Ferrari bezpieczne na prowadzeniu

Maximilian Buhk wyprzedził Mikę Salo i Grega Cricka, by objąć prowadzenie na półtorej godziny przed końcem 12-godzinnego wyścigu w Bathurst. Cały wysiłek kierowcy HTP Motorsport zaprzepaściła konieczność wymiany klocków hamulcowych na godzinę przed końcem, oddając prowadzenie w ręce Graiga Lowndesa z Maranello Motorsport.

Dziesiąta godzina rywalizacji rozpoczęła się za samochodem bezpieczeństwa, który wyjechał z powodu zatrzymania się na torze prowadzącej w klasie C Ginetty GT4. To zniwelowało różnice w czołówce stawki, lecz tuż po wywieszeniu zielonych flag Craig Lowndes zyskał przewagę nad rywalami.

Na drugiej pozycji w McLarenie jechał Shane Van Gisberger, który dzięki serii szybkich okrążeń zaczął wywierać presję na liderze. Na wyjeździe samochodu bezpieczeństwa najwięcej zyskała ekipa HTP Motorsport, która powróciła na okrążenie lidera na trzeciej pozycji.

Na dwie i pół godziny przed końcem zespół Maranello Motorsport umieścił za kierownicą byłego kierowc Formuły 1 Mikę Salo, na krótko przed wyjazdem na tor samochodu bezpieczeństwa. René Rast podczas dublowania Keitha Kassulke'a uderzył w prawe przednie koło Focusa GTC, urywając jego zawieszenie i unieruchomiając w Forrest Elbow.

Niedługo później prowadzący Greg Crick i Mika Salo w Ferrari rozpoczęli wspaniałą walkę o prowadzenie w wyścigu. Kierowcaa Ferrari mimo wielu okazji, nie mógł wyprzedzić Mercedesa z powodu różnicy w szybkości na prostych. Do walczącej dwójki dołączył Maximilian Buhk w Mercedesie od HTP Motorsport i w krótkim czasie wyprzedził ich obu. Po kilku okrążeniach, markując wycofanie się z manewru, Salo wyprzedził Cricka w pierwszym zakręcie i rzucił się w pościg za liderem, który odjechał już na cztery sekundy.

Losy wyścigu rozstrzygnęły się w boksach, gdzie Buhk i Salo pojawili się w tym samym czasie. O ile postój zespołu Ferrari polegał jedynie na tankowaniu, zmianie opon i zastąpieniu Salo za kierownicą Craigiem Lowndesem, ekipa HTP stanęła przed nagłą koniecznością wymiany klocków hamulcowych, tracąc szanse na zwycięstwo. Buhk stracił kilkanaście sekund i po postoju Cricka, ta dwójka rywalizuje między sobą efektywnie o drugie miejsce, na którym jedzie Shane Van Gisberger w McLarenie, lecz ten bez wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa będzie musiał zjechać na jeszcze jedno tankowanie.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze