Edoardo Mortara dominuje w Spielberg

Piątkowe treningi i sobotnie rywalizacje padły łupem reprezentanta marki Audi. To jednak Pascal Wehrlein został nowym liderem klasyfikacji generalnej kierowców.

Trening

Zawodnicy Audi i Mercedesa podyktowali tempo podczas piątkowych treningów. Po dominacji w Zandvoort, BMW zmagało się z problemami i wszyscy kierowcy, poza obecnym mistrzem świata Marco Wittmannem (RMG-BMW), wypadli z pierwszej dziesiątki tracąc około 0,7 sekundy do liderów. Edoardo Mortara (Abt-Audi) z czasem 1:24.793 znalazł się na szczycie tabeli treningowej, a obecny lider klasyfikacji generalnej Jamie Green (Rosberg-Audi), stracił do Szwajcara 0,066s. Na trzecim miejscu uplasował się Pascal Wehrlein (HWA-Mercedes) ze stratą 0,151s, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili kolejno: Mike Rockenfeller (Phoenix-Audi), Paul di Resta (HWA-Mercedes), Robert Wickens (HWA-Mercedes), Wittmann i Christian Vietoris (HWA-Mercedes). Mortara krótko skomentował swój dobry wynik i podkreślił, że treningi nie zawsze odwzorowują formę na kolejne sesje: „Mieliśmy dobry piątek, ale to był tylko trening. Kwalifikacje i wyścig są ważniejsze. Sądzę, że moje auto nadal nie jest perfekcyjne. Jednak jestem optymistycznie nastawiony”.

Kwalifikacje

Po zdominowanej przez Audi sesji treningowej, do głosu przez niemal całe kwalifikacje doszli kierowcy Mercedesa. Dopiero w ostatnich minutach prowadzenie ponownie przejęli zawodnicy marki z Bawarii. W połowie czasówki kwalifikacje zostały przerwane z powodu defektu w samochodzie Miguela Molina, który zatrzymał pojazd w okolicach szóstego zakrętu. Po usunięciu jego Audi do końca sesji zostało nieco ponad 8 minut i to właśnie wtedy na prowadzenie w tabeli przesunęli się piątkowi liderzy. Edoardo Mortara potwierdził swoją dobrą formę i z czasem 1:24.714 wywalczył pole position do sobotniego wyścigu na Red Bull Ring. Drugi kierowca Audi Jamie Green stracił do zespołowego kolegi 0,193s, ale swój występ uznał za udany: „Drugie pole to nie jest zły wynik. Jednak te kwalifikacje były dziwne. Swój najlepszy czas wykręciłem dopiero w ostatnich minutach czasówki”. Trzecie miejsce wywalczył reprezentant Mercedesa Pascal Wehrlein, który liczył na lepsze pole: „Mogło być lepiej, ale jestem zadowolony. Podczas treningów miałem trochę problemów i nie pokonałem zbyt wielu okrążeń. Dziś w nocy mechanicy poprawili mój samochód. Teraz potrzebuję dobrego startu i zwycięstwa”. Kolejne miejsca zajęli kolejno: Paul di Resta, Augusto Farfus, Christian Vietrois, Robert Wickens, Gary Paffett, Mattias Ekström i Mike Rockenfeller.

Mortara cieszył się z wywalczonego w ostatnich minutach P1: „Jestem bardzo zadowolony. Jak dotąd były to dwa wyśmienite dni. Już podczas treningów pokazaliśmy, jak szybcy jesteśmy. Teraz udało się to także w kwalifikacjach. To było dla mnie ważne. W 2012 roku wywalczyłem tutaj swoje pierwsze pole position i pierwsze zwycięstwo w DTM. Lubię te zakręty i atmosferę panującą w Austrii. Wyścig także muszę wygrać. Do tego potrzebny jest mi idealny start. Mamy dobre auto, więc możemy kontrolować wyścig od samego początku. Ale zobaczymy jak to wszystko się potoczy”.

Wyścig

Zwycięzca sesji kwalifikacyjnej przegrał start z Jamie Greenem i spadł na drugą pozycję już po pierwszym zakręcie. Jednak na drugim okrążeniu Anglik zjechał do boksów i wycofał się z wyścigu, co pozwoliło Mortarze ponownie objąć prowadzenie i poprowadzić stawkę. W międzyczasie najszybsze okrążenie wykręcił Pascal Wehrlein, który zaczął zbliżać się do lidera wyścigu. Kilkoma efektownymi manewrami wyprzedzania wykazał się Mattias Ekström awansujący na szóste pole. Po ośmiu okrążeniach pierwsza dziesiątka prezentowała się następująco: Edoardo Mortara, Pascal Wehrlein, Paul di Resta, Christian Vietoris, Augusto Farfus, Mattias Ekström, Gary Paffett, Marco Wittmann, Adrien Tambay, Mike Rockenfeller. Robert Wickens po kontaktach z innymi zawodnikami skutecznie uszkodził swój samochód i musiał zrezygnować z dalszej rywalizacji. Niedługo po nim w boksach zaparkował także Martin Tomczyk. W ogonie pierwszej dziesiątki kierowcy stale się wyprzedzali, ale nie dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Natomiast lider wyścigu zwiększył swoją przewagę do ponad 3s. Po 29 okrążeniu jako pierwszy linię mety przekroczył Mortara, za którym uplasował się Wehrlein a podium uzupełnił di Resta.

Trzej najlepsi kierowcy sobotniej rywalizacji skomentowali wyścig ze swoich perspektyw:

Edoardo Mortara: „Wiedziałem, że mam super przygotowane auto. Miałem nadzieję na dobry start, ale niestety popełniłem błąd i Green od razu to wykorzystał. Szczęście nie było z nim jednak długo i przez jego pech udało mi się odzyskać prowadzenie. Moje tempo było ogólnie dobre. Mocno cisnąłem i dobrze czułem się na torze. Wehrlein też jechał szybko, więc obawiałem się ostatnich okrążeń, ale ostatecznie dowieźliśmy zwycięstwo. Jutro to jutro, zaczynamy wszystko od zera”.

Pascal Wehrlein: „Nie wierzę, że Edoardo kontrolował cały wyścig z lekkością. Kierowcy Audi mieli problemy z oponami. I my o tym wiemy. Początkowo nie mogłem nic zrobić. Próbowałem jechać maksymalnie szybko, ale nie udało mi się awansować. Zespół Audi okazał się dziś lepszy. Oczywiście zyskałem również po wycofaniu się z wyścigu Greena. Daliśmy z siebie wszystko, ale jutro postaramy się być jeszcze lepsi”.

Paul di Resta: „Dzisiejszej nocy mogę spać dobrze. Samochód był bardzo szybki. Jutro też może być ciężko. Dzisiaj musiałem wykonać tylko swoją robotę, zrobiłem to i chyba wyszło nieźle”.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt 29 okr.
2 94 Pascal Wehrlein HWA AG + 1,792
3 3 Paul di Resta HWA AG + 11,200
4 8 Christian Vietoris HWA AG + 17,958
5 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline + 19,300
6 18 Augusto Farfus BMW Team RBM + 19,902
7 2 Gary Paffett ART Grand Prix + 23,272
8 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 23,534
9 1 Marco Wittmann BMW Team RMG + 29,879
10 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt + 30,368
11 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport + 31,966
12 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg + 37,797
13 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer + 38,532
14 36 Maxime Martin BMW Team RMG + 39,350
15 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 39,925
16 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix + 40,422
17 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM + 45,267
18 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline + 45,684
19 16 Timo Glock BMW Team MTEK + 46,800
20 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport + 47,375
21 22 Lucas Auer ART Grand Prix + 49,453
NSK 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer
NSK 6 Robert Wickens HWA AG
NSK 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze