jon Bennett
Colin Braun
PC CORE autosport + 1 okr.
5 16
TSlusher
Sean Rayhall
PC BAR1 Motorsports + 4 okr.
6 85
Mikhail Goikhberg
Stephen Simpson
PC JDC/Miller Motorsports + 8 okr.
7 97
Michael Marsal
Dane Cameron
GTD Turner Motorsport + 11 okr.
8 33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
GTD Riley Motorsports + 11 okr.
9 007
Christina Nielsen
Kuno Wittmer
GTD TRG-AMR + 11 okr.
10 23
Ian James
Mario Farnbacher
GTD Team Seattle Alex Job Racing + 12 okr.
11 44
John Potter
Andy Lally
GTD Magnus Racing + 12 okr.
12 73
Patrick Lindsey
Spencer Pumpelly
GTD Park Place Motorsports + 12 okr.
13 22
Cooper MacNeil
Leh Keen
GTD Alex Job Racing + 13 okr.
14 76
Ray Mayson
Pierre Keinubing
GTD Compass360 Racing + 14 okr.
15 63
Bill Sweedler
Townsend Bell
GTD Scuderia Corsa + 24 okr.
NSK 38
James French
Conor Daly
PC Performance Tech Motorsports
NSK 48
Christopher Haase
Dion von Moltke
GTD Paul Miller Racing

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze