Ford Performance ogłasza listę kierowców fabrycznych do programu startów Mustanga GT3

Ben Barker, Chris Mies, Dennis Olsen, Andy Priaulx i Frédéric Vervisch dołączają do wcześniej anonsowanych kierowców zespołu Ford Performance w programie Mustang GT3 2024 – Joeya Handa, Dirka Müllera, Harry'ego Tincknella i Mike'a Rockenfellera.

Mies i Vervisch poprowadzą dziś nowy samochód wyścigowy na torze Daytona International Speedway w ramach przygotowań do przyszłomiesięcznego wyścigu 24 godziny Daytona, podczas którego uzupełnią skład zespołu Ford Multimatic Motorsports. Mies dołączy do Tincknella i Rockenfellera w Mustangu #64, a Vervisch zasiądzie za kierownicą Mustanga #65 z Handem i Müllerem.

Daytona będzie oficjalnym wyścigowym debiutem nowego Forda Mustanga GT3, który zajmie centralne miejsce w 60. urodziny legendarnego Mustanga. Począwszy od startu na Daytona, Mustang będzie rywalizował na sześciu z siedmiu kontynentów na legendarnych torach, takich jak Le Mans i Interlagos.

„To bardzo ważny i wyjątkowy rok dla Mustanga. Będziemy świętować 60. rocznicę jego powstanie i wprowadzamy na całym świecie wyścigi Mustangów” – powiedział Mark Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance Motorsports. „Aby uczestniczyć w wyścigach takiej legendy jak Mustang, potrzebujemy składu najlepszych i najbardziej doświadczonych kierowców GT, a naszych dziewięciu zawodników fabrycznych właśnie ten poziom reprezentuje”.

„Wraz z naszymi partnerami z Multimatic Motorsports i pierwszymi zespołami klienckimi Proton Competition i Dinamic GT, jesteśmy gotowi zmierzyć się z najlepszymi na świecie na najbardziej znanych torach wyścigowych. Nie mogę się doczekać styczniowego startu w Daytona” – dodał Mark Rushbrook.

Grupa dziewięciu fabrycznych kierowców sportowych Forda wniesie swoje doświadczenie i wiedzę z wyścigów długodystansowych do różnych programów Mustanga GT3 na całym świecie. Poza zespołami, które mają ścigać się w serii IMSA SportsCar Championship, w GT World Challenge Europe, w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC i planami na kolejne serie wyścigowe w 2024 roku, fabryczni kierowcy samochodów sportowych są do dyspozycji wszystkich zespołów klientów Forda, w tym Proton Competition i Dinamic GT, o ile będzie to zgodne z harmonogramem. Pełna lista kierowców dla tych programów zostanie ogłoszona przez zespoły klientów w przyszłym roku.

Brytyjski kierowca Ben Barker zaoferował Ford Performance i jego programom klienckim na całym świecie wszechstronne doświadczenie w wyścigach długodystansowych. Regularnie startował w wyścigach WEC i GTWCE, odnosząc cztery zwycięstwa w swojej klasie w 12-godzinnym wyścigu Bathurst.

Niemiecki kierowca Christopher Mies jest dwukrotnym mistrzem ADAC GT Masters, dwukrotnym zwycięzcą 12-godzinnego wyścigu Bathurst, a także dwukrotnym zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu Nürburgring. 

Pochodzący z Norwegii Dennis Olsen już jako dziecko wygrywał mistrzostwa w wyścigach kartingowych, a następnie przeszedł do wyścigów bolidów jednomiejscowych i GT. Ma szerokie doświadczenie, a ostatnie dwa lata spędził w DTM. Na swoim koncie ma również zwycięstwo w mistrzostwach Intercontinental GT Challenge.

Andy Priaulx jest najbardziej znany ze swoich trzech Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych FIA WTCC, ale od 2016 rok, kiedy podpisał kontrakt na starty u boku Tincknella w Fordzie GT w WEC, jest także częścią rodziny Forda i Multimatic Motorsports. Od zakończenia programu GT w 2019 r. jest związany z Multimatic, gdzie pracuje nad wieloma specjalnymi projektami. Będzie działał jako "Super Zmiennik" i będzie filarem wiedzy w tym fabrycznym zespole, dzieląc się swoim ogromnym doświadczeniem z młodszymi kierowcami.

Belgijski kierowca, Frédéric Vervisch, wygrywa od początku swojej kariery. Jest także dwukrotnym zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring i wielokrotnym mistrzem Formuły 3.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze