Koniec sezonu na Sepang

Na malezyjskim torze Sepang, w ten weekend zakończy się tegoroczny sezon Azjatyckiej Serii Le Mans. Do boju stanie znów osiem pojazdów LMP, CN i GT.

Raczej nie tak, organizatorzy serii AsLMS wyobrażali sobie drugi sezon reaktywowanej serii wyścigów Endurance na dalekim wschodzie. Mimo pojawienia się nowej kategorii prototypów, w poszczególnych rundach brało udział wciąż tylko do osiem pojazdów – a niechlubny rekord pobił wyścig w koreańskim Inje, gdzie na starcie pojawiło się ostatecznie tylko sześć samochodów. Patrząc na ubiegłoroczny sezon AsLMS, organizatorzy liczyli, że chociaż finałowe starcie w Malezji przyciągnie do siebie większe grono zawodników – niestety, i tu sytuacja zapowiada się nienajlepiej, gdyż na liście startowej wciąż widnieje tylko osiem załóg. Co wyjdzie z tego w przyszłym sezonie – i czy w ogóle AsLMS będzie kontynuowana?

W czołowej w tej rywalizacji kategorii LMP2, na starcie w Malezji pojawią się znów tylko załogi OAK Racing oraz Eurasia Motorsport. Pech ekipy z Filipin w pierwszym tegorocznym wyścigu sprawił, że zamiast 18 punktów, John Hartshorne nie wywiózł z Korei ani jednego – przez co ma on obecnie ich na koncie tyle, co obecny tu dopiero od rundy w Japonii Pu Jun Jin. Przy trzech dotychczasowych zwycięstwach konkurentów z OAK oznacza to brak szans na mistrzostwo – runda w Malezji będzie więc tu tylko formalnością. W Oreca nr 27, obok Hartshorne'a i Pu, po raz drugi pojawi się James Winslow – załoga OAK będzie tradycyjnie dwuosobowa, David Cheng obok Ho-Pin Tunga.

Także tradycyjnie, tylko dwa pojazdy wystartują w kategorii CN – i także i tu, nieobecność w pierwszym wyścigu przy zwycięstwach konkurentów we wszystkich trzech oznacza brak szans zespołu Team Avelon na pokonanie ekipy Craft-Bamboo. Zespół z Hong Kongu, obok Kevina Tse wystawi tym razem Samsona Chana i Naoki Yokomizo – w Wolfe ekipy z Malezji, po raz drugi pojawi się natomiast para Denis Lian – Guglielmo Belotti.

Największą grupą pojazdów w wyścigu, jeszcze raz będą samochody kategorii GT – i tylko tutaj, wciąż nieznani są mistrzostwie Azjatyckiej Serii Le Mans. Startujący w BMW nr 91 ekipy Team AAI Jun San Chen i Tatsuya Tanigawa mają minimalną, 3-punktową przewagę nad kolegami z drugiego Z4 GT3 tego zespołu – a Morris Chen i Marco Seefried będą w Malezji mieli spore wzmocnienie w postaci byłego regularnego kierowcy BMW, Jörga Müllera. Z drugiej strony, Chena i Tanigawę zasili na Sepang Ollie Millroy – i tylko trójka Yu Lam, Tsuchiya Takeshi i Takamitsu Matsui z Mercedesa od Team AAI pozostanie ta sama już po raz czwarty. Dodatkowo, urozmaiceniem wyścigu będzie również ponowna obecność zwycięzców rundy z Szanghaju, Ferrari zespołu Cleanwater – a w nim Keity Sawy, Moka Weng Suna oraz Matta Griffina.

Finałową rundę tegorocznego AsLMS rozpocznie seria czwartkowych, płatnych treningów, odbywająca się pomiędzy wolnymi treningami uczestników wyścigu Sepang 1000km. Wolne treningi dla AsLMS odbędą się w piątek o godzinie 3:30 i 6:30 – a także w sobotę o 2:15. O 4:00 odbędzie się krótka sesja kwalifikacyjna, po której  o 6:00 ruszy wyścig Sepang 1000km – rywalizacja Azjatyckiej Serii Le Mans rozpocznie się natomiast o godzinie 6:00 w niedzielę. 

Nr   Kierowca Klasa   Zespół   Samochód
1

David Cheng
Ho-Pin Tung
Yuan Bo
LMP2 OAK Racing Team Asia Morgan OAK Judd
27

James Winslow
John Hartshorne
Pu Jun Jin
LMP2 Eurasia Motorsport Oreca 03 Nissan
21

 
Denis Lian
Guglielmo Belotti
 - 
CN Team Avelon Formula Wolf GB08 Honda
77

Naoki Yokomizo
Wing Kin (Kevin) Tse
Samson Chan
CN Craft Bamboo Racing Ligier JS53 Honda
33

Mok Weng Sun
Matt Griffin
Keita Sawa
GT Cleanwater Racing Ferrari 458 Italia GT3
90

Yu Lam
Takamitsu Matsui
Takeshi Tsuchiya
GT AAI Motorsports Mercedes-Benz SLS AMG GT3
91

Jun San Chen
Ollie Millroy
Tatsuya Tanigawa
GT AAI Motorsports BMW Z4 GT3
92

Morris Chen
Marco Seefried
Jörg Müller
GT AAI Motorsports BMW Z4 GT3

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze