Triumf Harp Motorsport w African 6 Hours

Zespół Harp Motorsport startujący w prototypie Juno SS3 wygrał 6-godzinny wyścig na torze Phakisa Speedway. W rywalizacji nie pojawiły się prototypy Pilbeam.

Debiut ekipy Pilbeam miał być głównym wydarzeniem tegorocznej, drugiej odsłony reaktywowanego wyścigu długodystansowego w RPA – niestey, problemy techniczne nowego prototypu skłoniły ekipę Ecurie Zoo do wycofania się z rywalizacji jeszcze przed kwalifikacjami. Oznaczało to, że w wyścigu nie będzie uczestniczył nie tylko nowy Pilbeam MP100 – ale również starszy MP98, czyli zwycięzca ubiegłorocznego starcia na Phakisa Speedway. W takim wypadku, najwięcej oczu zwróconych było w stronę drugiego na mecie w roku 2013 zespołu Harp Motorsport – i zgodnie z oczekiwaniami, właśnie on zwyciężył tegoroczną batalię.

Nawet bez prototypów Pilbeam, Harp miał w tym roku niełatwe zadanie – na torze pojawiło się mianowicie sporo nieobliczalnych prototypów Shelby Can-Am. 3.5-litrowe bestie, swoją moc pokazały już w pierwszym z trzech treningów, zajmując cztery czołowe lokaty – ekipa Harp pojawiła się jednak tylko w sesji drugiej, okazując się wtedy o sekundę lepsza. W dodatku, grupę pojazdów Can-Am przebiło wtedy także Porsche 911 GT3 Cup (997) ekipy Porsche South Africa – lecz według tego zespołu, rezultaty z piątku były za słabe, toteż na kwalifikacje i wyścig, awaryjnie wystawili starsze, aczkolwiek mocniejsze Porsche 911 GT2 (993). Zmiana ta przyniosła im piątą pozycję na starcie – Harp natomiast, a konkretnie reprezentujący go Nick Adcock, był już wtedy nie do pobicia, zdobywając pole position z czasem o 3 sekundy lepszym od czołowego prototypu Can-Am.

Rozpoczęty o godzinie 14:00 czasu miejscowego wyścig, początkowo znów przypomniał o załodze Porsche South Africa. Rozpoczynający wyścig Toby Venter, już na pierwszym okrążeniu wyszedł na prowadzenie, a potem wypracował całkiem sporą przewagę – niestety, w drugiej godzinie wyścigu, pękł pasek klinowy napędzający wentylator chłodnicy powietrza. Samochód musiał ostrożnie zjechać do boksów, ażeby nie przegrzać silnika – lecz mimo starań, zaledwie 80 minut po starcie, jedni z głównych faworytów musieli się wycofać.

Jeszcze w czasie pierwszych pit-stopów doszło natomiast do innego incydentu – w boksach zapalił się Viper ekipy Vall Fluid Systems, w którym na rozpalone tarcze hamulcowe kapało paliwo, wywołując płomień. Nikomu nic się nie stało – jednak i ten samochód, całkiem nieźle radzący sobie we wcześniejszych sesjach, musiał się wycofać. Niedługo po Porsche, z wyścigu musiała za to wycofać się załoga Liquid-Moly Hollard – w jednym z faworyzowanych prototypów Can-Am, trzecim pojeździe na starcie, awarii uległa pompa paliwa.

Od zjazdu do boksów Porsche 911 GT2, na czele wyścigu znów był prototyp Juno od Harp – i jak się okazało, prowadzenia tego, załoga nr 69 nie oddała już do samej mety. Już po 3 godzinach, ekipa miała przewagę 4 okrążeń nad prototypem Can-Am nr S12 zespołu Q Nomy – i mogła już spokojnie kontrolować przebieg drugiej części rywalizacji, większą wagę przykładając do wytrzymałości elementów swojego Juno SS3. Trzecim pojazdem, po 3 godzinach był Can-Am nr S03 od Pilot Pens – ten, wskutek problemów spadł jednak na miejsce ósme, najniższy stopień podium oddając załodze nr S04 od Strike 1 Racing.

Na mecie, jeszcze dwie kolejne pozycje zajęły prototypy Can-Am – szóste było nowoczesne (typ 997) Porsche 911 GT3 Cup załogi Bigfoot Express. Okrążenie mniej przejechał najszybszy z pojazdów na bazie Lotusa 7 – Birkin 7 od Team Signkor – a za jeszcze jednym Can-Amem, dziewiąte miejsce zajęło nieco starsze Porsche, 911 GT3 RS (typ 996) nr 2 od Weltevreden Estate. Czołową dziesiątkę zamknął Volkswagen Golf nr 111 od Goldwagen Roodepoort – a z 36 pojazdów obecnych na starcie, do mety dojechało 27, przy czym jeden (Caterham 77 nr 91 od Pure Consulting) nie przejeżdżając wymaganej ilości okrążeń.

P Nr   Klasa   Zespół / Samochód Rezultat
1 69 Nick Adcock
Francis Carruthers
Dean McCarroll
R

Harp Motorsport

Juno SS3 (2993 cm3)

196 okr.
2 S12 Tomas Reib
Sean Greve
P

Q Nomy

Shelby Can Am (3500 cm3)

+4 okr
3 S04 Andrew Strike
Des Gutzeit
Jade Gutzeit
P

Stike 1 Racing

Shelby Can Am (3500 cm3)

+9 okr
4 44 Stuart Mack
Ian Smith
Elna Croeser
P

Ian Smith

Shelby Can Am (3500 cm3)

+13 okr.
5 S06

Craig Shorter
Alister Brown
Menno Parsons

P

NAC Helicopters / Master Power Technologies

Shelby Can Am (3500 cm3)

+15 okr.
6 31 Sun Moodley
Andrew Culbert
V

Bigfoot Express Freight

Porsche 911 GT3 Cup (997) (3600 cm3)

+16 okr.
7 1 Derek van der Merwe
Andrew Becker
Jeff Gable
Y

Team Signkor

Birkin 7 (1997 cm3)

+17 okr.
8 S03 Alan Eve
Ben Morgenrood
George Ferreira
P

Pilot Pens

Shelby Can Am (3500 cm3)

+21 okr.
9 2 Peter van der Spuy
Andre Bezuidenhout
V

Welteverden Estate

Porsche 911 GT3 RS (996) (3600 cm3)

(+16.793)
10 111 Jannie van Rooyen
Gerhard Henning
Adriaan Dalton
G

Goldwagen Roodepoort

VW Golf (1984 cm3

+25 okr.
11 131 Sheldon van der Linde
Kelvin van der Linde
F

Shaun van der Linde

VW Golf (1584 cm3

+32 okr.
12 S08

Craig Shorter
Chris Shorter
Neil Lobb

P

Glass Group / MiCan Industrial Supplies

Shelby Can Am (3500 cm3)

+34 okr.
13 84 Dave Alhadeff
Jaco Lambert
Chris Carolin
U

PP Racing

Panoz Esperante GT-LM (5800 cm3)

+35 okr.
14 3 Marco da Cunha
Howard Blake
Gary Sherratt
V

Total Drama Racing

Nissan 350Z (3500  cm3)

(+50.235)
15 49 Fred Kruger
Jody Viana
Deno Myburg
G

Turbo Tyre

Tata Super Saloon (1999 cm3

+39 okr.
16 6 Hennuie Verwey
Wayne Canciani
Daimen Parker 
X

Hennie Verwey

Hayden Dart 7 (1997 cm3)

+41 okr.
17 36 Estelle Vermooten
Gerdus Smit
Michael Schlachter
Y

Locost Racing

Locost 7 (1599 cm3)

