Pięć rund liczyć będzie przyszłoroczny kalendarz Azjatyckiej Serii Le Mans. Rywalizacja organizowana przez FIA i ACO dwukrotnie zagości w Chinach, odwiedzając tory Zhuhai i w Szanghaju.
Choć pierwszy sezon reaktywowanej Azjatyckiej Serii Le Mans nie należał do najbardziej ekscytujących – regularne uczestnictwo ekip i coraz większe zainteresowanie kibiców i gości sprawiło, że FIA i ACO nie rezygnują z budowy tej nowej serii. Przyszłoroczny sezon ma dostarczyć więcej emocji m.in. ze względu na nową kategorię prototypów, w której pojawić mają się pojazdy Grupy CN – a teraz dochodzi do tego fakt, że liczba wyścigów zostaje zwiększona do pięciu. Prócz czterech znanych już wyścigów, Azjatycka Seria Le Mans zamierza odwiedzić także Szanghaj – nie są to jednak jedyne dwie zmiany jeśli chodzi o sezon 2014.
Sezon ten rozpocznie się mianowicie o miesiąc wcześniej, niż tegoroczna rywalizacja – pojazdy wystartują na koreańskim Inje Speedium już 6. lipca. Jeszcze większą różnicę będzie miała runda w japońskim Fuji – tam, seria ASLMS pojawi się nie w drugiej połowie września, ale już 10. sierpnia. Z drugiej strony oznacza to, że przerwa między drugą a trzecią rundą zwiększy się do ponad 2 miesięcy – kolejny wyścig odbędzie się mianowicie w ten sam weekend, co w tym roku – tyle, że zamiast Zhuhai, miejscem zmagań będzie znany z FIA WEC tor w Szanghaju. W Zhuhai, zespoły pojawią się za to 26. października – a tak, jak w tym roku, sezon zakończy runda na torze Sepang, który już na stałe zagości w ASLMS w miejsce planowanego na sezon 2013 obiektu Sentul w Indonezji.
Pozostałe zmiany dotyczą regulaminu serii, przede wszystkim kategorii. Oprócz LMP2, w stawce pojawią się pojazdy Grupy CN oznaczone jako kategoria CN – a samochody GT zostaną złączone w jedną kategorię, w której razem rywalizować będą wyścigówki GT3, równorzędne im japońskie pojazdy GT300 oraz nieliczne w tym sezonie, silniejsze GTE. Te ostatnie zostaną odpowiednio zbalansowane – pojawi się natomiast także kategoria GT-Am, w której uczestniczyć będą mogły samochody pucharowe oraz załogi tzw. "dżentelmenów".
Jeśli chodzi o prawo startu w wyścig Le Mans 24h, takowe otrzyma w przyszłym sezonie zwycięzca kategorii LMP2 oraz dwie najlepsze załogi kategorii GT – te drugie będą mogły startować w dowolnie wybranej kategorii GTE. Z innych zmian, kierowcami reprezentującymi tereny Azji staną się w sezonie 2014 także zawodnicy z Australii, Nowej Zelandii oraz innych państw Oceanii – a przy zmianach opon jednego pojazdu będzie mogło uczestniczyć co najwyżej dwóch mechaników.
Organizatorzy ASLMS pracują także nad medialna stroną wyścigów – chcą, by w przyszłym sezonie, seria ta mogła być oglądana przez fanów Endurance na całym świecie. Jak na razie, czeka nas jednak ostatni wyścig sezonu 2013 – rywalizacja ruszy w niedzielę o godzinie 6:00.
R | Data | Wyścig | Tor | |
1 | 6 lipca | 3 godziny Inje | Inje Speedium | |
2 | 10 sierpnia | 3 godziny Fuji | Fuji Speedway | |
3 | 12 października | 3 godziny Szanghaju | Shanghai International Circuit | |
4 | 26 października | 3 godziny Zhuhai | Zhuhai International Circuit | |
5 | 7 grudnia | 3 godziny Sepang | Sepang International Circuit |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.