Wieści z Genewy

Choć oficjalnie, Genewa nie dostarczyła nam wiele wyścigowych wrażeń – dowiedzieliśmy się kilku ciekawych rzeczy, co może stać się w najbliższym czasie na torach. Tym samym: oto porcja plotek i zapowiedzi, które usłyszeliśmy chodząc po poszczególnych stanowiskach.

Noszą się wieści na temat Bentleya – i słusznie, bo ta brytyjska marka rzeczywiście zamierza w niedługim czasie poszerzyć obszar swoich działań w motorsporcie. Co prawda, przedstawiciele po raz kolejny zaprzeczyli, jakoby producent już przygotowywał się do wejścia w nową, przyszłoroczną klasę prototypów DPi – powtierdza jednak, że Bentley bardzo interesuje się amerykańską serią IMSA SportsCar i że gruntownie analizuje on ten kierunek działań.

Podobne zapowiedzi usłyszeliśmy od Alfy Romeo – marka ta w końcu zaprezentowała publice swoją Giulię, a nam przekazała informacje, że jej powrót do wyścigów w najblższych latach jest pewny, o ile nie dojdzie do finansowego fiaska w sprzedaży nowych modeli. Gdzie się pojawi włoska piękność? Oficjalnie, żadna seria nie jest skreślona, od WTCC, przez DTM, po Formułę 1 – wszystko to brane jest pod uwagę, ostatnią z nich bardzo zainteresowany zresztą szef Alfy. Pod uwagę brana jest również możliwość pojawienia się prototypu DPi za oceanem – a nawet pójście w stronę GT na podstawie zapowiedzianego coupé bazującgo na Giulii. Alfa przyznaje zresztą, że w tym kierunku chciała ona iść biorąc pod uwagę model 4C – ważniesze okazały się jednak sprawy finansowe, przez co pomysł porzucono. Co ważne – pierwsze decyzje w tej sprawie mają zapaść jeszcze w tym roku, także w ciągu najbliższych 6 miesięcy powinniśmy wiedzieć, gdzie mniej-więcej chce się pojawić Alfa Romeo.

Poważną, ale niestety i nieco wątpliwą informacją jest również powrót Peugeota do LMP1 – marka ta mialaby za jakiś czas powrócić do wyścigów długodystansowych, i to w stylu, w którym kilka lat temu je opuściła. Francuzi chcieliby ponownie utrzeć nosa Niemcom, tym razem już nie tylko z Audi – ponoć mają już nawet podstawy do działania, o których jednak szerzej nikt nie mówi…

A jeśli już mowa o LMP1 – tu pojawiły się również plotki innego rodzaju – mianowicie po niemal dwóch dekadach, z tą klasą miałoby się pożegnać Audi. Konkretnie, producent zniknąłby około roku 2018 – a powodem tego jest bratobójczy pojedynek z Porsche, który choć podoba się fanom, jest ponoć bardzo niesmaczny dla koncernu Volkswagena.

Z tych bardziej przykrych informacji, bardziej oficjalną była wieść od Mazdy – szczególnie patrząc na przepiękny naszym zdaniem, drogowy prototyp RX-Vision. W przeciwieństwie do japońskich konkurentów, Mazda nie planuje niestety powrócić do wyścigów GT, pozostając w nich co najwyżej na poziomie MX-5 – i dając pole do działania amerykańskiej sekcji firmy, która za oceanem wciąż wkłada nowe silniki tej marki w prototypy Loli.

O swoim potencjale porozmawialiśmy również z przedstawicielami firmy Sin – ten bułgarsko-brytyjski projekt ma już na koncie pierwsze triumfy w klasie GT4 – ma już również pierwszych prywatnych odbiorców swojej wyścigówki, które właśnie rozpoczynają walkę w amerykańskiej serii Pirelli World Challenge. I choć przyznaje, że jak na razie to ta klasa widnieje przede wszystkim w ich planach – nie zamyka ona drzwi przed silniejszą GT3, w której za kilka lat również mogła się pojawić ze swoim samochodem.

Na koniec coś o BMW – marka ta niedługo obchodzi stulecie istnienia – i z tego powodu organiuzje chuczną imprezę w Monachium, podczas której ma ujawnić kilka ukrywanych dotychczas sekretów. No i właśnie – plotki na temat BMW krążą także w świecie wyścigów – nie jest więc wykluczone, że bawarski koncern właśnie wówczas ogłosi chęć startów w jakiejś nowej serii. Pojawiają się plotki nawet o powrocie BMW do Formuły 1 – a i tworzenie prototypu LMP1 nie jest tu wykluczone…

To tyle, jeśli chodzi o bardziej nieoficjalne informacje na temat wyścigów – ile z nich okaże się prawdą, cóż… Jak to zwykle bywa, na to będzie trzeba trochę poczekać.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze