OAK zwycięzcą i mistrzem

Załoga OAK Racing wygrała wyścig AsLMS na torze Sepang w Malezji. Zespół został w ten sposób mistrzem wśród ekip – puchar wśród kierowców zdobył David Cheng.

Wszystkie trzy prototypy dojechały do mety na tym samym okrążeniu – z przewagą prawie 80 sekund, wyścig wygrała załoga OAK Racing, pokonując swoich rywali z KCMG. W ten sposób, OAK odebrał ekipie z Hong Kongu mistrzostwo wśród zespołów – podobnie, jak jadący w pojeździe nr 24 David Cheng przeskoczył Jamesa Winslowa w klasyfikacji kierowców. 35 sekund po KCMG, metę przekroczyli kierowcy prototypu od Craft Racing – a ze stratą czterech okrążeń, wśród pojazdów GT zwyciężyło Ferrari od Cleanwater Racing, o niecałe 30 sekund pokonując włoską załogę AF Corse. Ta już wcześniej zapewniła sobie mistrzostwo kategorii GTC – wice-mistrzami wśród załóg zostali za to kierowcy Craft Racing, dojeżdżając do mety na miejscu trzecim. Wśród samych kierowców, z pucharu wice-mistrza może cieszyć się Frank Yu, który w Aston Martinie z nr 009 dojechał do mety jako piąty w GTC – pokonując jednak załogę Jun San Chena, AAI-Rstrada, a z kierowcami od BBT Racing przegrywając tylko jedną pozycją i zachowując przewagę wywalczoną we wcześniejszych rundach.

Wyścig w kategorii LMP2 udanie rozpoczął Richard Bradley, który walcząc dla załogi Craft Racing, wyszedł na prowadzenie. Za nim, o drugie miejsce walczyli bezpośredni kandydaci do mistrzostwa, James Winslow z KCMG i David Cheng z OAK Racing – układ ten pozostawał jednak niezmieniony do czasu pierwszych zjazdów. Wtedy, o ile na czele pozostał Dan Polley z Craft – na drugie miejsce awansował Ho-Pin Tung, przed Tsugio Matsudą z KCMG. Japończyk nie dał jednak za wygraną, przez co pół godziny później odzyskał pozycję – i wtedy, załoga nr 24 zdecydowała się na wcześniejszy pit-stop, by spróbować taktycznie pokonać konkurentów z KCMG. W tym czasie, Matsuda wyszedł na prowadzenie – załoga nr 27 spadła zresztą na miejsce trzecie, kiedy Dana Polleya w połowie wyścigu zastąpił Jun Jin Pu. Gdy na pit-stop zjechał Matsuda, Ho-Pin Tung został liderem – a taktyczny manewr przynosił rezultaty, gdyż obaj kierowcy mieli już tylko raz pojawić się w alei serwisowej. 40 minut przed końcem wyścigu, pierwszy zrobił to Tung – 10 minut później zjechał Matsuda, powracając na tor za Chińczykiem. Tung do mety dowiózł zwycięstwo załogi nr 24 – co oznaczało mistrzostwo zarówno jej, jak i indywidualne Davida Chenga.

W kategorii GTC, mistrzowie byli już znani – pojedynek toczył się o drugie miejsce, premiowane startem w 24-godzinnym Le Mans. Udany start zaliczyli tu Stefan Mücke i Darryl O'Young w dwóch Aston Martinach – startujący z czoła tej kategorii Weng Sun Mok spadł natomiast na miejsce piąte, za BMW od AAI-RStrada i Ferrari od AF Corse. Pół godziny po starcie, Mok awansował jednak na pozycję trzecią – a 10 minut później, Singapurczyka zastąpił Toni Vilander. W tym samym czasie, jadącego mu na ogonie Steve'a Wyatta z AF Corse zmienił Andrea Bertolinii – a kiedy na zmiany zjechali kierowcy Aston Martinów, owa dwójka wyszła na prowadzenie. Decydującym momentem okazała się połowa wyścigu, kiedy to Vilander odebrał czołową pozycję Bertoliniemu – załoga Cleanwater nie tracąc prowadzenia już do mety. Trzecie miejsce utrzymał Aston Martin nr 007 – za to czwarte straciła załoga nr 009, po drugiej zmianie spadając za Fabio Babiniego z BBT. Ekipie z Chin nie udało się jednak dogonić pierwszego Aston Martina, przez co to załoga nr 007 zdobyła wice-mistrzostwo kategorii GTC – za Frank Yu utrzymał prowadzenie wśród kierowców, jego załoga nr 009 przegrywając z BBT tylko jedną pozycją.

W pozostałych dwóch klasach, w GTE triumfowała załoga Taisan Ken Endless, głównie jednak dzięki problemom technicznym w Porsche ekipy AAI-Rstrada. Gdyby nie one, załoga Ferrari nr 70 miałaby groźnego konkurenta – już na starcie, Marco Seefried wyprowadzając owe Porsche z pozycji czternastej na dziesiątą w całej stawce, przed Naokiego Tokomizo z Ferrari nr 70. Załoga AAI-Rstrada utrzymywała to miejsce także po pierwszych zmianach – gdy jednak awaria zmusiła Porsche do 10-minutowego postoju, jego kierowcy stracili szanse na pojedynek z japońską ekipą Ferrari. Awaria miała miejsce także w kategorii GTC-Am – tu dość szybko pożegnała się z wyścigiem ekipa Gama. Wyraźnie szybszą od Mike Racing była za to Primemantle Aylezo, która od startu do mety utrzymywała czołową pozycję w tej kategorii.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat
1 24
Ho-Pin Tung
David Cheng
1 LMP2 OAK Racing Total  86 okr.
2 18
James Winslow
Tsugio Matsuda
2 LMP2 KCMG  +1:19.657
3 27

Jun Jin Pu
Dan Polley
Richard Bradley
3 LMP2 Craft Racing +1:55.606
4 33
Weng Sun Mok
Toni Vilander
1 GTC Cleanwater Racing +4 okr.
5 77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
2 GTC AF Corse (+26.538)
6 007
Stefan Mücke
Keita Sawa
3 GTC Craft AMR (+1:24.701)
7 37

Davide Rizzo
Fabio Babini
Anthony Liu
4 GTC BBT +5 okr.
8 009

Frank Yu
Darryl O'Young
Tomonobu Fuiji
5 GTC Craft AMR (+1.634)
9 70

Akira Iida
Naoki Yokomizo
Shogo Mitsuyama
1 GTE Taisan Ken Endless +6 okr.
10 91

Jun San Chen
Takeshi Tsuchiya
Tatsuya Tanigawa
6 GTC AAI Rstrada (+17.805)
11 35

Morris Chen
Marco Seefried
Ryohei Sakaguchi
2 GTE AAI Rstrada +12 okr.
12 69

Zen Low
Giorgio Sanna
Dilantha Malagamuwa
1 GTC-Am Primemantle Aylezo +14 okr.
13 96

Chia Khian Cheng
Cheang Wan Chin
Chua Thian Song
2 GTC-Am Mike Racing +15 okr.
NSK 36

Han Lin
Hanss Lin
Michael Huang
3 GTC-Am Gama Racing +72 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze