Załoga OAK Racing wygrała wyścig AsLMS na torze Sepang w Malezji. Zespół został w ten sposób mistrzem wśród ekip – puchar wśród kierowców zdobył David Cheng.
Wszystkie trzy prototypy dojechały do mety na tym samym okrążeniu – z przewagą prawie 80 sekund, wyścig wygrała załoga OAK Racing, pokonując swoich rywali z KCMG. W ten sposób, OAK odebrał ekipie z Hong Kongu mistrzostwo wśród zespołów – podobnie, jak jadący w pojeździe nr 24 David Cheng przeskoczył Jamesa Winslowa w klasyfikacji kierowców. 35 sekund po KCMG, metę przekroczyli kierowcy prototypu od Craft Racing – a ze stratą czterech okrążeń, wśród pojazdów GT zwyciężyło Ferrari od Cleanwater Racing, o niecałe 30 sekund pokonując włoską załogę AF Corse. Ta już wcześniej zapewniła sobie mistrzostwo kategorii GTC – wice-mistrzami wśród załóg zostali za to kierowcy Craft Racing, dojeżdżając do mety na miejscu trzecim. Wśród samych kierowców, z pucharu wice-mistrza może cieszyć się Frank Yu, który w Aston Martinie z nr 009 dojechał do mety jako piąty w GTC – pokonując jednak załogę Jun San Chena, AAI-Rstrada, a z kierowcami od BBT Racing przegrywając tylko jedną pozycją i zachowując przewagę wywalczoną we wcześniejszych rundach.
Wyścig w kategorii LMP2 udanie rozpoczął Richard Bradley, który walcząc dla załogi Craft Racing, wyszedł na prowadzenie. Za nim, o drugie miejsce walczyli bezpośredni kandydaci do mistrzostwa, James Winslow z KCMG i David Cheng z OAK Racing – układ ten pozostawał jednak niezmieniony do czasu pierwszych zjazdów. Wtedy, o ile na czele pozostał Dan Polley z Craft – na drugie miejsce awansował Ho-Pin Tung, przed Tsugio Matsudą z KCMG. Japończyk nie dał jednak za wygraną, przez co pół godziny później odzyskał pozycję – i wtedy, załoga nr 24 zdecydowała się na wcześniejszy pit-stop, by spróbować taktycznie pokonać konkurentów z KCMG. W tym czasie, Matsuda wyszedł na prowadzenie – załoga nr 27 spadła zresztą na miejsce trzecie, kiedy Dana Polleya w połowie wyścigu zastąpił Jun Jin Pu. Gdy na pit-stop zjechał Matsuda, Ho-Pin Tung został liderem – a taktyczny manewr przynosił rezultaty, gdyż obaj kierowcy mieli już tylko raz pojawić się w alei serwisowej. 40 minut przed końcem wyścigu, pierwszy zrobił to Tung – 10 minut później zjechał Matsuda, powracając na tor za Chińczykiem. Tung do mety dowiózł zwycięstwo załogi nr 24 – co oznaczało mistrzostwo zarówno jej, jak i indywidualne Davida Chenga.
W kategorii GTC, mistrzowie byli już znani – pojedynek toczył się o drugie miejsce, premiowane startem w 24-godzinnym Le Mans. Udany start zaliczyli tu Stefan Mücke i Darryl O'Young w dwóch Aston Martinach – startujący z czoła tej kategorii Weng Sun Mok spadł natomiast na miejsce piąte, za BMW od AAI-RStrada i Ferrari od AF Corse. Pół godziny po starcie, Mok awansował jednak na pozycję trzecią – a 10 minut później, Singapurczyka zastąpił Toni Vilander. W tym samym czasie, jadącego mu na ogonie Steve'a Wyatta z AF Corse zmienił Andrea Bertolinii – a kiedy na zmiany zjechali kierowcy Aston Martinów, owa dwójka wyszła na prowadzenie. Decydującym momentem okazała się połowa wyścigu, kiedy to Vilander odebrał czołową pozycję Bertoliniemu – załoga Cleanwater nie tracąc prowadzenia już do mety. Trzecie miejsce utrzymał Aston Martin nr 007 – za to czwarte straciła załoga nr 009, po drugiej zmianie spadając za Fabio Babiniego z BBT. Ekipie z Chin nie udało się jednak dogonić pierwszego Aston Martina, przez co to załoga nr 007 zdobyła wice-mistrzostwo kategorii GTC – za Frank Yu utrzymał prowadzenie wśród kierowców, jego załoga nr 009 przegrywając z BBT tylko jedną pozycją.
W pozostałych dwóch klasach, w GTE triumfowała załoga Taisan Ken Endless, głównie jednak dzięki problemom technicznym w Porsche ekipy AAI-Rstrada. Gdyby nie one, załoga Ferrari nr 70 miałaby groźnego konkurenta – już na starcie, Marco Seefried wyprowadzając owe Porsche z pozycji czternastej na dziesiątą w całej stawce, przed Naokiego Tokomizo z Ferrari nr 70. Załoga AAI-Rstrada utrzymywała to miejsce także po pierwszych zmianach – gdy jednak awaria zmusiła Porsche do 10-minutowego postoju, jego kierowcy stracili szanse na pojedynek z japońską ekipą Ferrari. Awaria miała miejsce także w kategorii GTC-Am – tu dość szybko pożegnała się z wyścigiem ekipa Gama. Wyraźnie szybszą od Mike Racing była za to Primemantle Aylezo, która od startu do mety utrzymywała czołową pozycję w tej kategorii.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 24 | Ho-Pin Tung David Cheng |
1 | LMP2 | OAK Racing Total | 86 okr. | |||
2 | 18 | James Winslow Tsugio Matsuda |
2 | LMP2 | KCMG | +1:19.657 | |||
3 | 27 | Jun Jin Pu Dan Polley Richard Bradley |
3 | LMP2 | Craft Racing | +1:55.606 | |||
4 | 33 | Weng Sun Mok Toni Vilander |
1 | GTC | Cleanwater Racing | +4 okr. | |||
5 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
2 | GTC | AF Corse | (+26.538) | |||
6 | 007 | Stefan Mücke Keita Sawa |
3 | GTC | Craft AMR | (+1:24.701) | |||
7 | 37 | Davide Rizzo Fabio Babini Anthony Liu |
4 | GTC | BBT | +5 okr. | |||
8 | 009 | Frank Yu Darryl O'Young Tomonobu Fuiji |
5 | GTC | Craft AMR | (+1.634) | |||
9 | 70 | Akira Iida Naoki Yokomizo Shogo Mitsuyama |
1 | GTE | Taisan Ken Endless | +6 okr. | |||
10 | 91 | Jun San Chen Takeshi Tsuchiya Tatsuya Tanigawa |
6 | GTC | AAI Rstrada | (+17.805) | |||
11 | 35 | Morris Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
2 | GTE | AAI Rstrada | +12 okr. | |||
12 | 69 | Zen Low Giorgio Sanna Dilantha Malagamuwa |
1 | GTC-Am | Primemantle Aylezo | +14 okr. | |||
13 | 96 | Chia Khian Cheng Cheang Wan Chin Chua Thian Song |
2 | GTC-Am | Mike Racing | +15 okr. | |||
NSK | 36 | Han Lin Hanss Lin Michael Huang |
3 | GTC-Am | Gama Racing | +72 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.