Na malezyjskim torze Sepang, w ten weekend zakończy się tegoroczny sezon Azjatyckiej Serii Le Mans. Do boju stanie znów osiem pojazdów LMP, CN i GT.
Raczej nie tak, organizatorzy serii AsLMS wyobrażali sobie drugi sezon reaktywowanej serii wyścigów Endurance na dalekim wschodzie. Mimo pojawienia się nowej kategorii prototypów, w poszczególnych rundach brało udział wciąż tylko do osiem pojazdów – a niechlubny rekord pobił wyścig w koreańskim Inje, gdzie na starcie pojawiło się ostatecznie tylko sześć samochodów. Patrząc na ubiegłoroczny sezon AsLMS, organizatorzy liczyli, że chociaż finałowe starcie w Malezji przyciągnie do siebie większe grono zawodników – niestety, i tu sytuacja zapowiada się nienajlepiej, gdyż na liście startowej wciąż widnieje tylko osiem załóg. Co wyjdzie z tego w przyszłym sezonie – i czy w ogóle AsLMS będzie kontynuowana?
W czołowej w tej rywalizacji kategorii LMP2, na starcie w Malezji pojawią się znów tylko załogi OAK Racing oraz Eurasia Motorsport. Pech ekipy z Filipin w pierwszym tegorocznym wyścigu sprawił, że zamiast 18 punktów, John Hartshorne nie wywiózł z Korei ani jednego – przez co ma on obecnie ich na koncie tyle, co obecny tu dopiero od rundy w Japonii Pu Jun Jin. Przy trzech dotychczasowych zwycięstwach konkurentów z OAK oznacza to brak szans na mistrzostwo – runda w Malezji będzie więc tu tylko formalnością. W Oreca nr 27, obok Hartshorne'a i Pu, po raz drugi pojawi się James Winslow – załoga OAK będzie tradycyjnie dwuosobowa, David Cheng obok Ho-Pin Tunga.
Także tradycyjnie, tylko dwa pojazdy wystartują w kategorii CN – i także i tu, nieobecność w pierwszym wyścigu przy zwycięstwach konkurentów we wszystkich trzech oznacza brak szans zespołu Team Avelon na pokonanie ekipy Craft-Bamboo. Zespół z Hong Kongu, obok Kevina Tse wystawi tym razem Samsona Chana i Naoki Yokomizo – w Wolfe ekipy z Malezji, po raz drugi pojawi się natomiast para Denis Lian – Guglielmo Belotti.
Największą grupą pojazdów w wyścigu, jeszcze raz będą samochody kategorii GT – i tylko tutaj, wciąż nieznani są mistrzostwie Azjatyckiej Serii Le Mans. Startujący w BMW nr 91 ekipy Team AAI Jun San Chen i Tatsuya Tanigawa mają minimalną, 3-punktową przewagę nad kolegami z drugiego Z4 GT3 tego zespołu – a Morris Chen i Marco Seefried będą w Malezji mieli spore wzmocnienie w postaci byłego regularnego kierowcy BMW, Jörga Müllera. Z drugiej strony, Chena i Tanigawę zasili na Sepang Ollie Millroy – i tylko trójka Yu Lam, Tsuchiya Takeshi i Takamitsu Matsui z Mercedesa od Team AAI pozostanie ta sama już po raz czwarty. Dodatkowo, urozmaiceniem wyścigu będzie również ponowna obecność zwycięzców rundy z Szanghaju, Ferrari zespołu Cleanwater – a w nim Keity Sawy, Moka Weng Suna oraz Matta Griffina.
Finałową rundę tegorocznego AsLMS rozpocznie seria czwartkowych, płatnych treningów, odbywająca się pomiędzy wolnymi treningami uczestników wyścigu Sepang 1000km. Wolne treningi dla AsLMS odbędą się w piątek o godzinie 3:30 i 6:30 – a także w sobotę o 2:15. O 4:00 odbędzie się krótka sesja kwalifikacyjna, po której o 6:00 ruszy wyścig Sepang 1000km – rywalizacja Azjatyckiej Serii Le Mans rozpocznie się natomiast o godzinie 6:00 w niedzielę.
Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Samochód | |||
1 | David Cheng Ho-Pin Tung Yuan Bo |
LMP2 | OAK Racing Team Asia | Morgan OAK Judd | |||
27 | James Winslow John Hartshorne Pu Jun Jin |
LMP2 | Eurasia Motorsport | Oreca 03 Nissan | |||
21 | Denis Lian Guglielmo Belotti - |
CN | Team Avelon Formula | Wolf GB08 Honda | |||
77 | Naoki Yokomizo Wing Kin (Kevin) Tse Samson Chan |
CN | Craft Bamboo Racing | Ligier JS53 Honda | |||
33 | Mok Weng Sun Matt Griffin Keita Sawa |
GT | Cleanwater Racing | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
90 | Yu Lam Takamitsu Matsui Takeshi Tsuchiya |
GT | AAI Motorsports | Mercedes-Benz SLS AMG GT3 | |||
91 | Jun San Chen Ollie Millroy Tatsuya Tanigawa |
GT | AAI Motorsports | BMW Z4 GT3 | |||
92 | Morris Chen Marco Seefried Jörg Müller |
GT | AAI Motorsports | BMW Z4 GT3 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.