Zawirowania personalne w BMW

Ekipy BMW oraz Audi potwierdziły już skład swoich kierowców na nadchodzący sezon. Nadal czekamy na oficjalne wieści ze stajni Mercedes, która tradycyjnie nie spieszy się z podaniem tej informacji. Okazuje się jednak, że pewne zmiany personalne w BMW się pojawiają.

Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin oraz Martin Tomczyk pozostaną na pokładzie marki z Monachium, co potwierdzone zostało już w grudniu ubiegłego roku. Oznacza to, że pod logiem BMW wystąpią ci sami kierowcy, co w 2015 roku.

Niejednoznaczne było jednak określenie, czy wyżej wymienieni kierowcy będą reprezentować dokładnie te same zespoły. W Team Schnitzer pozostanie duet Félix da Costa i Tomczyk. Natomiast pozostałe ekipy współpracować będą z innymi kierowcami. Glock zamieni Team MTEK na Team RMG i ponownie, jak w 2013 roku, zostanie partnerem Wittmanna. Miejsce Niemca zajmie Farfus u boku Spenglera. Brazylijczyk spędził wiele lat w teamie RBM, więc ta zmiana może zaskakiwać. Ostatnią parą zawodników będzie duet Blomqvist i Martin.

Mamy bardzo silną i stabilną kadrę, która pokazała w zeszłym sezonie determinację w walce o tytuł” – powiedział dyrektor ds. motorsportu BMW, Jens Marquardt. „Dotychczas nie mieliśmy powodów, aby zmieniać składy naszych teamów. Jednakże pamiętamy o filozofii naszego zespołu, a więc o dostarczaniu nowych impulsów do wszystkich ekip, co pozwoli wyciągnąć z nich wszystko to, co najlepsze i poprowadzić do zwycięstw. Mamy dobre doświadczenia, jeśli chodzi o zmiany kadrowe. Uważam, że również te drobne rotacje wpłyną korzystanie na realizację naszych celów. Augusto Farfus, Timo Glock oraz Maxime Martin udowodnili, że należą do jednych z najlepszych kierowców w stawce i potrafią zwyciężać w wyścigach. Teraz staną przed kolejnym wyzwaniem i mam nadzieję, że rozwinie ich to jeszcze bardziej” - zakończył Marquardt.

Dla tych trzech kierowców jest to pierwsza zmiana teamu w karierze DTM. Farfus spędził cztery lata reprezentując Team RBM. Brazylijczyk zwyciężył w trzech wyścigach w 2013 roku, co dało mu drugą pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców. Glock w tym samym roku dołączył do Team MTEK i zarówno w swoim inauguracyjnym sezonie, jak i dwa lata później, wygrał po jednym wyścigu sezonu. Podobnie wyglądają osiągi Martina.

Skład zespołów BMW w sezonie 2016

BMW Team RMG:
#11 Marco Wittmann
#16 Timo Glock

BMW Team MTEK:
#7 Bruno Spengler
#18 Augusto Farfus

BMW Team RBM:
#31 Tom Blomqvist
#36 Maxime Martin

BMW Team Schnitzer:
#13 António Félix da Costa
#77 Martin Tomczyk

Żródło: speedweek.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze