Choć zapowiadany, nowy regulamin techniczny LMP2 ma połączyć serie europejskie, amerykańskie i azjatyckie, organizacja IMSA już zapowiedziała kilka różnic w swojej rywalizacji.
Nowy regulamin techniczny kategorii LMP2 nie będzie różnił się dla poszczególnych, kontynentalnych serii wyścigów długodystansowych. Amerykańska organizacja IMSA nie zamierza jednak wprowadzać w życie wszystkich ograniczeń zapowiedzianych przez FIA i ACO – ponownie więc, w Stanach Zjednoczonych będą mogły się pojawić dodatkowe pojazdy.
Tak, jak już wcześniej zapowiadano, główną różnicą będzie dopuszczenie tam do walki prototypów z silnikami różnych producentów. IMSA nie zatwierdzi więc decyzji o wyborze jednego dostawcy silników do całej kategorii LMP2 – przy czym konkurencyjne jednostki zostaną dostosowane do poziomu silnika wybranego przez FIA i ACO. Prototypy nie będą mogły również startować w wyścigach innych, niż serii USCC – wyjątkiem będzie jedynie 24-godzinny Le Mans.
IMSA zapowiedziała również możliwość pewnych modyfikacji nadwozi w stosunku do pierwotnej konstrukcji dostarczonej przez producenta. Skala tych modyfikacji nie jest jeszcze znana, lecz z pewnością będzie miała charakter bardziej stylistyczny, niż techniczny. Mimo tego, nawet stylistyczne zmiany nie zostaną dopuszczone do wyścigu 24h Le Mans – tu, zespół będzie musiał pojawić się z pojazdem takim, jaki dostarczył mu producent.
Pozostałe zmiany, IMSA wprowadzi razem z FIA i ACO – część z nich poznamy podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Źródło: imsa.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.