Action Express powróciło na szczyt tabeli z czasami w Road Atlanta podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej. Christian Fittipaldi umieścił Corvette DP #5 na pole position z czasem 1:14,508. Nick Tandy umieścił Porsche #911 na czele stawki GT Le Mans.
Kwalifikacje prototypów były dwukrotnie przerywane czerwoną flagą, z których jedna została wywołana przez stającego na torze Alexa Brundle'a, co oznaczało koniec szans na dobre miejsce startowe Ligiera od Oak Racing. W sprincie po najlepsze okrążenie najlepiej odnalazł się Christian Fittipaldi.
W GT Le Mans dwa Porsche zostały przedzielone przez Ferrari. Nick Tandy ustawi fabryczne #911 na pierwszym polu startowym. Obok niego ustawi się Giancarlo Fisichella, udowadniając, że Ferrari zawsze jest mocne w Atlancie, a trzeci był ubiegłoroczny zwycięzca Bryan Sellers z Team Falken Tire.
Jack Hawksworth był najszybszy w LMPC, gdzie pierwszy rząd zajął zespół RSR, a James Davison wywalczył dla TRG kolejne pole position w GT Daytona.
GTD
Największa z klas tradycyjnie pojawiła się na torze jako pierwsza. James Davison w Astonie Martinie #007 był szybki od samego początku, systematycznie poprawiając swoje czasy, by na cztery minuty przed końcem sesji uzyskać dający mu pierwsze pole rezultat 1:22,254. „Ten tor zawsze mi sprzyjał, ale po opadach deszczu było bardzo łątwo przesadzić. Mamy nadzieję na dobry wynik jutro i mocne zakończenie sezonu”
, powiedział Australijczyk.
Jan Heylen próbował odebrać mu prowadzenie do samego końca, uzyskując w Porsche od Snow Racing czas o 0,14 sekundy gorszy. Trzeci był Kevin Estre w Porsche od Park Place, kolejne 0,076 sekundy z tyłu. Prowadzący w klasyfikacji generalnej Dane Cameron wystartuje za kierownicą BMW zespołu Turnera z piątej pozycji.
GTLM
GT Le Mans jest znana jako najbardziej wyrównana klasa w United SportsCar Championship i tak było też tym razem - 9 z 11 aut zmieściło się w jednej sekundzie. To sprawia, że różnica 337 tysięcznych sekundy, jaką Nick Tandy zdobył pole position przed Giancarlo Fisichellą należy uznać jako znaczącą. „Ustawiliśmy samochód bardzo agresywnie, wiedząc że tylne opony będą w najlepszej kondycji przez dwa okrążenia. Przez cały sezon samochód nie był tak dobry w kwalifikacjach, jak dzisiaj. Wydaje mi się, że w tym roku mieliśmy 11 różnych zdobywców pole position. Jestem dumny z bycia tego częścią, to pokazuje jak dobra jest ta klasa”
, powiedział Brytyjczyk. Trzeci Bryan Sellers był tylko 0,02 sekundy wolniejszy od Fisichelli.
PC
W jedynej klasie, gdzie wszystkie samochody są takie same, najważniejsze są umiejętności kierowców i zespołów. I tak, przez cały sezon walka toczy się między zespołami CORE Autosport i RSR Racing. Chwile geniuszu przeżywa także zespół PR1-Mathiasen, którego kierowca Gunnar Jeannette wyszedł na czoło stawki w początkowej fazie sesji z wynikiem 1:16,681, szybko jednak poprawił go Tom Kimber-Smith z 1:16,599, a następnie Jack Hawksworth umieścił poprzeczkę na 1:16,282. Na minutę przed końcem, Brytyjczyk poprawił się jeszcze o 72 tysięczne, a przejeżdząjący linię mety jako ostatni Bruno Junqueira przebił się na drugie miejsce, dając pierwszy rząd zespołowi RSR.
P
Jako pierwszy na tor wyjechał Alex Brundle, licząc na wykorzystanie pustego toru, by wywalczyć drugie z rzędu pole position dla nowego Ligiera JS P2. Niestety, ten plan się nie powiódł, kiedy nowy prototyp w stawce stracił moc i zatrzymał się na torze, wywołując czerwoną flagę. Sesja była przerywana jeszcze raz, kiedy Corvette #9 zderzyło się ze stojącą na torze Mazdą #07. To oznaczało, że o pole position zadecyduje ostatnie kilka minut. Christian Fitipaldi był szybki od momentu wyjazdu z boksów, uzyskując pole position dla Action Express.
„Musisz odpowiednio reagować na sytuację i w tym przypadku pomogło doświadczenie. Tor nie był tak przyczepny, jak wczoraj, więc trzeba było przycisnąć i przejechać jak najszybciej 2-3 okrążenia, gdyby ponownie miała być czerwona flaga. Tym razem wszystko się nam udało. W wyścigu, będziemy spokojni przez pierwsze 90 minut, żeby zdobyć mistrzostwo, później zaczniemy walczyć o zwycięstwo”
.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.