Tsugio Matsuda z załogi KCMG był najszybszy w dwóch pozostałych treningach rundy AsLMS na torze Sepang. Z pojazdów GT, na czele znalazły się Aston Martiny od Craft Racing.
Wskutek przemieszania wyścigu AsLMS z 1000-kilometrową imprezą, każdy z trzech treningów odbywał się w inny dzień – ostatni, półgodzinny, mając miejsce już w sobotę rano. Właśnie wtedy jednak, najlepszy czas owych dwóch sesji uzyskała załoga KCMG – wyraźnie pokonując wtedy konkurentów z kategorii LMP2. Z kategorii GT, w sobotę najszybsze było Ferrari ekipy AF Corse – tu jednak, lepszy czas w piątek uzyskał Darryl O'Young z Aston Martina nr 009, o 0.8 sekundy bijąc wtedy kolegów z drugiego V12 Vantage GT3 ekipy Craft Racing. W obu sesjach, po raz pierwszy mogliśmy także porównać dwa pojazdy kategorii GTE – lepszym było Porsche ekipy AAI-Rstrada, w sobotę pokonując japońską załogę z Ferrari.
Piątkowa sesja była najwolniejszą ze wszystkich trzech oficjalnych treningów na Sepang – żadna z załóg LMP2 nie zeszła wtedy nawet poniżej granicy 2:01. Z takim wynikiem, trening ukończył zresztą tylko Dan Polley z Craft Racing, pod koniec sesji schodząc do 2:01.469 – kolejny w stawce Tsugio Matsuda z KCMG zaliczył 2:02.111, a zupełnie bez formy byli kierowcy OAK Racing, z najlepszym czasem Davida Chenga na poziomie 2:04.2.
Nieco lepiej było w przypadku pojazdów GT – także i tu, sesja nie należała jednak do najszybszych. Pierwsze miejsce w tabeli wyników, Darrylowi O'Youngowi z Aston Martina nr 009 dał czas 2:06.438 – a Keita Sawa z siostrzanego 007 miał już rezultat powyżej 2:07. Trzeci czas należał do Anthonego Liu z Lamborghini ekipy BBT, mimo ponad 25-minutowej przerwy tej ekipy – dopiero czwarty wynik uzyskała natomiast załoga Cleanwater Racing, w sesjach testowych i pierwszym treningu wyraźnie górująca nad konkurentami. Piąty czas wśród pojazdów GT należał do najlepszego samochodu GTE, Ferrari od Taisan Ken Endless – a najlepszym wśród Lamborghini kategorii GTC-Am było to od Team Primemantle Aylezo.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 27 | Jun Ji Pu Dan Polley Richard Bradley |
1 | LMP2 | Craft Racing | 2:01.469 | ||||
2 | 18 | James Winslow Tsugio Matsuda |
2 | LMP2 | KCMG | 2:02.111 | +0.642 | |||
3 | 24 | Ho-Pin Tung David Cheng |
3 | LMP2 | OAK Racing Total | 2:04.218 | +2.749 | |||
4 | 009 | Frank Yu Darryl O'Young Tomonobu Fuiji |
1 | GTC | Craft AMR | 2:06.438 | +4.969 | |||
5 | 007 | Stefan Mücke Keita Sawa |
2 | GTC | Craft AMR | 2:07.263 | +5.794 | |||
6 | 37 | Davide Rizzo Fabio Babini Anthony Liu |
3 | GTC | BBT | 2:07.667 | +6.198 | |||
7 | 33 | Weng Sun Mok Gianmaria Bruni |
4 | GTC | Cleanwater Racing | 2:09.182 | +7.713 | |||
8 | 70 | Akira Iida Naoki Yokomizo Shogo Mitsuyama |
1 | GTE | Taisan Ken Endless | 2:09.581 | +8.112 | |||
9 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
5 | GTC | AF Corse | 2:12.041 | +10.572 | |||
10 | 91 | Jun San Chen Takeshi Tsuchiya Tatsuya Tanigawa |
6 | GTC | AAI Rstrada | 2:12.472 | +11.003 | |||
11 | 69 | Zen Low Giorgio Sanna Dilantha Malagamuwa |
1 | GTC-Am | Primemantle Aylezo | 2:16.389 | +14.920 | |||
12 | 35 | Morris Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
2 | GTE | AAI Rstrada | 2:17.749 | +16.277 | |||
13 | 36 | Han Lin Hanss Lin Michael Huang |
2 | GTC-Am | Gama Racing | 2:19.207 | +17.738 | |||
14 | 96 | Chia Khian Cheng Cheang Wan Chin Chua Thian Song |
3 | GTC-Am | Mike Racing | 2:20.117 | 18.648 |
W krótkiej, 30-minutowej sesji sobotniej, wyraźnie przyśpieszyła załoga KCMG – Tsugio Matsuda zaliczając wtedy aż trzykrotnie czas poniżej 2:00. Najlepszy wynik, 1:58.419, był o przeszło 3.3 sekundy lepszy od Dana Polleya z Craft Racing – a po raz kolejny, nienajlepiej spisała się ekipa OAK Racing, będąc o kolejne 1.5 sekundy gorsza od Japończyka z KCMG.
W przypadku pojazdów GT, górą były tym razem dwa Ferrari – żadne z nich nie zeszło jednak poniżej granicy 2:07. Andrea Bertolini z AF Corse pokonał Weng Sun Moka z załogi Cleanwater – a niewiele gorsze okazało się być BMW zespołu AAI-Rstrada, do Singapurczyka z Ferrari nr 33 tracąc zaledwie 0.06 sekundy. Najszybszy Aston Martin był tym razem czwarty, z czasem o 0.7 sekundy gorszym od lidera GT – a w przypadku pojazdów GTE, Marco Seefried z Porsche zespołu AAI-Rstrada poprawił piątkowy rezultat Ferrari od Taisan Ken Endless. Oczywiście, załoga ta była lepsza od Ferrari także i w sobotę – Japończycy z nr 70 pokonali tu tylko trzy Lamborghini kategorii GTC-Am, na czele z załogą nr 36 od Gama Racing.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | James Winslow Tsugio Matsuda |
1 | LMP2 | KCMG | 1:58.419 | ||||
2 | 27 | Jun Ji Pu Dan Polley Richard Bradley |
2 | LMP2 | Craft Racing | 2:01.727 | +3.308 | |||
3 | 24 | Ho-Pin Tung David Cheng |
3 | LMP2 | OAK Racing Total | 2:03.239 | +4.820 | |||
4 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
1 | GTC | AF Corse | 2:07.208 | +8.789 | |||
5 | 33 | Weng Sun Mok Gianmaria Bruni |
2 | GTC | Cleanwater Racing | 2:07.314 | +8.895 | |||
6 | 91 | Jun San Chen Takeshi Tsuchiya Tatsuya Tanigawa |
3 | GTC | AAI Rstrada | 2:07.371 | +8.952 | |||
7 | 009 | Frank Yu Darryl O'Young Tomonobu Fuiji |
4 | GTC | Craft AMR | 2:07.868 | +9.449 | |||
8 | 37 | Davide Rizzo Fabio Babini Anthony Liu |
5 | GTC | BBT | 2:07.949 | +9.530 | |||
9 | 007 | Stefan Mücke Keita Sawa |
6 | GTC | Craft AMR | 2:08.423 | +10.004 | |||
10 | 35 | Morris Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
1 | GTE | AAI Rstrada | 2:08.526 | +10.107 | |||
11 | 70 | Akira Iida Naoki Yokomizo Shogo Mitsuyama |
2 | GTE | Taisan Ken Endless | 2:11.254 | +12.835 | |||
12 | 36 | Han Lin Hanss Lin Michael Huang |
1 | GTC-Am | Gama Racing | 2:12.228 | +13.809 | |||
13 | 69 | Zen Low Giorgio Sanna Dilantha Malagamuwa |
2 | GTC-Am | Primemantle Aylezo | 2:16.626 | +18.207 | |||
14 | 96 | Chia Khian Cheng Cheang Wan Chin Chua Thian Song |
3 | GTC-Am | Mike Racing | 2:21.393 | +22.974 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.