Black Falcon niezagrożony, Förch z problemami

Bezbłędna jazda, brak problemów technicznych i brak nieszczęśliwych sytuacji - tak przebiega wyścig załogi Mercedesa #2 od Black Falcon. Hubert Haupt ma trzy okrążenia przewagi nad Mattem Griffinem. Miro Konopka w Porsche od Förch Racing zajmuje piąte miejsce w klasie.

Po wznowieniu wyścigu, bardzo szybkie tempo narzucił Stefan Mücke w Astonie Martinie, podejmując pościg za będącym daleko z przodu Mercedesem nr 2 od Black Falcon. Mimo, że załoga Ferrari od Dragon Racing nie może kręcić czasów okrążeń poniżej 2 minut i 4 sekund, trzymała się bardzo blisko brytyjskiej maszyny i korzystając z postojów w boksach, przesunęła się na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Taka sytuacja utrzymuje się cały czas. Yelmer Buurman prowadzi z przewagą pięciu okrążeń nad prowadzącym w klasie A6-Am Mattem Griffinem. Irlandczyk jedzie przed Adamem Christodoulou z Ram Racing i Patrickiem Assenheimerem. Stefan Mücke spadł na piąte miejsce, po tym jak ekipa KPM Racing musiała zmienić w Astonie Martinie mocowanie prawego tylnego koła, tracąc cztery okrążenia z powodu problemu. Po naprawie, Niemiec mógł narzucić szybkie tempo, ustanawiając nowy, zaledwie drugi w tym wyścigu, najlepszy czas okrążenia, ustawiając poprzeczkę na 1:59,545. Wyścig stracił także jednego z początkowych faworytów. Jedyna w stawce Corvette z nr 19 została wycofana z wyścigu po kolizji z jednym z wolniejszych samochodów.

Przebita opona pozbawiła załogę Nissana od RJN miejsca na podium w A6-Am, lecz szybka jazda Floriana Straussa pozwoliła mu dogonić i wyprzedzić Fréderica Fatiena. Niemiecki absolwent GT Academy ściga teraz Johannesa Waimera w Mercedesie od GDL Racing, chcąc odzyskać drugą pozycję, traci do niego jednak dwa okrążenia.

Na 9. miejscu w klasyfikacji jedzie Anders Fjordbach z prowadzącej w klasie 997 ekipy Black Falcon. Wyszli oni na czoło, po tym jak załoga Lechner Racing Middle East straciła siedem okrążeń na kilkunastominutowym postoju w boksach. Polska ekipa Förch Racing by Lukas Motorsport także nie ma bezproblemowego wyścigu. Porsche spędziło kilka minut w boksach z powodu problemów elektronicznych, a następnie było widziane obracające się na torze.

Miro Konopka zajmuje 15. miejsce w wyścigu i piąte w klasie pucharowych 911-tek, tracąc 12 okrążeń do liderów i osiem do najniższego stopnia podium. Tuż przed zakończeniem 18 godzin wyścigu, Konopka ponownie obrócił Porsche nr 45 i ma zaledwie kilka sekund przewagi nad Paulem Lafarguem z Ruffier Racing.

Dużo lepiej radzi sobie załoga R8 Motorsport w pucharowym Volkswagenie Golfie. Bezproblemowa jazda pozwala im utrzymać drugie miejsce w klasie A3T i wysokie, 39. w klasyfikacji generalnej, wśród 89 pojazdów, jakie wystartowały w wyścigu. Gosia Rdest w Golfie od KPM Racing jedzie na 55. miejscu i ósmym w klasie A2, a Maciej Dreszer na 60. i 12. w klasie za kierownicą Toyoty GT86.

Od półmetku wyścigu doszło do trzech okresów neutralizacji, dzielących czas zielonej flagi na dwugodzinne segmenty. Jak dotąd purpurowe flagi wywieszano 11 razy, łącznie przez 2 godziny i 47 minut. Nad Dubai Autodrome wzeszło słońce, sygnalizując rozpoczęcie ostatniej ćwierci dystansu.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze