Przed finałem sezonu na ulicach Makau, FIA dokonała ostatnich w tym sezonie zmian w wagach samochodów. Seaty Leony będą o 20 kg lżejsze, a BMW 320 TC o 20 kg cięższe względem rundy w Szanghaju.
Podobnie, jak przez cały sezon, Chevrolet Cruze 1.6T jest najcięższym samochodem i jako jedyny będzie wiózł ze sobą 40 kg balastu.
SEAT Leon WTCC pojedzie z 10 kg balastu, czyli o 20 kg mniej, niż w Szanghaju. Zgodnie z obliczeniami FIA, hiszpańskie auta były średnio o 0,6 sekundy wolniejsze od Chevroletów w USA, Japonii i Chinach.
BMW 320 TC wróciło do swojej wagi fabrycznej. W praktyce niczego to nie zmienia. Zespoły korzystające z niemieckich są zgodne, że zejście poniżej wagi fabrycznej auta jest niemożliwe. W ten weekend ułatwione zadanie będą mieli Stefano D'Aste i Charles Ng. Ich samochody zostaną wyposażone w plastikowe tylne okna, nowy produkt firmy Plastics4Performance. FIA wyraziła zgodę na stosowanie plastikowych bocznych i tylnych okien już na początku sezonu, jednak do teraz żadna firma nie wyprodukowała tylnego okna do BMW.
Oprócz BMW, z wagą fabryczną pojadą samochody, które swój tegoroczny debiut miały tydzień temu w Szanghaju. Są to Chevrolet Cruze z silnikiem wolnossącym, Chevrolet Lacetti i Honda Accord Euro R.
Z wagą o 20 kg niższą od fabrycznej pojadą Ford Focus, BMW 320si, SUNRED SR Leon 1.6T oraz Honda Civic.
+ 40 kg | Chevrolet Cruze 1.6T |
+ 10 kg | SEAT Leon WTCC |
0 kg | BMW 320 TC, Chevrolet Cruze LT, Chevrolet Lacetti, Honda Accord Euro R |
- 20 kg | BMW 320si, Ford Focus S2000 TC, Honda Civic S2000 TC, SUNRED SR Leon 1.6T |
Źródło: fiawtcc.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.