Harry Tincknell, Simon Dolan i Filipe Albuquerque wygrali wyścig 4 godziny Le Castellet dla Jota Sport, jednak późniejsza kara zepchnęła liderów klasyfikacji na trzecie miejsce. Zwycięstwo odnieśli więc Gary Hirsch, Jon Lancaster i Björn Wirdheim z Greaves Motorsport.
Z pole position wystartował Dolan, lecz już w pierwszym zakręcie spadł na piąte miejsce, a na prowadzeniu znalazł się Michaił Aloszyn w prototypie BR01 ekipy AF Racing, przed Leo Rousselem i swoim zespołowym kolegą Nicolą Minassianem. Francuz musiał walczyć ze swoim rodakiem, by po kilku wymianach pozycji znaleźć się pewnie na drugiej pozycji. Dolan tymczasem piął się w górę stawki, jednak jego postępy zniweczyły dwa obroty za kierownicą Gibsona. To nie miało mieć większego znaczenia, bo wyścig dwukrotnie był przerywany okresem samochodu bezpieczeństwa. Wykorzystała to ekipa Thiriet by TDS Racing, by wyjść na prowadzenie, jednak późniejsze problemy z układem hamulcowym oznaczały, że byli mistrzowie serii spadli z okrążenia lidera. Rosyjskie prototypy z kolei straciły na pit-stopach i tylko jeden z nich pojawił się na podium, za dwoma Gibsonami zespołów Jota i Greaves Motorsport.
Brytyjska ekipa została jednak pozbawiona po wyścigu zwycięstwa z powodu naruszenia przepisów czasu jazdy. Filipe Albuquerque o minutę i 57 sekund przekroczył dopuszczalny czas jazdy 90 minut, przez co na zespół została nałożona kara 90 sekund, spychająca ją na trzecie miejsce. Oznacza to, że ich przewaga nad Thiriet by TDS Racing z zakładanych 18 punktów spadła do zaledwie jednego przed ostatnim wyścigiem sezonu.
W klasie LMP3 problemy miał Gaetan Paletou, który zatrzymał się na torze i nie kontynuował jazdy, co oznaczało że zwycięstwo Charliego Robertsona i Chrisa Hoya dało im mistrzostwo w pierwszym sezonie istnienia klasy LMP3 na jeden wyścig przed końcem, pokonując na mecie Roberto Lacorte i Giorgio Sernagiotto z Villorba Corse oraz Konstantina Calko, Mirco van Oostruma i Dainiusa Matijosaitisa z SVK by Speed Factory.
W klasie LMGTE triumfowała prowadząca w tabeli załoga Johnny Laursen, Mikkel Mac Jensen i Andrea Rizzoli z Formula Racing, jednak pozytywnym zaskoczeniem była postawa Andy'ego Priaulxa, Hanry'ego Hassida i Jessego Krohna za kierownicą BMW od Marc VDS, którzy pierwszy raz w tym sezonie stanęli na podium, pokonując zespół JMW Motorsport. Ze względu na samochody bezpieczeństwa stawka znacząco się rozjechała już w połowie wyścigu, przez co różnice między pierwszą trójką wyniosły ponad okrążenie.
W klasie GTC najlepsza była startująca z pole position załoga TDS Racing, odzyskując utracone na początku wyścigu prowadzenie z rąk Ferrari nr 63 w pit-stopach. Ta załoga nie dotarła do mety, za to na drugim miejscu stanęła siostrzana załoga AF Corse nr 63, przed duńską ekipą Massive Motorsport.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
2 | 41 | Gary Hirsch Jon Lancaster Björn Wirdheim |
1 | LMP2 | Greaves Motorsport | 123 okr. | |||
3 | 21 | Michaił Aloszyn Kirył Ładygin Wiktor Szajtar |
2 | LMP2 | AF Racing | + 5,169 | |||
1 | 38 | Simon Dolan Filipe Albuquerque Harry Tincknell |
3 | LMP2 | Jota Sport | + 59,710 | |||
4 | 20 | Maurizio Mediani Dawid Markozow Nicolas Minassian |
4 | LMP2 | AF Racing | + 1:00,880 | |||
5 | 40 | Tracy Krohn Niclas Jönsson Olivier Pla |
5 | LMP2 | Krohn Racing | + 1 okr. | |||
6 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
6 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | + 1 okr. | |||
7 | 29 | Léo Roussel David Cheng |
7 | LMP2 | Pegasus Racing | + 2 okr. | |||
8 | 25 | Michael Munemann James Winslow Andrea Roda |
8 | LMP2 | Algarve Pro Racing Team | + 2 okr. | |||
9 | 60 | Johnny Laursen Mikkel Mac Jensen Andrea Rizzoli |
1 | GTE | Formula Racing | + 6 okr. | |||
10 | 52 | Andy Priaulx Henry Hassid Jesse Krohn |
2 | GTE | BMW Sports Marc VDS | + 7 okr. | |||
11 | 66 | Robert Smith Rory Burcher Jonathan Cocker |
3 | GTE | JMW Motorsport | + 8 okr. | |||
12 | 88 | Christian Ried Richard Lietz Marco Mapelli |
4 | GTE | Proton Competition | + 8 okr. | |||
13 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Alessandro Pier Guidi |
5 | GTE | AT Racing | + 8 okr. | |||
14 | 55 | Duncan Cameron Matt Griffin Aaron Scott |
6 | GTE | AF Corse | + 8 okr. | |||
15 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Daniel Brown |
7 | GTE | Gulf Racing UK | + 8 okr. | |||
16 | 59 | Eric Dermont Franck Perera Dino Lunardi |
1 | GTC | TDS Racing | + 10 okr. | |||
17 | 3 | Chris Hoy Charlie Robertson |
1 | LMP3 | Team LNT | + 10 okr. | |||
18 | 62 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Stuart Hall |
2 | GTC | AF Corse | + 10 okr. | |||
19 | 5 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto |
2 | LMP3 | Cetilar Villorba Corse | + 10 okr. | |||
20 | 68 | Casper Elgaard Kristian Poulsen Simon Moller |
3 | GTC | Massive Motorsport | + 11 okr. | |||
21 | 64 | Mads Radsmussen Adrien De Leener Francisco Guedes |
4 | GTC | AF Corse | + 11 okr. | |||
22 | 15 | Konstantins Calko Mirco van Oostrum Dainius Matijosaitis |
3 | LMP3 | SVK by Speed Factory | + 11 okr. | |||
NSK | 33 | Nico Pieter De Brujin Richard Bradley |
- | LMP2 | Eurasia Motorsport | ||||
NSK | 51 | Peter Mann Raffaele Gianmaria Matteo Cressoni |
- | GTE | AF Corse | ||||
NSK | 48 | Nathanaël Berthon Michael Lyons Mark Patterson |
- | LMP2 | Murphy Prototypes | ||||
NSK | 63 | Giorgio Roda Ilja Melnikow Marco Cioci |
- | GTC | AF Corse | ||||
NSK | 2 | Mark Szulszycki Gaëtan Paletou |
- | LMP3 | Team LNT |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.