Zespół Wayne Taylor Racing drugi raz z rzędu wygrał wyścig SportsCar Grand Prix na ulicach Long Beach. 100-minutowa rywalizacja w trakcie ostatnich kilku okrążeń zamieniła się w chaos.
„Zawsze dobrze sobie radziliśmy, a tu Corvette zajęło całe podium, więc to świetny dzień dla Chevroleta”
– powiedział na mecie Ricky Taylor, który objął prowadzenie już w pierwszym zakręcie, wyprzedzając startującego z pole position Christiana Fittipaldiego.
Fittipaldi chwilę później stracił miejsce również na rzecz Toma Longa w Maździe. Auta japońskiego producenta pokazały imponujące tempo na ulicach Long Beach i finiszowały tuż za dwoma prototypami Action Express Racing, które uzupełniły podium.
W klasie LMPC zwycięstwo odnieśli mistrzowie Rolex 24 z JDC-Miller Motorsports – Misha Goikhberg i Stephen Simpson. Podium uzupełniły ekipy Starworks oraz Performance Tech Motorsports. Kyle Marcelli nie dojechał jednak do mety w aucie drugiego z zespołów, mając potężny wypadek w siódmym zakręcie, który zniszczył dużą część samochodu, a samego kierowcę wysłał do centrum medycznego na badania.
Największe i niespodziewane zamieszanie miało jednak miejsce w klasie GTLM. Tam samobójczym manewrem popisał się Fréderic Makowiecki, który na dwie minuty przed końcem wyścigu wjechał w ostatnim zakręcie w prowadzącego Tommy’ego Milnera w Corvette, który się przez to obrócił, a co pozwoliło obok przejechać Nickowi Tandy’emu w drugim Porsche, który odniósł dzięki temu zwycięstwo wspólnie z Patrickiem Piletem. Kiedy Milner powrócił do rywalizacji, objął on drugie miejsce, z kolei Makowiecki musiał zjechać do boksów na odbycie kary za swój manewr.
What was this Porsche driver thinking? Late-race pit maneuver hands No. 911 Porsche a win: https://t.co/hskkkIhgnE pic.twitter.com/wrMiI1HLCO
— Jalopnik (@Jalopnik) 17 kwietnia 2016
„Krótko mówiąc, zostałem wyeliminowany”
– mówił po wyścigu Milner. „Dwa Porsche jechały jeden za drugim i to dość oczywiste co się wydarzyło. To rozczarowujące, że takie rzeczy się dzieją, bo nasza seria zasługuje najwięcej. Podsumowując, mogło się to dla nas skończyć dużo gorzej, lecz drugie miejsce daje bardzo dobre punkty. Jesteśmy rozczarowani, ale mogło być gorzej”
.
„Nie mam nic przeciwko byciu na drugim miejscu, pokonany w czysty i właściwy sposób, ale tu tak nie było. Utrata zwycięstwa w ten sposób nieco boli, ale jak mówiłem, mamy dobre punkty. Możemy być z siebie dumni, bo daliśmy z siebie wszystko na torze i jechaliśmy czysto”
.
To był jednak tylko fragment niezwykle chaotycznej walki w tej klasie, gdzie widzieliśmy przebite opony, zderzenia, kary za przekroczenie prędkości w boksach oraz latające fragmenty karoserii. Nie było żadnego samochodu, który poniósłby poważnych strat na którymś etapie wyścigu – szybko z pierwszego miejsca spadło BMW Billa Auberlena, jego zespołowy kolega John Edwards uderzył w barierę z opon po utracie koła, Porsche otrzymały kary przejazdu przez boksów, Corvette nr 4 przebiło oponę, Corvette nr 3 zostało wyrzucone z toru w końcowej jego fazie, a Ferrari od Scuderia Corsa zatrzymało się na torze w jego początkowej fazie.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
1 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | 75 okr. | |||
2 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Action Express Racing | + 2,958 | |||
3 | 31 | Eric Curran Dane Cameron |
P | Action Express Racing | + 4,159 | |||
4 | 70 | Joel Miller Tom Long |
P | Mazda Motorsports | + 7,618 | |||
5 | 55 | Jonathan Bomarito Tristan Nunez |
P | Mazda Motorsports | + 10,606 | |||
6 | 90 | Marc Goossens Ryan Hunter-Reay |
P | VisitFlorida.com Racing | + 31,943 | |||
7 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
P | Michael Shank Racing | + 33,061 | |||
8 | 85 | Mikhail Goikhberg Stephen Simpson |
PC | JDC/Miller Motorsports | + 1 okr. | |||
9 | 8 | Renger van der Zande Alex Popow |
PC | Starworks Motorsport | + 1 okr. | |||
10 | 38 | James French Kyle Marcelli |
PC | Performance Tech Motorsports | + 1 okr. | |||
11 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet |
GTLM | Porsche North America | + 2 okr. | |||
12 | 20 | Johnny Mowlem Tommy Drissi |
PC | BAR1 Motorsports | + 2 okr. | |||
13 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | + 2 okr. | |||
14 | 62 | Giancarlo Fisichella Toni Vilander |
GTLM | Risi Competizione | + 3 okr. | |||
15 | 67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 3 okr. | |||
16 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner |
GTLM | BMW Team RLL | + 3 okr. | |||
17 | 68 | Alessandro Balzan Daniel Serra |
GTLM | Scuderia Corsa | + 3 okr. | |||
18 | 88 | Mark Kvamme Ashley Freiberg |
PC | Starworks Motorsport | + 4 okr. | |||
19 | 52 | Tom Kimber-Smith Robert Alon |
PC | PR1/Mathiasen Motorsports | + 4 okr. | |||
20 | 912 | Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
GTLM | Porsche North America | + 4 okr. | |||
21 | 66 | Joey Hand Dirk Müller |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 5 okr. | |||
NSK | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia |
GTLM | Corvette Racing | ||||
NSK | 100 | John Edwards Lucas Luhr |
GTLM | BMW Team RLL | ||||
NSK | 0 | Katherine Legge Andrew Meyrick |
P | Panoz DeltaWing Racing | ||||
NSK | 54 | Jon Bennett Colin Braun |
PC | CORE autosport |
Źródło: racer.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.