Adess, Loeb i nowy LMP3

Warsztat Adess A.G., wspólnie z Sora Composites i zespołem Sébastiena Loeba poinformował o budowie prototypu nowej specyfikacji LMP3.

Niemiecki warsztat odpowiedzialny jest m.in. za budowę prototypu Lotus T128 LMP2 oraz projektu monocoque dla elektrycznego Nissana ZEOD RC. Mimo ciągłego konfliktu z warsztatem Kodewa (z którym warsztat kłóci się o niezapłacone jego zdaniem pieniądze za współtworzenie Lotusa), Stéphane Chosse postanowił wejść w nowoutworzoną spółkę joint-venture – i wziąć udział w tworzeniu nowego prototypu Le Mans, tym razem w specyfikacji LMP3.

W spółce nazwanej LAS Motorsport, Adess będzie odpowiedzialny za design i homologację nowego pojazdu. Budową podwozia zajmie się natomiast warsztat Sora Composites, który już wcześniej deklarował stworzenie prototypu LMP3 na bazie konstrukcji Pescarolo 02. Trzecim członkiem spółki będzie natomiast zespół Sébastien Loeb Racing, obecny w tym roku w Europejskiej Serii Le Mans w kategorii LMP2 – ten nie tylko będzie w przyszłym roku startował w nowym pojeździe, ale i dołoży swoją garść doświadczeń inżynierów do jego budowy.

Prócz typowego LMP3, spółka zadeklarowała również budowę pojazdu wzorowanego na prototypie Le Mans, którym klient będzie mógł poruszać się np. na dniach otwartych torów wyścigowych. Nienazwany jeszcze samochód, podobnie jak prototyp LMP3 będzie miał silnik V8 Nissana – inne cechy będą jednak tylko wzorowane na regulaminie technicznym ACO i FIA.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze