Ferrari wygrywa w Bathurst

Craig Lowndes po zjeździe samochodu bezpieczeństwa stoczył niewiarygodny pojedynek z Maximilianem Buhkiem w 20-minutowym sprincie do linii mety, by dać Ferrari pierwsze zwycięstwo w tym 12-godzinnym wyścigu różnicą niecałych pół sekundy.

Cztery samochody liczące się w walce o zwycięstwo w 12-godzinnym wyścigu na torze Mount Panorama na godzinę przed końcem dzieliła niecała minuta. Shane Van Gisberger forsował sobie drogę przez wolniejsze samochody i kręcił czasy okrążeń dużo lepsze od konkurencji, lecz musiał zjechać do boksów na tankowanie. Na czele Craig Lowndes z 20-sekundową przewagą nad Maximilianem Buhkiem w Mercedesie od HTP Motorsport, trzeci jest Will Davison z australijskiej załogi Erebus. Van Gisberger zjeżdża do boksów, mechanicy zakładają całkiem nowy komplet opon Pirelli, które świetnie się spisywały się w tym wyścigu. Australijczyk wraca na tor i natychmiast zaczyna jechać półtorej do dwóch sekund na okrążeniu szybciej od rywali. Lowndes kontroluje przewagę nad Buhkiem, który musi pilnować zużycia paliwa, jeśli chce uniknąć dodatkowego postoju.

20 minut do końca wyścigu, Jeff Lowrey parkuje Porsche tuż poza torem w krętej części toru, po uderzeniu w ścianę na nawierzchni jest rozlany płyn chłodzący. Wszyscy czekają w napięciu na decyzję dyrekcji wyścigu. Samochód bezpieczeństwa.

Całe dotychczasowe 11 godzin i 40 minut można uznać za nieistotne, losy wyścigu rozstrzygną się w 20-minutowym sprincie do linii mety. Wszyscy czterej czołowi kierowcy ustawiają elektronikę swoich samochodów, by silniki dawały pełną moc. To jest walka o wszystko albo nic. Gasną światła na samochodzie bezpieczeństwa, ten zjeżdża do boksów. Lowndes przyśpiesza i stara się uzyskać tak dużą przewagę nad Buhkiem, jak to tylko możliwe. Niemiec ma między sobą a liderem kilka wolniejszych maszyn, które może wyprzedzić dopiero za linią startu, ale gdy to się dzieje, Ferrari jest już daleko z przodu. W tej chwili mogłoby się wydawać, że Buhk nie ma szans, ale w jego Mercedesie są nowe klocki hamulcowe, co pozwoli mu w pełni wykorzystać przewagę prędkości maksymalnej nad rywalem. Okrążenie za okrążeniem przewaga się zmniejsza, na 8 minut przed końcem Buhk wykonuje manewr. Na długiej prostej między zakrętami 1 i 2 liderzy zrównują się ze sobą, Lowndes zmusza Buhka do obrania zewnętrznej linii w prawym zakręcie. Niemiec traci przyczepność i Australijczyk oddala się na kilka długości samochodu.

Wszystkim przypomina się walka o zwycięstwo w październikowym Bathurst 1000, która skończyła się dokładnie w ten sposób. Ale ten wyścig jeszcze się nie skończył. Wkrótce Lowndes natrafił w krętej części toru na wolniejszy samochód, który go spowolnił. Logo Mercedesa na samochodzie Buhka znów dzieliło kilka centymetrów od końcówek rur wydechowych Ferrari Lowndesa. Mimo przewagi prędkości swojego Mercedesa, młody Niemiec nie mógł jednak równać się doświadczeniem z byłym zwycięzcą 1000-kilometrowego wyścigu. Lowndes skutecznie bronił swojej pozycji do momentu, kiedy obaj na pełnej prędkości przejechali pod flagą w szachownicę. O takim finiszu organizatorzy 12-godzinnego wyścigu nie mogli nawet marzyć.

Lowndes stał się jednym z pięciu kierowców, którzy wygrali zarówno "1000", jak i wyścig długodystansowy na Mount Panorama, dając jednocześnie pierwsze zwycięstwo na tym torze dla Ferrari, w którym Allan Simonen ustanowił poprawiony w tym roku rekord toru.

P Nr Kierowcy Kl. Zespół/Samochód Rezultat
1 88


Peter Edwards
John Bowe
Craig Lowndes
Mika Salo
A
Maranello Motorsport
Ferrari 458 Italia GT3
296 okr.
2 84

Harold Primat
Thomas Jäger
Maximilian Buhk
A
HTP Motorsport
Mercedes-Benz SLS AMG GT3
+ 0,4138
3 63

Will Davison
Jack Le Brocq
Greg Crick
A
Erebus Motorsport
Mercedes-Benz SLS AMG GT3
+ 2,4025
4 37


Tony Quinn
Klark Quinn
Shane Van Gisberger
Andrew Kirkaldy
A
VIP Holdings
McLaren MP4-12C GT3
+ 3,0541
5 3

René Rast
Rahel Frey
Laurens Vanthoor
A
Phoenix Racing
Audi R8 LMS Ultra
+ 36,9483
6 25

Mark Patterson
Eric Lux
Markus Winkelhock
A
United Autosport
Audi R8 LMS Ultra
+ 2 okr.
7 1

Bernd Schneider
Maro Engel
Nico Bastian
A
Erebus Motorsport
Mercedes-Benz SLS AMG GT3
+ 5 okr.
8 4

StGrove
Earl Bamber
Ben Barker
B
Grove Motorsport
Porsche 997 GT3 Cup
+ 10 okr.
9 12

David Calvert-Jones
Alex Davison
Patrick Long
B
Competition Motorsport
Porsche 911 GT3 Cup
+ 12 okr.
10 9

Marc Cini
Mark Eddy
Christopher Mies
A
Mark Eddy / Marc Cini
Audi R8 LMS Ultra
+ 18 okr.
11 19

Damien Flack
Rob Smith
Shane Smollen
B
Damien Flack
Porsche 997 GT3 Cup
+ 19 okr.
12 69


James Koundouris
Theo  Koundouris
Stewe Owen
Max Twigg
B
James Koundouris
Porsche 911 GT3 Cup
+ 21 okr.
13 99

Peter Hill
Simon Middleton
Eric Bana
B
Racing Incident
Lamborghini Gallardo LP520 GT3
+ 21 okr.
14 71


Dean Koutsoumidis
Dean Grant
Dean Fiore
Michael Loccisano
B
Dean Koutsoumidis
Audi R8 LMS
+ 25 okr.
15 70

Mick Benton
Hadrian Morrall
Dylan Thomas
I
Racer Industries
Marc GTC Focus V8
+ 28 okr.
16 22

Richard Billington
Lewis Scott
Stuart Owers
D
Richard Billington
SEAT León Supercopa
+ 49 okr.
17 50

Keith Kassulke
Jake Camilleri
Chris Pither
I
Racer Industries
Marc GTC Focus V8
+ 50 okr.
18 96

Luke Youlden
Paul Gover
Gregory Hede
F
FIAT Abarth Motorsport
Abarth 500
+ 53 okr.
19 60


G Hede
M Sinclair
M Benton
H Morrall
I
Racer Industries
Marc GTC Focus V8
+ 54 okr.
20 28


Kean Booker
Peter O'Donnell
D Thomas
M CHanda
D
Peter O'Donnell
BMW 335i
+ 58 okr.
21 51

Andrew Macpherson
Ben Porter
Garth Walden
B
Andrew Macpherson
Porsche 911 GT3 Cup
+ 59 okr.
22 95


Paul Stokell
Toby Hagon
Joshua Dowling
Clyde Campbell
F
FIAT Abarth Motorsport
Abarth 500
+ 60 okr.
23 66

Michael Driver
Danny Stutterd
Guy Stewart
D
Motorsport Services
SEAT León Supercopa
+ 84 okr.
24 7

Dean Herridge
John O'Dowd
Angus Kennard
D
Dean Herridge
Subaru Impreza WRX STi
+ 88 okr.
25 54

Tony Alford
Peter Leemhuis
Mark O'Connor
C
Donut King
Lotus Exige
+ 92 okr.
26 35


Ric Shaw
Indiran Padayachee
Adnrew Fisher
Aaron Zerefos
B
Indiran Padayachee
Porsche 997 GT3 Cup
+ 113 okr.
27 97

Warwick Mortimer
Andre Mortimer
Michael Lyons
D
Mortimer Motorsports
BMW M3 GT4
+ 170 okr.
28 59

Matt Cherry
Matt Campbell
Luke Ellery
F
FIAT Abarth Motorsport
Abarth 500
+ 286 okr.
NSK 65

Jamie Augustine
Ben Schoots
Paul Freestone
D
Richard Bendell
Daytona Sportscar Coupe
 
NSK 67

Jeff Lowrey
Tony Richards
Jonathan Venter
B
Motorsport Services
Porsche 997 GT3 Cup
 
NSK 45

Duvashen Padayachee
Richard Muscat
Barton Mawer
B
Indiran Padayachee
Porsche 997 GT3 Cup
 
NSK 17

Sam Chester
Mark Griffiths
Adam Gowens
C
Sam Chester
Ginetta G50 GT4
 
NSK 6


Richard Gartner
Garth Duffy
Michael Hector
Stewart Kostera
B
Richard Gartner
Porsche 997 GT3 Cup
 
NSK 14


Oliver Gavin
Rob Huff
Richard Meins
Kevin Gleason
B
Rotek Racing
Audi R8 LMS
 
NSK 48


Justin McMillan
Steve Richards
Dale Wood
Ross Lilley
A
M Motorsport
Lamborghini Gallardo GT3 FL2
 
NSK 55

Nelson Mason
Pete Storey
Ben Gower
C
Motionsport
Lotus Exige
 
NSK 32


Rick Kelly
Katsumasa Chyio
Alex Buncombe
Wolfgang Reip
A
Nissan Motorsport
Nissan GT-R Nismo GT3
 
NSK 33


Weng Sun Mok
Craig Baird
Matt Griffin
Hiroshi Hamaguchi
A
Clearwater Racing
Ferrari 458 Italia GT3
 
NSK 23

Roger Lago
David Russell
Peter Kox
B
Lago Racing
Lamborghini Gallardo LP520 GT3
 
NSK 42

Anthony Gilbertson
Angus Chapel
Jason Clements
D
Anthony Gilbertson
BMW M3 E46 GTR
 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze