Sébastien Bourdais był najszybszy w porannej, niedzielnej sesji treningowej na torze Daytona. Na test w trudnych warunkach pogodowych zdecydowało się tylko 32 załogi.
Deszcz i mgła wyraźnie utrudniły treningi w przedostatniej sesji testu Roar Before the Rolex. Widać to było nie tylko w wyraźnie mniejszej liczbie załóg obecnych na torze – ale i w wynikach, które po raz pierwszy zawierały w pierwszej dziesiątce pojazdy aż trzech kategorii. Pierwsze trzy miejsca należały do czołowych prototypów, najszybszy Sébastien Bourdais pokazując, że nie tylko w nocy, ale i w trudnych warunkach, zaloga Action Express potrafi jechać szybko – ciekawostką były dwie kolejne pozycje zajęte przez oba Ligiery, Alex Brundle w nr 57 od Krohn przebijając wynik Oswaldo Negriego z nr 60 od Michaela Shanka. Te dwa rezultaty były jednak wyraźnie gorsze od Bourdaisa – a co więcej, niewiele gorszy od nich okazał się być samochód kategorii GTLM.
Startujący w Porsche nr 912 Earl Bamber nie tylko znalazł się w pierwszej dziesiątce – ale i był lepszy od wszystkich prototypów Challenge. W swojej kategorii, Bamber pokonał natomiast piątego w stawce Nicka Tandego z drugiego fabrycznego 911 – trzeci wynik w klasie uzyskał natomiast Darren Turner w Aston Martinie. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że na torze nie pojawiły się tym razem ani fabryczne Corvette i BMW, ani też Ferrari – przez co w stawce widniało jeszcze tylko prytawne Porsche ekipy Falken Tire.
Wśród prototypów Challenge, najlepszy z nich uzyskał czwarty czas – Renger van der Zande przegrywając z Bamberem różnicą 0.3 sekundy. Drugi prototyp był ósmy, Andrew Palmer z załogi PR1/Mathiasen nr 52 gorszy od lidera o 0.7 sekundy, a trzeci Martin Plowman dopiero trzynasty, przegrywając ze wszystkimi pojazdami GTLM.
Z kategorii GTD, do testu przystąpiło aż 15 pojazdów – najlepszy z nich, Porsche nr 44 od Magnus Racing, dzięki Andemu Lallemu plasując się na pozycji czternastej. O 0.4 sekundy gorszy był Daniel Serra z Ferrari od Scuderia Corsa, trzeci był Spencer Pumpelly z Porsche nr 73 od Park Place Motorsport – a zmiennik Kuby Giermaziaka, Rory Butcher, uplasował tą załogę na miejscu piątym.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
1 | P | Action Express Racing | 1:51.835 | ||||
2 | 57 | Tracy Krohn Olivier Pla Nic Jonsson Alex Brundle |
2 | P | Krohn Racing | 1:53.774 | +1.939 | |||
3 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr AJ Allmendinger Matt McMurry |
3 | P | Michael Shank Racing | 1:53.907 | +2.072 | |||
4 | 912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
1 | GTLM | Porsche North America | 1:54.246 | +2.411 | |||
5 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Alex Popow Mike Hedlund |
1 | PC | Starworks Motorsport | 1:54.601 | +2.766 | |||
6 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet Marc Lieb |
2 | GTLM | Porsche North America | 1:54.861 | +3.026 | |||
7 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Kyle Larson Jamie McMurray |
4 | P | Chip Ganassi Racing | 1:55.244 | +3.409 | |||
8 | 52 | Mike Guasch Andrew Novich Andrew Palmer |
2 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports | 1:55.302 | +3.467 | |||
9 | 98 | Pedro Lamy Darren Turner Mathias Lauda Paul Dalla Lana |
3 | GTLM | Aston Martin Racing | 1:55.337 | +3.502 | |||
10 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Charlie Kimball Sage Karam Scott Dixon |
5 | P | Chip Ganassi Racing | 1:55.564 | +3.729 | |||
- | --- | --- | ||||||||
13 | 61 | Martin Plowman Marc Drumwright Lance Fenton Cody Ware |
3 | PC | BAR1 Motorsports | 1:57.908 | +6.073 | |||
14 | 44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried |
1 | GTD | Magnus Racing | 1:58.582 | +6.747 | |||
15 | 64 | Francisco Longo Daniel Serra |
2 | GTD | Scuderia Corsa | 1:58.975 | +7.140 | |||
16 | 73 | TBA TBA |
3 | GTD | Park Place Motorsports | 1:59.560 | +7.725 | |||
- | --- | --- | ||||||||
18 | 81 | Damien Faulkner Kuba Giermaziak Mike Skeen Rory Butcher Michael Avenati |
5 | GTD | GB Autosport | 2:00.837 | +9.002 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.