Tsugio Matsuda zdobył dla załogi KCMG pole position w niedzielnym wyścigu na torze Sepang. Wyniki wszystkich trzech prototypów LMP2 należały do najlepszych w ten weekend.
Nie tylko ostateczne rezultaty kierowców ukazują, jak szybko jeździli oni w trakcie rywalizacji o pole position. z przejechanych przez nich łącznie 26 pomiarowych okrążeń, tylko 3 miały wynik powyżej 2:00 – za to aż 7 razy schodzili oni poniżej granicy 1:58, co nie zdarzyło się w żadnej dotychczasowej sesji na torze Sepang. Z tego pojedynku, zwycięsko wyszedł Japończyk Tsugio Matsuda, 25 minut po starcie tej części sesji uzyskując najlepszy wynik kwalifikacji – trzeci w tabeli wyników Richard Bradley z Craft miał jednak stratę tylko 0.35 sekundy. Spośród pojazdów GT, przypomniała o sobie ekipa Cleanwater, wygrywając dzięki wynikowi Weng Sun Moka – tu jednak, rezultat Ferrari nr 33 był gorszy od czasu, który ta sama załoga uzyskała w jednej z sesji treningowych.
Oprócz Matsudy i Bradleya, w drugim kwadransie kwalifikacji, na torze obecny był także Ho-Pin Tung w prototypie od OAK Racing – pierwszy poniżej 2:00 zszedł jednak Bradley, 10 minut po starcie mając już na koncie bardzo dobry wynik 1:58.119. Brytyjczyk miał jeszcze sporo czasu, by swój rezultat poprawić – dopiero rozpędzali się za to Matsuda i Tung. 20 minut po starcie sesji, Tung pobił Brytyjczyka czasem 1:58.036, a na następnym okrążeniu, jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:58 – kilkanaście sekund później, rezultat 1:57.619 uzyskał jednak Matsuda, o 0.25 sekundy przebijając czas Chińczyka z OAK Racing. W tym okresie, jedyny wynik poniżej 1:58 zaliczył także Bradley, z czasem 1:57.927 nie mogąc jednak pobić azjatyckich konkurentów – a wśród nich, Matsuda jeszcze poprawił swój wynik na 1:57.579, Tung natomiast zaliczył niemal identyczne okrążenie, co kilka minut wcześniej. Taki układ pozostał już do końca sesji – z pole position cieszył się więc Matsuda i załoga KCMG.
W przypadku pojazdów GT, bardzo szybko wyjechał na tor Weng Sun Mok w Ferrari od Cleanwater – i już na drugim okrążeniu zaliczył on wynik 2:05.572, jak się później okazało – najlepszy w kwalifikacjach. Minimalnie wolniejszy był Tomonobu Fuiji, który w Aston Martinie nr 009 pojawił się na torze minutę po Singapurczyku – poniżej 2:06 nie schodził natomiast początkowo Stefan Mücke z Vantage nr 007 od Craft Racing. I tak jednak, wynik 2:06.583 dawał mu trzecie miejsce wśród pojazdów GT – a gdy Niemiec poprawił ten czas na 05.9, a następnie 05.781 – i tak pozostał on za Ferrari i siostrzanym Aston Martinem. Dopiero po kilku minutach, Niemcowi nieco zagroziło BMW ekipy AAI-Rstrada, pod koniec rywalizacji schodząc do 2:06.4 – z załogą nr 91 przegrały Ferrari nr 77 od AF Corse, Lamborghini nr 37 ekipy BBT oraz Ferrari nr 70 od Taisan Ken Endless. Pechowe kwalifikacje zaliczył konkurent Japończyków z kategorii GTE, Porsche ekipy AAI-Rstrada, które przejechało tylko jedno okrążenie – z trzech Lamborghini kategorii GTC-Am, najszybsze było nr 69 ekipy Primemantle Aylezo.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | James Winslow Tsugio Matsuda |
1 | LMP2 | KCMG | 1:57.579 | ||||
2 | 24 | Ho-Pin Tung David Cheng |
2 | LMP2 | OAK Racing Total | 1:57.864 | +0.285 | |||
3 | 27 | Jun Ji Pu Dan Polley Richard Bradley |
3 | LMP2 | Craft Racing | 1:57.927 | +0.348 | |||
4 | 33 | Weng Sun Mok Gianmaria Bruni |
1 | GTC | Cleanwater Racing | 2:05.572 | +7.993 | |||
5 | 009 | Frank Yu Darryl O'Young Tomonobu Fuiji |
2 | GTC | Craft AMR | 2:05.581 | +8.002 | |||
6 | 007 | Stefan Mücke Keita Sawa |
3 | GTC | Craft AMR | 2:05.781 | +8.202 | |||
7 | 91 | Jun San Chen Takeshi Tsuchiya Tatsuya Tanigawa |
4 | GTC | AAI Rstrada | 2:06.438 | +8.859 | |||
8 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
5 | GTC | AF Corse | 2:07.200 | +9.621 | |||
9 | 37 | Davide Rizzo Fabio Babini Anthony Liu |
6 | GTC | BBT | 2:07.686 | +10.107 | |||
10 | 70 | Akira Iida Naoki Yokomizo Shogo Mitsuyama |
1 | GTE | Taisan Ken Endless | 2:08.241 | +10.662 | |||
11 | 69 | Zen Low Giorgio Sanna Dilantha Malagamuwa |
1 | GTC-Am | Primemantle Aylezo | 2:10.517 | +12.938 | |||
12 | 36 | Han Lin Hanss Lin Michael Huang |
2 | GTC-Am | Gama Racing | 2:12.046 | +14.467 | |||
13 | 96 | Chia Khian Cheng Cheang Wan Chin Chua Thian Song |
3 | GTC-Am | Mike Racing | 2:15.798 | +18.219 | |||
14 | 35 | Morris Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
2 | GTE | AAI Rstrada | - | - |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.