(+31.029)
18 10 Hennie Trollip
Jimmy Dunn
Y

Hennie & Jimmy

Lotus 7 (1599 cm3)

+43 okr.
19 191 Rodney Green
Dave Alexander
Robin Clarke
X

Piri Piri Racing Team

MGB (1950 cm3)

+45 okr.
20 33 James Forbes
Josh Broome
R

Spitfire Furniture

Radical SR8 (2600 cm3)

+48 okr.
21 94 Steve Miller
Dillon Miller
Mathew Miller
W

Garagista Beer Company

Porsche 911 RS (930) (2800 cm3)

+58 okr.
22 911 Stefan Puschavez
Peter Jenkins
V

M.I. Equipment

Porsche 911 GT3 RSR (964) (3200 cm3)

+63 okr.
23 8 Rod Schaffer
Rob Hewitt
X

Allied Transport

Lotus 7 (1997 cm3)

+64 okr.
24 5 Colin Ellison
Pierre De Waal
Greg Thornton
S

Centube Racing

Chevron B19 (1997 cm3)

+73 okr.
25 09 Brett Bartlett
Gary Watkins
I

Quattro Racing

BMW 330i (3000 cm3

+76 okr.
26 7 Mike Schmidt
Bruce Avern-Taplin
F

Frankies Soft Drinks

Toyota Corolla (1663 cm3

+84 okr.
             
NSK 910 Jarryd Wray
Steve Pickering
Rohan Theron
R

Classic Motorsport Motul

Porsche 910 (2996 cm3)

+86 okr.
NSK 72 Dieter Zeising
Martin Wright
U

Martin Wright

Backdraft 4000 (4000 cmT)

+95 okr.
NSK 4 Clive Wilmot
Rob Gearing
Ettiene Strydom
Y

Axis House / CWR Racing

Birkin 7 (1587 cm3)

+110 okr.
NSK S10 Greg Walker
Doug Macdonald
P

Fantastic Racing

Shelby Can Am (3500 cm3)

+125 okr.
NSK 91 Neil MacLeod
Glen Clark
Andreas Letnick
Y

Pure Consulting

Caterham 7 (1587 cm3)

+131 okr.
NSK S01

Rui Campos
Jason Campos
Keegan Campos

P

Liqui-Moly Hollard

Shelby Can Am (3500 cm3)

+150 okr.
NSK 29 Toby Venter
Peter Wharton-Hood
U

Porsche South Africa

Porsche 911 GT2 (993) (3600 cm3)

+154 okr.
NSK 31 Louis Robbertse
Andy Gossman
Greg Gossman
G

Solupro Renewable Energy

VW Golf (1988 cm3

(+17:57.983)*
NSK 13 Harry Arrangies
Craig Jarvis
U

Vall Fluid Systems Motul

Dodge Viper Competition Coupe (8400 cm3)

+165 okr.
NSK 98 Neil de Later
Lauren Muller
Anton Muller
X

Tornado Marketing

Birkin 7 (1997 cm3)

+178 okr.
NST 100 Jaki Scheckter
Graham Vos
Gregory Mills
B

Ecurie Zoo

Pilbeam MP100 (2000 cmT) 

 
NST S13 Hanno Pengilly
Justin Pengilly
Lloyd Pengilly
P

Pengilly Racing

Shelby Can Am (3500 cm3)

 
NST 101 Eddie Keizan
Gunter Drotschie
R

Ecurie Zoo

Pilbeam MP98 (2300 cm3)

 
NST 0 Tony Martin
Franco Scribante
U

Backdraft Racing

Backdraft 4000 (4000 cmT)

 
NST 34 Mike Mcloughian
Bernard Tilanius
U

Backdraft Racing

Backdraft 4000 (4000 cmT)

 
NST 64 Willy Lochman
Tim Clamp
Jonathan Clamp
X

Mixtec CC

Lotus 7 (1997 cm3)

 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze