Jak donosi magazyn Auto Bild, program marki Aston Martin w Deutsche Tourenwagen Masters może przejść duże zmiany przed kolejnym sezonem, w związku z możliwym zakończeniem współpracy pomiędzy R-Motorsport oraz HWA.

Szwajcarski warsztat R-Motorsport od kilku lat blisko współpracuje z marką Aston Martin i pozyskał licencję na wykorzystanie sylwetki modelu Vantage w samochodzie DTM. Nowy pojazd został ukończony w niecałe 100 dni, a duża część prac przypadła specjalistom od niemieckiej serii – warsztatowi HWA, który dopiero co świętował tytuł mistrzowski wywalczony w ostatnim sezonie zaangażowania Mercedesa-AMG.

Obie firmy stworzyły konsorcjum o nazwie Vynamic GmbH, które może się rozpaść już po jednym sezonie współpracy. R-Motorsport ma być bowiem niezadowolone z tego jak HWA wywiązało się ze swojej części zadań – chodzi przede wszystkim o słabszy od konkurencji 4-cylindrowy silnik turbo, który ponadto okazał się być bardzo zawodny.

„Ostatnią rzeczą jaką chciałby zobaczyć szef zespołu jest palący się samochód, a potem kolejny” – powiedział szef R-Motorsport Florian Kamelger. „Przestałem już liczyć awarie i usterki, było ich w tym sezonie zdecydowanie za wiele. Bardzo mi szkoda mojego zespołu, bo wszyscy ciężko pracowali. Mieliśmy wiele awarii i współpraca rodzi wątpliwości. Nie będę jednak komentować plotek, a nasze plany na przyszły sezon ogłosimy wkrótce”.

Zgrzyty na linii R-Motorsport-HWA potwierdził szef DTM Gerhard Berger: „Słyszałem o tym. HWA nie jest jednak jedynym partnerem technologicznym, jest wiele alternatyw. Jestem przekonany, że R-Motorsport wie, co robić i w najgorszym przypadku nawiążą współpracę z kimś innym. Jest jednak jasne, że Aston Martin pozostanie w DTM, co potwierdził podczas rundy na Nürburgringu szef marki Andy Palmer”.

Według informatorów Auto Bild, R-Motorsport próbował pozyskać silniki od innego producenta startującego w DTM, lecz taka umowa nie doszła do skutku. Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem wydaje się teraz zwrócenie w kierunku Hondy, która miałaby dostarczać jednostkę napędową wykorzystywaną w serii Super GT.

Źródło: autobild.de

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race