Od 2009 roku żaden kierowca nie obronił tytułu mistrza Deutsche Tourenwagen Masters. W niedzielę na torze Hockenheim zmienił to René Rast, który ponadto jako pierwszy wywalczył trzy tytuły w przeciągu czterech lat. Podobnie jak w poprzednim sezonie, Niemiec pokonał innego kierowcę Audi Nico Müllera.
„To zbyt piękne, aby było prawdziwe”
– powiedział Rast. „Osiągnęliśmy więcej, niż kiedykolwiek mogłem sobie wymarzyć. Z 24 zwycięstwami, jestem teraz najlepszym kierowcą Audi w historii DTM. Zdobyliśmy nasz trzeci tytuł, po bardzo trudnym dla nas sezonie”
.
Po rundzie na Nürburgringu, Rast tracił aż 47 punktów do prowadzącego w tabeli Müllera. Niemiec zakończył jednak sezon pięcioma zwycięstwami w sześciu startach: „W pierwszej połowie sezonu nie mieliśmy tempa. Pomimo tego, stawaliśmy na podium i zdobyliśmy wystarczającą ilość punktów, aby utrzymać Robina [Frijnsa] i Nico w zasięgu. W Zolder odpaliliśmy, wygrywając cztery wyścigi z rzędu i przystępowaliśmy do ostatniego weekendu w pozycji lidera”
.
Rast przypieczętował tytuł podczas finału na Hockenheim, dwukrotnie zdobywając pole position i zajmując drugie oraz pierwsze miejsce w wyścigach: „Dzięki mocnemu występowi w kwalifikacjach i wyścigu, zdobyliśmy tytuł. Samochód był fantastyczny i nie miałem żadnych problemów. Dziękuję mojej ekipie, mechanikom, Team Rosberg i oczywiście Audi Sport za wspaniały samochód. Jestem przeszczęśliwy!”
Wprawiony w wyścigach GT Rast zadebiutował w DTM pod koniec 2016 roku i z miejsca wywalczył tytuł mistrzowski w swoim pierwszym pełnym sezonie 2017. Rok później Audi było niekonkurencyjne wobec Mercedesa-AMG i BMW, lecz w drugiej połowie sezonu Rast dokonał sensacyjnego powrotu, wygrywając sześć ostatnich wyścigów i finiszując na drugim miejscu w klasyfikacji, z zaledwie 4-punktową stratą do Gary’ego Paffetta – pomimo opuszczenia jednego z wyścigów.
Niemiec zapisał się w historii jako dominator siódmej generacji DTM, określanej jako Class One, zdobywając tytuły w obu sezonach silników 2.0 turbo. Łącznie, w 76 startach Rast odniósł 24 zwycięstwa, co plasuje go na czwartym miejscu w klasyfikacji wszechczasów. Więcej tytułów mistrzowskich zdobył natomiast tylko Bernd Schneider.
Tym mocnym akcentem Rast zakończył swoją przygodę z serią DTM. Od kolejnego roku będzie reprezentować fabryczny zespół Audi w Mistrzostwach Świata Formuły E.
Audi zdominowało klasyfikację producentów, pokonując BMW stosunkiem punktów 1253-500. Wśród zespołów najlepszy był Abt Sportsline, którego kierowcy Nico Müller i Robin Frijns zajęli drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Audi
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.