Kto wystartuje w 24 Hours of Daytona – kategorie PC, GTLM i GTD

Znamy już listę startową tegorocznego wyścigu 24h w Daytona. W tym roku, na liście widnieją tylko 53 pojazdy, te same, które zapisane były do testów Roar.

Zmniejszona aż o 14 liczba pojazdów obecnych na tegorocznym Daytona, na liście startowej odbiła się szczególnie w niższych kategoriach. Najbardziej zubożeje najsłabsza z klas, GTD – w niej pojawi się aż o 10 samochodów mniej, aniżeli w ubiegłorocznym 24h na Florydzie. Mimo nieobecności Viperów, tyle samo pojazdów wystartuje w czołowej kategorii GT, GT Le Mans – pozostały jeden brakujący nam samochód "odnajdziemy" więc w klasie PC.

Teoretycznie odchodząca powoli do historii kategoria Prototype Challenge, na Daytona wciąż ma się dobrze. Do startu przystąpi 8 pojazdów – patrząc jednak na wyniki testów Roar, liczyć powinny się tu przede wszystkim trzy. Wysoką formę wciąż prezentują ubiegłoroczni mistrzowie i zwycięzcy poprzedniego Daytona, Colin Braun i Jon Bennett – co więcej, w załodze CORE pojawią się także pozostali dwaj ubiegłoroczni triumfatorzy, a więc Mark Wilkins i James Gue.

Także i wice-mistrz, Renger van der Zande, w testach spisywał się wyśmienicie, razem z Mirco Schultisem, Alexem Popowem i Mike'em Hendlundem mając niemałe szanse na zwycięstwo. Do czołowej trójki zaliczamy także załogę RSR Bruno Junqueiry – ta również popisywała się na testach, i to nie tylko za sprawą Brazylijczyka. Co do pozostałych, a więc m.in. PR1/Mathiasen Motorsports czy JDC/Miller – ich możliwości widzimy głównie w tym, co z nazwy jest cechą wyścigów Endurance – wytrzymałości.

W kategorii GTLM, choć liczba pojazdów jest ta sama, zmieniło się tu całkiem sporo. Największą zmianą jest oczywiście brak ubiegłorocznych mistrzów, Viperów – przy czym to nie one zakończyły ubiegłoroczny wyścig na dwóch pierwszych miejscach. Zwycięzcami poprzedniej Daytony byli kierowcy fabrycznego Porsche – a razem z wynikami z testów, śmiało na ich stawiać także i w tym roku. Szczególnie warta uwagi jest oczywiście załoga triumfatorów, a więc Nick Tandy, Patrick Pilet i Marc Lieb – ale i drugie Porsche, z Bergmeisterem oraz Makowieckim i Bamberem, mają tu niemałe szanse.

Podczas testów, bardzo dobrze spisywali się również kierowcy Aston Martina – a załoga warta jest uwagi tym bardziej ze względu na pełny skład: Stefan Mücke, Darren Turner, Pedro Lamy, Paul Dalla Lana i Mathias Lauda. Mieszane uczucia można było natomiast mieć co do dwóch fabrycznych Corvette – a tym bardziej do BMW, które w większości przypadków lądowały na testach w dolnej części tabeli. Z drugiej jednak strony, BMW można tu nazywać nieco nieobliczalnymi – obecność Augusto Farfusa, Bruno Spenglera czy Lucasa Luhra oraz ubiegłoroczne drugie miejsce nieco zaprzecza skreślaniu ich z listy faworytów.

W GTLM pojawią się także trzy załogi prywatne – każda z nich mając swoje powody, by liczyć na sukces. Porsche od Team Falken Tire całkiem nieźle spisywało się na testach Roar; o AF Corse wiele mówi już sama nazwa, a w dodatku mamy tu m.in. dwóch mistrzów FIA WEC, Gianmarię Bruniego i Toniego Vilandera; w końcu Risi Competizione to ogólnie mocna załoga – a w dodatku chce ona zmazać plamę, którą w ubiegłym roku pozostawiła po sobie w dwóch pierwszych wyścigach USCC.

Po raz kolejny, najliczniejszą kategorią w stawce jest najsłabsza, GT Daytona – nawet, jeśli z 29 pojazdów, liczba ta zmniejszyła się do 19. Nie zobaczymy więc sporej ilości ubiegłorocznych uczestników – na czele z Level 5 Motorsports, a więc zwycięzcami poprzedniego Daytona. Aż trzech z pięciu tamtych kierowców, Bill Sweedler, Towsend Bell i Jeff Segal, pojawi się jednak w Ferrari nr 63 ekipy Scuderia Corsa – przez co to można brać pod uwagę jako potencjalnych zwycięzców.

Z perspektywy ubiegłorocznej batalii, wysoko stoi także Audi ekipy Flying Lizards – przy czym teraz już tylko jedno. W dodatku, z załogi ostał się tu jedynie Markus Winkelhock – obok Roberta Thorna pojawili się natomiast dwaj Japończycy, Satoshi Hoshino i Tomonobu Fuiji.

Interesująco wygląda natomiast załoga, która w połowie składa się z kierowców ubiegłorocznego Snow Racing – obok Madisona Snowa i Jana Heylena, a także goszczącego Patricka Dempseya, wyróżnia się tu Philipp Eng, który bardzo dobrze spisywał się na testach Roar. Niezłe wyniki uzyskiwała również załoga trzeciego członka ubiegłorocznej załogi Snow Racing, Marco Seefrieda – ten, w tym roku wystartuje wraz z Johnem Potterem, Andym Lallym i Martinem Raggingerem w Porsche nr 44 od Magnus Racing.

A jeśli już mowa o samych testach – nie można niewspomnieć o dwóch Viperach ekipy Riley. Zespół, który w praktyce będzie w tym roku bronił honoru mistrzów kategorii GTLM, podczas testów Roar spisywał się niesamowicie – a z nazwiskami takimi, jak Bleekemolenowie, Goossens, Farnbacher czy Wittmer, bez dwóch zdań można ich stawiać pośród faworytów tej kategorii.

Warto również wspomnieć o ubiegłorocznych mistrzach kategorii GTD, którzy dopiero niedawno postanowili startować także i w tym sezonie USCC. W znów jedynym w stawce BMW Z4 GT3, regularnymi kierowcami będą Michael Marsal i Markus Palttala – a jako zmiennicy, na Daytona pojawią się Andy Priaux i Boris Said.

Znanych nazwisk, zobaczymy w tej kategorii zresztą o wiele więcej – wystarczy wspomnieć o Mühlner Motorsport America, gdzie w załodze nr 18 pojawią się Darryl O'Young, Matteo Beretta, Marc Basseng czy Connor de Phillippi. Shane van Gisbergen i Marco Farnbacher zasilą składy Porsche od Alex Job Racing, Klaus Bachler i Christian Engelhart wystartują w 911 od Konrad Motorsport, a Christopher Haase, René Rast i Dion von Moltke w Audi od Paul Miller Racing.

W Ferrari goszczącej w Daytona ekipy AF Corse walczyli będą m.in. Matt Griffin i Michele Rugolo. W jednym z dwóch od Scuderia Corsa pojawi się Andrea Bertolini, Kevin Estre zasili skład Park Place Motorsports, a do współpracującej z Aston Martinem załogi The Racer's Group, AMR sprowadził Christoffera Nygaarda.

Na koniec zostawiliśmy nasz polski akcent w tegorocznym Daytona. Za kierownicą Porsche nr 81 ekipy GB Autosport pojawi się Kuba Giermaziak, dla którego będzie to już trzeci start w tej prestiżowej batalii w USA. Choć załoga Polaka, podczas testów Roar nie spisywała się najlepiej – sam Polak wypadł całkiem nieźle, będąc najszybszym w jednej z ośmiu sesji treningowych.

Impreza na torze Daytona rozpocznie się już w środę, treningami dla pojazdów serii Ferrari Challenge oraz Continental Tire Challenge. Pojazdy USCC wyjadą na tor w czwartek – wpierw na treningi w godzinach 15:25 i 19:20 czasu polskiego. Po nich, o godzinie 22:00 rozpoczną się kwalifikacje – a po północy (00:30) wystartuje trzeci, nocny trening. Na piątek, między wyścigami innych serii przewidziano tylko jeden trening USCC o godzinie 17:25. 53. edycja wyścigu 24 Hours of Daytona rozpocznie się w sobotę o 20:10.

Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód Op.
0


Katherine Legge
Memo Rojas
Gabby Chaves
Andy Meyrick
P Claro/TracFone DeltaWing Racing Deltawing DWC13 C
1

Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Heinemeier-Hansson
P Tequila Patrón ESM HPD ARX-04b Honda C
2

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Jon Fogarty
P Tequila Patrón ESM HPD ARX-04b Honda C
5

João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
P Action Express Racing Coyote Corvette DP C
7



Brendon Hartley
Rubens Barrichello
Ryan Hunter-Reay
Tor Graves
Scott Mayer
P Starworks Motorsport Riley Mk XXVI DP BMW C
10

Jordan Taylor
Ricky Taylor
Max Angelelli
P Wayne Taylor Racing Dallara Corvette DP C
31


Eric Curran
Dane Cameron
Max Papis
Phil Keen
P Action Express Racing Coyote Corvette DP C
50


Jim Pace
Bryon DeFoor
David Hinton
Dorsey Schroeder
P Highway to Help Race Team Riley Mk XXVI DP BMW C
57


Tracy Krohn
Olivier Pla
Nic Jonsson
Alex Brundle
P Krohn Racing Ligier JS P2 Judd C
60


John Pew
Oswaldo Negri Jr
AJ Allmendinger
Matt McMurry
P Michael Shank Racing Ligier JS P2 Honda C
66



Robert Gewirtz
Shane Lewis
Mark Kvamme
TBA
P RG Racing Riley Mk XXVI DP BMW C
70


Jonathan Bomarito
Tristan Nunez
Sylvain Tremblay
James Hinchcliffe
P SpeedSource Mazda Lola B12/80 Mazda C
90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
P VisitFlorida.com Racing Coyote Corvette DP C
01


Scott Pruett
Joey Hand
Charlie Kimball
Sage Karam
P Chip Ganassi Racing Riley Mk XXVI DP Ford C
02


Scott Dixon
Tony Kanaan
Kyle Larson
Jamie McMurray
P

Chip Ganassi Racing

Riley Mk XXVI DP Ford C
07


Joel Miller
Tom Long
Ben Devlin
Sylvain Tremblay
P SpeedSource Mazda Lola B12/80 Mazda C
8


Mirco Schultis
Renger van der Zande
Alex Popow
Mike Hedlund
PC Starworks Motorsport Oreca FLM09 C
11


Chris Cumming
Bruno Junqueira
Jack Hawksworth
Gustavo Menezes
PC RSR Racing Oreca FLM09 C
16



Johnny Mowlem
Tom Papadopoulos
Tomy Drissi
Brian Alder
Martin Plowman
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09 C
38

James French
Jerome Mee
James Vance
PC Performance Tech Motorsports Oreca FLM09 C
52


Mike Guasch
Andrew Novich
Andrew Palmer
Tom Kimber-Smith
PC PR1 Mathiasen Motorsports Oreca FLM09 C
54


Jon Bennett
Colin Braun
Mark Wilkins
James Gue
PC CORE autosport Oreca FLM09 C
61


Martin Plowman
Marc Drumwright
Lance Fenton (?)
Cody Ware (?)
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09 C
85


Mikhail Goikhberg
Chris Miller
Rusty Mitchell
Stephen Simpson
PC JDC/Miller Motorsports Oreca FLM09 C
3

Jan Magnussen
Antonío Garcia
Ryan Briscoe
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R M
4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Simon Pagenaud
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R M
17

Wolf Henzler
Bryan Sellers
Patrick Long
GTLM Falken Tire Porsche 911 RSR F
24


John Edwards
Lucas Luhr
Jens Klingmann
Graham Rahal
GTLM BMW Team RLL BMW Z4 GTE M
25


Bill Auberlen
Dirk Werner
Augusto Farfus
Bruno Spengler
GTLM BMW Team RLL BMW Z4 GTE M
51


François Perrodo
Emmanuel Collard
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
GTLM AF Corse Ferrari 458 Italia GTC M
62


Pierre Kaffer
Davide Rigon
Giancarlo Fisichella
Olivier Beretta
GTLM Risi Competizione Ferrari 458 Italia GTC M
98



Pedro Lamy
Darren Turner
Mathias Lauda
Paul Dalla Lana
Stefan Mücke
GTLM Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE M
911

Nick Tandy
Patrick Pilet
Marc Lieb
GTLM Porsche North America Porsche 911 RSR M
912

Jörg Bergmeister
Earl Bamber
Frédéric Makowiecki
GTLM Porsche North America Porsche 911 RSR M
18




Darryl O'Young
Matteo Beretta
Marc Basseng
Connor De Phillippi
TBA
GTD Muehlner Motorsports America Porsche 911 GT America C
19



Jim Michaelian
Matteo Beretta
Connor De Phillippi
TBA
GTD Muehlner Motorsports America Porsche 911 GT America C
22


Cooper MacNeil
Leh Keen
Andrew Davis
Shane van Gisbergen
GTD Alex Job Racing Porsche 911 GT America C
23

Ian James
Mario Farnbacher
Alex Riberas
GTD Team Seattle Alex Job Racing Porsche 911 GT America C
28



Klaus Bachler
Christopher Zoechling
Christian Engelhart
Lance Willsey
Rolf Ineichen
GTD Konrad Motorsport Porsche 911 GT America C
33



Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
Al Carter
Marc Goossens
Sebastiaan Bleekemolen
GTD Riley Motorsports Dodge Viper SRT GT3-R C
44


John Potter
Andy Lally
Marco Seefried
Martin Ragginger
GTD Magnus Racing Porsche 911 GT America C
45


Markus Winkelhock
Robert Thorne
Satoshi Hoshino
Tomonobu Fujii
GTD Flying Lizard Motorsports Audi R8 LMS Ultra C
48


Christopher Haase
Bruce Miller
Dion von Moltke
René Rast
GTD Paul Miller Racing Audi R8 LMS Ultra C
49


Pasin Lathouras
Michele Rugolo
Rui Aguas
Matt Griffin
GTD AF Corse Ferrari 458 Italia GT3 C
58


Madison Snow
Jan Heylen
Patrick Dempsey
Philipp Eng
GTD Wright Motorsports Porsche 911 GT America C
63


Bill Sweedler
Townsend Bell
Anthony Lazzaro
Jeff Segal
GTD Scuderia Corsa Ferrari 458 Italia GT3 C
64


Francisco Longo
Daniel Serra
Marcos Gomes
Andrea Bertolini
GTD Scuderia Corsa Ferrari 458 Italia GT3 C
73



Patrick Lindsey
Spencer Pumpelly
Jim Norman
David Ducote
Kevin Estre
GTD Park Place Motorsports Porsche 911 GT America C
81



Damien Faulkner
Kuba Giermaziak
Mike Skeen
Rory Butcher
Michael Avenati
GTD GB Autosport Porsche 911 GT America C
93



Al Carter
Ben Keating
Dominik Farnbacher
Kuno Wittmer
Cameron Lawrence
GTD Riley Motorsport Dodge Viper SRT GT3-R C
97


Michael Marsal
Markus Palttala
Andy Priaux
Boris Said
GTD Turner Motorsport BMW Z4 GT3 C
007


James Davison
Christina Nielsen
Christoffer Nygaard
Brendon Davis
GTD TRG-AMR Aston Martin V12 Vantage GT3 C
009



Derek DeBoer
Max Riddle
TBA
TBA
GTD TRG-AMR Aston Martin V12 Vantage GT3 C

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze