Bracia Ricky i Jordan Taylor wygrali wyścig United SportsCar Championship na ulicach Belle Isle w Detroit dla zespołu swojego ojca. W pełnym dramatów wyścigu walka o podium obu klas rozstrzygnęła się na ostatnich okrążeniach.
Michael Valiante utrzymał prowadzenie po starcie z pole position i od razu odjechał na kilka długości samochodu od Christiana Fittipalldiego i Jordana Taylora, którzy musieli wyprzedzić wolno startującego Scotta Sharpa w HPD, którego na pierwszym okrążeniu wyprzedził także Gustavo Yacaman z Oak Racing. Wśród aut GTD Nelson Canache Jr utrzymał prowadzenie na starcie przed Markusem Palttalą i Patrickiem Lindseyem. Ben Keating nie wystartował najlepiej, ale na pierwszych okrążeniach przeforsował sobie drogę do drugiego miejsca.
Bardzo szybko wiceliderzy klasyfikacji generalnej - Memo Rojas i Scott Pruett zostali wyeliminowani z walki o czołowe lokaty przez problem ze sprzęgłem. Zespół Chipa Ganassiego kilkukrotnie próbował naprawić układ napędowy w Fordzie/Riley, ale bezskutecznie i zwycięzcy z Sebring musieli wycofać się z wyścigu. W tym czasie na czele stawki Jordan Taylor wykorzystywał wolniejsze samochody GT, by przebijać się w górę stawki. Na dziesiątym okrążeniu objechał Christiana Fittipaldiego po zewnętrznej, a kilka minut później także Michaela Valiante w walce o prowadzenie.
Tuż po zmianie lidera, w klasie GTD doszło do kolizji między Keatingiem w Viperze i Charlesem Putmanem w Audi od Fall-Line Motorsports, która pozbawiła oba auta szans na podium. Na niecałe pół godziny od rozpoczęcia wyścigu w tym samym miejscu rozbił się Henrique Cisneros. Uszkodzenia Porsche zespołu NGT były na tyle poważne, że zespół wycofał samochód zanim Kuba Giermaziak miał okazję do niego wsiąść. Kierowca z Wenezueli uszkodził chłodnicę, zostawiając w zakręcie dużą kałużę płynu chłodniczego. Po obróceniu się Chrisa Cumminga w Ferrari, na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, by zneutralizować płyn.
Niemal wszyscy kierowcy zjechali do boksów pod żółtą flagą. Wśród prototypów prowadzenie utrzymał Ricky Taylor przed Joao Barbosą i Richardem Westbrookiem, a w GTD Spencer Pumpelly przed Mario Farnbacherem i Madisow Snow, których zespoły wykonały znakomite postoje.
Rywalizację wznowiono na 53 minuty przed końcem wyścigu. Olivier Pla wyprzedził Ryana Dalziela w walce o najlepsze miejsce wśród ekip P2, a w klasie GTD na czele wyszedł Alessandro Balzan w Ferrari, wyprzedzając Farnbachera i Spencera Pumpelly. Kierowcy ścigali się zaledwie kilka minut, bo Ben Barker uderzył w barierę z opon w ósmym zakręcie. Uszkodził on barierę i na torze drugi raz pojawił się samochód bezpieczeństwa, rozpoczynając długi okres żółtej flagi.
Finałowa część wyścigu rozpoczęła się na 27 minut przed końcem. Ricky Taylor od razu odjechał rywalom na trzy sekundy, korzystając z tego, że między nim a rywalami znalazł się dublowany prototyp. Na kolejne 20 minut sytuacja znacząco się uspokoiła, a prawdziwe emocje zaczęły się na 5 minut przed końcem. Spencer Pumpelly jechał na drugim miejscu za Alessandro Balzanem i podjął próbę ataku w ósmym zakręcie. Wyjechał on poza optymalną linię jazdy i stracił pozycję na rzecz Farbnachera, a później mijali go także kolejni kierowcy, aż Pumpelly rozbił się w pierwszym zakręcie na dwa okrążenia przed metą.
Czołówka prototypów wjechała w dużą grupę aut GT, dzięki czemu Joao Barbosa zbliżył się do Ricky'iego Taylora na tyle, by spróbować ataku. Wykonał go w ósmym zakręcie, ale był on nieskuteczny. Taylor broniąc pozycji uderzył w niego i zepchnął go na ścianę. W prototypie Barbosy eksplodowała lewa tylna opona, ale uszodzony była też Corvette DP Taylora. Richard Westbrook był jednak za daleko i nie zdążył dogonić Amerykanina do końca wyścigu, przekracając linię mety 0,2 sekundy za nim.
Wayne Taylor Racing odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie, podobnie Scuderia Corsa w klasie GTD. Kolejna runda USCC to 6-godzinny wyścig na torze Watkins Glen w ostatni weekend czerwca.
{youtube}td2xRtknU-g{/youtube}
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
1 | P | Wayne Taylor Racing | 57 okr. | |||
2 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
2 | P | Spirit Of Daytona | + 0,207 | |||
3 | 42 | Gustavo Yacaman Olivier Pla |
3 | P | OAK Racing | + 8,817 | |||
4 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
4 | P | Michael Shank Racing | + 9,713 | |||
5 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
5 | P | Extreme Speed Motorsports | + 17,18 | |||
6 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
6 | P | Action Express Racing | + 33,286 | |||
7 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
7 | P | Extreme Speed Motorsports | + 1 okr. | |||
8 | 63 | Alessandro Balzan Jeff Westphal |
1 | GTD | Scuderia Corsa | + 1 okr. | |||
9 | 23 | Ian James Mario Farnbacher |
2 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | + 1 okr. | |||
10 | 48 | Christopher Haase Bryce Miller |
3 | GTD | Paul Miller Racing | + 1 okr. | |||
11 | 007 | Al Carter James Davison |
4 | GTD | TRG-AMR | + 1 okr. | |||
12 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen |
5 | GTD | Alex Job Racing | + 1 okr. | |||
13 | 94 | Dane Cameron Markus Palttala |
6 | GTD | Turner Motorsport | + 1 okr. | |||
14 | 18 | Tomy Drissi Sebastian Asch |
7 | GTD | Mühlner Motorsports America | + 1 okr. | |||
15 | 555 | Bill Sweedler Towsend Bell |
8 | GTD | AIM Autosport | + 1 okr. | |||
16 | 58 | Madison Snow Jan Heylen |
9 | GTD | Snow Racing | + 2 okr. | |||
17 | 81 | Ben Barker Damien Faulkner |
10 | GTD | GB Autosport | + 2 okr. | |||
18 | 33 | Jeroen Bleekemolen Ben Keating |
11 | GTD | Riley Motorsports | + 2 okr. | |||
19 | 07 | Tristan Nunez Joel Miller |
8 | P | SpeedSource | + 2 okr. | |||
20 | 35 | Seth Neiman Dion von Moltke |
12 | GTD | Flying Lizard Motorsports | + 2 okr. | |||
21 | 44 | John Potter Andy Lally |
13 | GTD | Magnus Racing | + 2 okr. | |||
22 | 70 | Sylvain Tremblay Tom Long |
9 | P | SpeedSource | + 3 okr. | |||
23 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly |
14 | GTD | Flying Lizard Motorsports | + 4 okr. | |||
24 | 46 | Charles Espenlaub Charles Putman |
15 | GTD | Fall-Line Motorsports | + 4 okr. | |||
25 | 64 | Chris Cumming Kyle Marcelli |
16 | GTD | Scuderia Corsa | + 4 okr. | |||
26 | 27 | Andrew Davis Brett Sandberg |
17 | GTD | Dempsey Racing | + 5 okr. | |||
NSK | 73 | Patrick Lindsey Kevin Estré |
GTD | Park Place Motorsports | |||||
NSK | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak |
GTD | NGT Motorsport | |||||
NSK | 31 | Eric Curran Boris Said |
P | Marsh Racing | |||||
NSK | 01 | Scott Pruett Memo Rojas |
P | Chip Ganassi Racing | |||||
NST | 19 | Tomy Drissi Sebastian Asch |
GTD | Mühlner Motorsports America | |||||
NST | 51 | Jim Norman Craig Stanton |
GTD | Spirit of Race |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.