Honda Civic pojedzie z krajową homologacją

Nowa Honda Civic zgłoszona przez Honda Racing Team JAS wystartuje w trzech ostatnich rundach tegorocznego sezonu na podstawie krajowej homologacji, a nie wydanej przez FIA, jaką mają auta Chevroleta, Seata, Forda i BMW rywalizujące już w mistrzostwach.

Nowa Honda Civic TC S2000 zostanie dopuszczona do startów jako samochód z krajową homologacją spełniającą wymogi jednej z lokalnych serii wyścigowych, która dopuszcza auta w specyfikacji S2000. W tym przypadku będą to Skandynawskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych.

Samochody zbudowane do startów w krajowych mistrzostwach nie muszą ściśle spełniać specyfikacji FIA, choć Federacja często stosuje środki bilansujące w celu zniwelowania jakichkolwiek korzyści lub strat, które mogą wystąpić w takim przypadku. W tym roku Sunred León 1.6T jest oficjalnie zgłoszony na podstawie krajowej homologacji wydanej przez hiszpańską federację ASN RFEdeA i wskutek tego w każdym wyścigu otrzymuje dodatkowe 20 kg balastu, a jego homologacja została zaakceptowana tylko na sezon 2012. W zeszłym roku Volvo wprowadziło na takiej samej podstawie swoje C30 z krajową homologacją STCC (jak trzydrzwiowy samochód i nie kwalifikujący się w żadnym przypadku do specyfikacji FIA). Z kolei mający siedzibę w Hongkongu 778 Autosport zgłosił do startu w finałowej rundzie w Makau Peugeota 308 w specyfikacji STCC, zbudowanego przez IPS Motorsport, ale auto zostało wykluczone, ponieważ zbiornik paliwa nie posiadał niezbędnych dokumentów homologacyjnych.

Począwszy od sezonu 2011 samochody zbudowane wg krajowej homologacji mogą zdobywać punkty w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych, jednak pod warunkiem zmian określonych przez FIA:

Artykuł 10 c)
Każdy samochód, który nie jest w pełni zgodny z przepisami technicznymi FIA dla samochodów turystycznych i/lub jest w zgodzie z krajowymi przepisami technicznymi może być zaakceptowany na sezon przez Komitet Samochodów Turystycznych po uzyskaniu uprzedniej zgody Komisji Samochodów Turystycznych.

Komitet Samochodów Turystycznych może podjąć każdą decyzję dotyczącą wyrównania wydajności tych samochodów w dowolnym momencie trwania sezonu.

Samochody te będą uprawnione do zdobywania punktów do klasyfikacji mistrzowskich, pod warunkiem, że spełniają one warunki zgłoszenia określone w Artykule 36. obowiązujących przepisów sportowych.

FIA przyjęła wniosek Honda Racing Team JAS i ustaliła bazową wagę samochodu na 1150 kilogramów, czyli taką samą jak mają również napędzane na przednie koła Ford Focus i Seaty Leony WTCC. Chevrolet Cruze i BMW 320 TC mają podstawową wagę równą 1160 kilogramów.

Honda, którą poprowadzi Tiago Monteiro, w  pierwszych dwóch wyścigach w Japonii i Chinach otrzyma 40 kg tzw. wejściowego balastu, a ponowna ocena wydajności nastąpi przed rundą w Makau.

Źródło: TouringCarTimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze