BMW zgarnia całe podium w Spielberg

Bruno Spengler po starcie z pole position pewnie zwyciężył w dzisiejszym wyścigu DTM na Red Bull Ringu. Podium uzupełniła dwójka debiutantów z teamu BMW MTEK - Marco Wittmann i Timo Glock.

To pierwsze zwycięstwo BMW na tym torze po powrocie do serii w 2012 roku, a także pierwsze zwycięstwo Spenglera w Spielberg oraz pierwszy taki jego sukces w tym sezonie. Z kolei ekipa MTEK pierwszy raz była obecna na podium i to od razu z obojgiem kierowców.

Mike Rockenfeller – który do Austrii przyjechał jako lider punktacji - zajął czwarte miejsce, mimo startu z odległego 13. pola po karze otrzymanej po kwalifikacjach. Reprezentant zespołu Phoenix Audi już na czwartym okrążeniu zjechał po opcjonalne opony, by w końcówce powrócić do standardowych.

Timo Glock zastosował podobną strategię jak Rockenfeller i w pewnym momencie wydawało się, że być może zawalczy o zwycięstwo. Jednak problem z montażem opony podczas drugiego pit spotu na 33. okrążeniu pozbawił byłego kierowcę Formuły 1 szans na wygraną.

Także Mattias Ekström (Abt Sportsline) zastosował najlepszą strategię oponiarską standardowe-opcjonalne-standardowe, co po starcie z 15. pola zaowocowało finiszem na piątym miejscu. Zarówno Szwed, jak i Rockenfeller mieli bardzo dobre tempo na zwykłej mieszance. Ekström między 44. a 47. kółkiem zacięcie walczył o pozycję z Augusto Farfusem i ostatecznie to on wyszedł z niej zwycięsko.

Start wyścigu

Spengler przed Wittmannem

Christian Vietoris był najlepszym reprezentantem Mercedesa zajmując siódme miejsce, a jego koledzy z ekipy Gary Paffett i Pascala Wehrlein ukończyli rywalizację odpowiednio na dziewiątej i dziesiątej pozycji. Paffett otrzymał karę doliczenia dwóch sekund do pit stopu za kontakt z Martinem Tomczykiem w zakręcie nr 3 w walce o ósme miejsce w początkowej fazie wyścigu. Nie był jedyny kontakt Tomczyka w trakcie dzisiejszej rywalizacji - jego BMW zostało później uderzone także przez Mercedesa Roberto Merhiego, za co Hiszpan otrzymał karę doliczenia 10 sekund do pit stopu. To już nie pierwsze spotkanie tego duetu – w trakcie ostatniego wyścigu na Brands Hatch Mehri wjechał w Tomczyka, co wykluczyło z wyścigu byłego mistrza serii.

Tomczyk wycofał się na 30. okrążeniu mówiąc, że jego auto nie daję się prowadzić. Także Joey Hand nie zobaczył mety – Amerykanin zaparkował swój samochód na poboczu, ponieważ podczas zmiany kół nie dokręcono mu jednego z nich.

Edoardo Mortara także miał trudny wyścig i zakończył go na 15. miejscu pomimo startu z trzeciego pola. Włoch spadł w dół stawki po kontakcie z Wittmannem po swoim pierwszym pit stopie. To zmusiło kierowcę Audi do odwiedzenia mechaników już na następnym okrążeniu i skutecznie zniszczyło jego szanse na punkty.

W klasyfikacji generalnej lideruje Spengler z 53 punktami na koncie oraz przewagą 12 oczek nad Mike’m Rockenfellerem oraz 20 nad Augusto Farfusem.

Pozycja Kierowca Samochód Okrążenia/strata
1 Bruno Spengler 47 okrążeń
2 Marco Wittmann +01.550
3 Timo Glock +06.504
4 Mike Rockenfeller +09.183
5 Mattias Ekström +10.260
6 Augusto Farfus Jr. +14.299
7 Christian Vietoris +14.884
8 Dirk Werner +15.548
9 Gary Paffett +16.207
10 Pascal Wehrlein +17.462

Źródło: wwwTouringCarTimes.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league