KCMG najszybsza w pozostałych treningach

Tsugio Matsuda z załogi KCMG był najszybszy w dwóch pozostałych treningach rundy AsLMS na torze Sepang. Z pojazdów GT, na czele znalazły się Aston Martiny od Craft Racing.

Wskutek przemieszania wyścigu AsLMS z 1000-kilometrową imprezą, każdy z trzech treningów odbywał się w inny dzień – ostatni, półgodzinny, mając miejsce już w sobotę rano. Właśnie wtedy jednak, najlepszy czas owych dwóch sesji uzyskała załoga KCMG – wyraźnie pokonując wtedy konkurentów z kategorii LMP2. Z kategorii GT, w sobotę najszybsze było Ferrari ekipy AF Corse – tu jednak, lepszy czas w piątek uzyskał Darryl O'Young z Aston Martina nr 009, o 0.8 sekundy bijąc wtedy kolegów z drugiego V12 Vantage GT3 ekipy Craft Racing. W obu sesjach, po raz pierwszy mogliśmy także porównać dwa pojazdy kategorii GTE – lepszym było Porsche ekipy AAI-Rstrada, w sobotę pokonując japońską załogę z Ferrari.

Piątkowa sesja była najwolniejszą ze wszystkich trzech oficjalnych treningów na Sepang – żadna z załóg LMP2 nie zeszła wtedy nawet poniżej granicy 2:01. Z takim wynikiem, trening ukończył zresztą tylko Dan Polley z Craft Racing, pod koniec sesji schodząc do 2:01.469 – kolejny w stawce Tsugio Matsuda z KCMG zaliczył 2:02.111, a zupełnie bez formy byli kierowcy OAK Racing, z najlepszym czasem Davida Chenga na poziomie 2:04.2.

Nieco lepiej było w przypadku pojazdów GT – także i tu, sesja nie należała jednak do najszybszych. Pierwsze miejsce w tabeli wyników, Darrylowi O'Youngowi z Aston Martina nr 009 dał czas 2:06.438 – a Keita Sawa z siostrzanego 007 miał już rezultat powyżej 2:07. Trzeci czas należał do Anthonego Liu z Lamborghini ekipy BBT, mimo ponad 25-minutowej przerwy tej ekipy – dopiero czwarty wynik uzyskała natomiast załoga Cleanwater Racing, w sesjach testowych i pierwszym treningu wyraźnie górująca nad konkurentami. Piąty czas wśród pojazdów GT należał do najlepszego samochodu GTE, Ferrari od Taisan Ken Endless – a najlepszym wśród Lamborghini kategorii GTC-Am było to od Team Primemantle Aylezo.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 27

Jun Ji Pu
Dan Polley
Richard Bradley
1 LMP2 Craft Racing 2:01.469  
2 18
James Winslow
Tsugio Matsuda
2 LMP2 KCMG  2:02.111 +0.642
3 24
Ho-Pin Tung
David Cheng
3 LMP2 OAK Racing Total  2:04.218 +2.749
4 009

Frank Yu
Darryl O'Young
Tomonobu Fuiji
1 GTC Craft AMR 2:06.438 +4.969
5 007
Stefan Mücke
Keita Sawa
2 GTC Craft AMR 2:07.263 +5.794
6 37

Davide Rizzo
Fabio Babini
Anthony Liu
3 GTC BBT 2:07.667 +6.198
7 33
Weng Sun Mok
Gianmaria Bruni
4 GTC Cleanwater Racing 2:09.182 +7.713
8 70

Akira Iida
Naoki Yokomizo
Shogo Mitsuyama
1 GTE Taisan Ken Endless 2:09.581 +8.112
9 77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
5 GTC AF Corse 2:12.041 +10.572
10 91

Jun San Chen
Takeshi Tsuchiya
Tatsuya Tanigawa
6 GTC AAI Rstrada 2:12.472 +11.003
11 69

Zen Low
Giorgio Sanna
Dilantha Malagamuwa
1 GTC-Am Primemantle Aylezo 2:16.389 +14.920
12 35

Morris Chen
Marco Seefried
Ryohei Sakaguchi
2 GTE AAI Rstrada 2:17.749 +16.277
13 36

Han Lin
Hanss Lin
Michael Huang
2 GTC-Am Gama Racing 2:19.207 +17.738
14 96

Chia Khian Cheng
Cheang Wan Chin
Chua Thian Song
3 GTC-Am Mike Racing 2:20.117 18.648

W krótkiej, 30-minutowej sesji sobotniej, wyraźnie przyśpieszyła załoga KCMG – Tsugio Matsuda zaliczając wtedy aż trzykrotnie czas poniżej 2:00. Najlepszy wynik, 1:58.419, był o przeszło 3.3 sekundy lepszy od Dana Polleya z Craft Racing – a po raz kolejny, nienajlepiej spisała się ekipa OAK Racing, będąc o kolejne 1.5 sekundy gorsza od Japończyka z KCMG.

W przypadku pojazdów GT, górą były tym razem dwa Ferrari – żadne z nich nie zeszło jednak poniżej granicy 2:07. Andrea Bertolini z AF Corse pokonał Weng Sun Moka z załogi Cleanwater – a niewiele gorsze okazało się być BMW zespołu AAI-Rstrada, do Singapurczyka z Ferrari nr 33 tracąc zaledwie 0.06 sekundy. Najszybszy Aston Martin był tym razem czwarty, z czasem o 0.7 sekundy gorszym od lidera GT – a w przypadku pojazdów GTE, Marco Seefried z Porsche zespołu AAI-Rstrada poprawił piątkowy rezultat Ferrari od Taisan Ken Endless. Oczywiście, załoga ta była lepsza od Ferrari także i w sobotę – Japończycy z nr 70 pokonali tu tylko trzy Lamborghini kategorii GTC-Am, na czele z załogą nr 36 od Gama Racing.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 18
James Winslow
Tsugio Matsuda
1 LMP2 KCMG  1:58.419  
2 27

Jun Ji Pu
Dan Polley
Richard Bradley
2 LMP2 Craft Racing 2:01.727 +3.308
3 24
Ho-Pin Tung
David Cheng
3 LMP2 OAK Racing Total  2:03.239 +4.820
4 77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
1 GTC AF Corse 2:07.208 +8.789
5 33
Weng Sun Mok
Gianmaria Bruni
2 GTC Cleanwater Racing 2:07.314 +8.895
6 91

Jun San Chen
Takeshi Tsuchiya
Tatsuya Tanigawa
3 GTC AAI Rstrada 2:07.371 +8.952
7 009

Frank Yu
Darryl O'Young
Tomonobu Fuiji
4 GTC Craft AMR 2:07.868 +9.449
8 37

Davide Rizzo
Fabio Babini
Anthony Liu
5 GTC BBT 2:07.949 +9.530
9 007
Stefan Mücke
Keita Sawa
6 GTC Craft AMR 2:08.423 +10.004
10 35

Morris Chen
Marco Seefried
Ryohei Sakaguchi
1 GTE AAI Rstrada 2:08.526 +10.107
11 70

Akira Iida
Naoki Yokomizo
Shogo Mitsuyama
2 GTE Taisan Ken Endless 2:11.254 +12.835
12 36

Han Lin
Hanss Lin
Michael Huang
1 GTC-Am Gama Racing 2:12.228 +13.809
13 69

Zen Low
Giorgio Sanna
Dilantha Malagamuwa
2 GTC-Am Primemantle Aylezo 2:16.626 +18.207
14 96

Chia Khian Cheng
Cheang Wan Chin
Chua Thian Song
3 GTC-Am Mike Racing 2:21.393 +22.974

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze