Sprint na Long Beach

Już w ten weekend odbędzie się pierwszy wyścig serii USCC niezaliczany do długodystansowej podgrupy North American Endurance Cup. Na Long Beach, rywalizacja trwać będzie 100 minut.

Krótkodystansowa rywalizacja na ulicznych torach w USA ma swoje prawa. Od odporności pojazdów na awarie związane z bezustanną, wielogodzinną wyczynową jazdą, często ważniejsza okazuje się tu być odprorność na drobne kolizje – których na wąsko zamkniętych torach jest tu niemało. Nierzadko to ich skutki decydują, kto ostatecznie wygrywa wyścig – są jednak kibice, którzy takie wydarzenia uważają za plus, widząc w nim najbardziej zaciętą, bezpośrednią rywalizację. Rok temu, wskutek tego wszystkiego, na mecie wyścigu pierwsi zjawili się Scott Pruett i Memo Rojas – czy Amerykanin powtórzy swój sukces także i teraz?

Jeśli tak, to z pewnością nie bedzie to już sukces Memo Rojasa – ten w tym roku walczy już w pojeździe Deltawing, który po raz pierwszy stanie do walki w wyścigu ulicznym. Z pewnością, jest to jeden z ciekawszych elementów tegorocznego wydarzenia – choćby ze względu na kształt Deltawinga, który na wąskim, "zamkniętym" torze może mieć niemałe znaczenie.

Pozostałych prototypów P będzie 8 – Scott Pruett stanie do walki razem już tylko z Joeyem Handem, bez kolegów wspomagających kierowców Chipa Ganassiego w długodystansowych Daytona i Sebring – a także ponownie bez drugiego pojazdu, nieco niespodziewanego zwycięzcy tegorocznej Daytony. Wskutek tego, jedyną załogą z triumfem na koncie będą byli mistrzowie USCC, João Barbosa i Christian Fittipaldi – ci postarają się zapewne nie powtórzyć wpadki z ubiegłego roku, gdy pod sam koniec rywalizacji stracili dwa miejsca.

Grupę prototypów Daytona reprezentować będzie również druga Corvette DP od Action Express – w niej zmieniać się będą Eric Curran i Dane Cameron. Drudzy na mecie w ubiegłym roku bracia Taylorowie pojadą w swojej Corvette DP, a jeszcze jedną zobaczymy z logo VisitFlorida.com, gdzie pozostaną już tylko Richard Westbrook i Michael Valiante. Załoga Pruett/Hand będzie natomiast jedyną w stawce startującą w DP od Rileya – ekipa Starworks już wcześniej zapowiedziała, że w rywalizacji się nie pojawi.

Po zniknięciu zespołów Krohn i Extreme Speed, jedynym poważnym konkurentem w prototypie Le Mans będzie załoga Oswaldo Negri Jr. i John Pew startująca w Ligierze zespołu Michael Shank Racing. Nieźle spisujący się w wyścigach długodystansowych, tym razem zespół będzie musiał pokazać swoje możliwości w "sprincie" – co może być całkiem udanym występem, patrząc na wyniki Ligiera na początku obu wyścigów długodystansowych. Niewiele natomiast mówi się o szansach dwóch Loli z silnikami Mazdy – te, mimo zapowiedzi, wciąż wyraźnie odstają od konkurencji.

Kilku uczestników ubyło również w drugiej kategorii obecnej na Long Beach – w GTLM nie pojawią się Aston Martiny, przez co liczba pojazdów wynosi tu już tylko 8. W ubiegłym roku, podwójny triumf zaliczyły tu nowe wówczas Corvette C7.R, po raz pierwszy wygrywając wyścig i przy okazji bijąc rekord toru – dlatego to właśnie one stawiane są tu najwyżej jako potencjalni zwycięzcy. Z drugiej strony, groźne mogą być tu również BMW – szczególnie Lucas Luhr, który dotychczas już czterokrotnie wygrywał na Long Beach. Marka triumfowała tu również w latach 2011 i 2013 – przy czym z tamtych składów, obecnie na torze pojawi się już tylko Bill Auberlen.

Porsche będzie tu jednak miała swoją tajną broń – w miejsce kierowców, którzy będą testować prototypy LMP1 pojawią się zawodnicy z Mistrzostw Świata Endurance – Frédéric Makowiecki i Richard Lietz. 911-stki mogą być tu więc groźnymi konkurentami dla pozostałych fabrycznych ekip – mniej groźne będą dwie załogi prywatne, Porsche od Falken Tire i Ferrari od Risi Competizione.

Impreza USCC zaplanowana jest na dwa dni – przy czym przesunięcie czasowe wynosi tu aż 7 godzin. Treningi odbędą się więc w piątek o 15:45 i w sobotę 0:45 rano czasu polskiego – kwalifikacje natomiast zaraz po drugiej sesji, o 1:30. Wyścig wystartuje natomiast w sobotni wieczór, o 0:05 czasu polskiego. 

Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód  Op.
0
Katherine Legge
Memo Rojas
P Claro/TracFone DeltaWing Racing Deltawing DWC13 C
5
João Barbosa
Christian Fittipaldi
P Action Express Racing Coyote Corvette DP Chevrolet C
10
Jordan Taylor
Ricky Taylor
P Wayne Taylor Racing Dallara Corvette DP Chevrolet C
31
Eric Curran
Dane Cameron
P Action Express Racing Coyote Corvette DP Chevrolet C
60
John Pew
Oswaldo Negri Jr
P Michael Shank Racing Ligier JS P2 Honda C
70
Jonathan Bomarito
Tristan Nunez
P SpeedSource Mazda Lola B12/80 Mazda C
90
Richard Westbrook
Michael Valiante
P VisitFlorida.com Racing Coyote Corvette DP Chevrolet C
01
Scott Pruett
Joey Hand
P Chip Ganassi Racing Riley Mk XXVI DP Ford C
07
Joel Miller
Tom Long
P SpeedSource Mazda Lola B12/80 Mazda C
3
Jan Magnussen
Antonío Garcia
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R M
4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R M
17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
GTLM Falken Tire Porsche 911 RSR F
24
John Edwards
Lucas Luhr
GTLM BMW Team RLL BMW Z4 GTE M
25
Bill Auberlen
Dirk Werner
GTLM BMW Team RLL BMW Z4 GTE M
62
Pierre Kaffer
Giancarlo Fisichella
GTLM Risi Competizione Ferrari 458 Italia GTC M
911
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
GTLM Porsche North America Porsche 911 RSR M
912
Jörg Bergmeister
Richard Lietz
GTLM Porsche North America Porsche 911 RSR M

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze