BMW cięższe, SEAT-y lżejsze na finał sezonu

Przed finałem sezonu na ulicach Makau, FIA dokonała ostatnich w tym sezonie zmian w wagach samochodów. Seaty Leony będą o 20 kg lżejsze, a BMW 320 TC o 20 kg cięższe względem rundy w Szanghaju.

Podobnie, jak przez cały sezon, Chevrolet Cruze 1.6T jest najcięższym samochodem i jako jedyny będzie wiózł ze sobą 40 kg balastu.

SEAT Leon WTCC pojedzie z 10 kg balastu, czyli o 20 kg mniej, niż w Szanghaju. Zgodnie z obliczeniami FIA, hiszpańskie auta były średnio o 0,6 sekundy wolniejsze od Chevroletów w USA, Japonii i Chinach.

BMW 320 TC wróciło do swojej wagi fabrycznej. W praktyce niczego to nie zmienia. Zespoły korzystające z niemieckich są zgodne, że zejście poniżej wagi fabrycznej auta jest niemożliwe. W ten weekend ułatwione zadanie będą mieli Stefano D'Aste i Charles Ng. Ich samochody zostaną wyposażone w plastikowe tylne okna, nowy produkt firmy Plastics4Performance. FIA wyraziła zgodę na stosowanie plastikowych bocznych i tylnych okien już na początku sezonu, jednak do teraz żadna firma nie wyprodukowała tylnego okna do BMW.

Oprócz BMW, z wagą fabryczną pojadą samochody, które swój tegoroczny debiut miały tydzień temu w Szanghaju. Są to Chevrolet Cruze z silnikiem wolnossącym, Chevrolet Lacetti i Honda Accord Euro R.

Z wagą o 20 kg niższą od fabrycznej pojadą Ford Focus, BMW 320si, SUNRED SR Leon 1.6T oraz Honda Civic.

+ 40 kg Chevrolet Cruze 1.6T
+ 10 kg SEAT Leon WTCC
0 kg BMW 320 TC, Chevrolet Cruze LT, Chevrolet Lacetti, Honda Accord Euro R
- 20 kg BMW 320si, Ford Focus S2000 TC, Honda Civic S2000 TC, SUNRED SR Leon 1.6T

Źródło: fiawtcc.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze