Regulamin GTD gotowy

IMSA zaprezentowała ostateczny kształt regulaminu technicznego kategorii GT Daytona. Pojazdy te zobaczymy w ten weekend w teście Roar Before the Rolex 24.

W teorii, nowa kategoria GT Daytona miała w tym roku zastąpić kategorię GT stosowaną w wyścigach Rolex Sports Car Series – w praktyce jednak, wyraźny nacisk kierowany był na wprowadzenie tu pojazdów specyfikacji GT3, coraz bardziej widocznej także w Stanach Zjednoczonych. Właśnie ujednolicenie tych dwóch kategorii było powodem, dla którego IMSA przeciągało ostateczną wersję regulaminu technicznego – jego kształt poznaliśmy więc tuż przed pierwszą dużą imprezą nowego sezonu wyścigów, kultowym testem Roar Before the Rolex 24.

Ostateczna wersja regulaminu dopuszcza w praktyce niemal wszystkie pojazdy specyfikacji GT3 – przy czym wymaga w nich kilka pomniejszych zmian. O ile dopuszczone zostały nieco inne klatki bezpieczeństwa FIA, stosowane m.in. w Audi R8 LMS czy BMW Z4 GT3 – wszystkie pojazdy muszą posiadać jednoczęściowe tylnie skrzydło wykonane przez warsztat Crawford Composites, a także spełniać warunki nałożone przez IMSA dotyczące wagi samochodu i charakterystyki układu napędowego. Tu, minimalna waga będzie wynosić 1215 kg – co do silników, ograniczenia do 8.5 litra objętości dla jednostek wolnossących i 4 litrów dla doładowanych, nie będzie dla producentów większym problemem.

Głównymi odbiorcami tych przepisów będą w sezonie 2014 zespoły startujące w wyścigach United SportsCar Championship – analogiczny regulamin stosowany jednak będzie także w serii wyścigów krótkodystansowych, Pirelli World Challenge. Także i tam, coraz więcej ekip decydowało się na pojazdy specyfikacji GT3 – skutkiem czego homologację otrzymywało ostatnio m.in. Lamborghini Gallardo FL2 GT3. Tym samym dołączyło ono do Aston Martina, Audi, Ferrari, Mercedesa i Porsche, których pojazdy mogą już startować w Pirelli World Challenge.

Test Roar Before the Rolex odbędzie się w ten weekend, trzy tygodnie przed oficjalnym, pierwszym wyścigiem serii United SportsCar Championship. Na pierwszy wyścig serii Pirelli World Challenge musimy poczekać do końca marca.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze