Nicola Baldan i Niccolò Mercatali odnieśli zwycięstwa podczas trzeciej tegorocznej rundy serii EuroV8, która została rozegrana w ostatni weekend na włoskim torze Mugello.
Kwalifikacje
Pole position przypadło Maxowi Mugelli, który wcześniej zdominował także obie sesje treningowe. Toskańczyk był o prawie pół sekundy szybszy od kolegi z zespołu Maurizio Copettiego w BMW M3 E92, które w ten weekend korzystało z wagi obniżonej o 20 kg.
Nicola Baldan wywalczył trzecie pole swoim Mercedesem C63 AMG Coupe po świetnym wykorzystaniu tunelu aerodynamicznego za szefem zespołu Nico Caldarolą. Tuż za Włochem znalazł się Tomas Kostka w Audi RS 5.
Trzeci rząd przypadł w udziale Davide Stancherisowi w Audi oraz Domenico Schiattarelli w Chevrolecie Lumina. Niccolò Mercatali rozpoczął pierwszy wyścig z siódmego pola obok kolejnego zawodnika Audi - Ermanno Dionisio.
Natomiast za Mercedesem Diego Romaniniego Mercedes znalazł się lider serii Francesco Sini w Chevrolecie Camaro. Włoch w trakcie kwalifikacji nie był w stanie poprawić swojego czasu z treningów, co sugeruje, że dopiero dziesiąte miejsce było wynikiem problemów.
Sesja była dość zacięta – Mugelli, który ustanowił swój czas na początku sesji, zjechał do boksów i przyglądał się poczynaniom rywali. Kierowca BMW wrócił na cztery minuty przed końcem i poprawił swój wynik o osiem dziesiątych sekundy, czy zapewnił sobie pierwsze pole position w tym sezonie.
Poz | Kierowca | Samochód | Czas/strata | |
1 | Max Mugelli | 1:57.322 | ||
2 | Mauro Copetti | +0.451 | ||
3 | Nicola Baldan | +0.651 | ||
4 | Tomas Kostka | +0.671 | ||
5 | Davide Stancheris | +1.195 | ||
6 | Dominico Schiattarella | +1.223 | ||
7 | Niccolò Mercatali | +1.364 | ||
8 | Ermanno Dionisio | +1.411 | ||
9 | Diego Romanini | +1.970 | ||
10 | Francesco Sini | +2.230 |
Wyścig 1
Kierowca Roma Racing Team, Nicola Baldan w Mercedesie C63 AMG Coupé wygrał pierwszy wyścig w Mugello. Na podium finiszowali także Max Mugelli w BMW oraz Domenico Schiattarella w Chevrolecie Lumina.
Baldan objął prowadzenie już na starcie wyprzedzając ruszjącego z pole position Mugellego oraz jego partnera z BMW Team Dinamic Maurizio Copettiego. Pod koniec pierwszego kółka Schiattarella awansował na trzecią pozycję przed Copettiego, za którym jechali Diego Romanini w Mercedesie, Tomas Kostka w Audi, Niccolò Mercatali w BMW oraz Davide Stancheris w kolejnym Audi RS5.
Po czterech kółkach znany ze startów w ETCC Romanini użył całej mocy swojego Mercedesa, aby wyprzedzić Copettiego, który później zaliczył kontakt ze Stancherisem, gdy obaj walczyli o piątą lokatę. W dalszej części wyścigu BMW Copettiego obróciło się, przez co Włoch spadł na ósme miejsce.
Tymczasem oba Audi jechały za tylnym zderzakiem Romaniniego, ale nie były w stanie go wyprzedzić. Interesująca i czysta walka między dwoma RS5 została zakończona, kiedy Stancherisa dopadły problemy mechaniczne. Wkrótce z rywalizacji z tego samego powodu wypadł jego zespołowy partner Ermanno Dionisio.
Baldan liderował przed szarżującym Mugellim, podróżującym samotnie na trzecim miejscu Schiattarellą oraz Romaninim, Kostką, Copettim i Mercatalim. Kierowcy BMW kilkukrotnie zamieniali się pozycjami, ale ostatecznie Copetti uciekł Mercataliemu, by później wyprzedzić także Kostkę zajmując piąte miejsce.
Do flagi w szachownicę nie nastąpiły już żadne zmiany i Baldan odniósł pierwsze zwycięstwo w serii dobrze broniąc się przed Mugellim, który dowiózł mocną drugą pozycję w swoim domowym wyścigu. Schiattarella zdobył kolejne podium swoim niemłodym Chevroletem Luminą, natomiast Romanini dojechał czwarty przed BMW Copettiego. Kostka był szósty, a za nim uplasowali się Mercatali i Leonardo Baccarelli, który dzięki ósmej pozycji zapewnił sobie pole position do drugiego wyścigu. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Gianni Giudici i Domiziano Giacon.
Lider klasyfikacji Francesco Sini wycofał się z powodu awarii mechanicznej, wobec czego do drugiego wyścigu ruszał z końca stawki.
Poz | Kierowca | Samochód | Rezultat/strata | |
1 | Nicola Baldan | 14 okrążeń | ||
2 | Max Mugelli | +0.629 | ||
3 | Dominico Schiattarella | +10.017 | ||
4 | Diego Romanini | +20.919 | ||
5 | Mauro Copetti | +21.170 | ||
6 | Tomas Kostka | +21.768 | ||
7 | Niccolò Mercatali | +21.786 | ||
8 | Leonardo Baccarelli | +1:54.297 | ||
9 | Gianni Giudici | +1 okr. | ||
10 | Domiziano Giacon | +1 okr. |
Wyścig 2
Niccolò Mercatali wygrał drugi wyścig na Mugello dając BMW pierwszy triumf w tym roku. Na drugim miejscu dojechał zwycięzca pierwszego wyścigu Nicola Baldan, a podium ponownie uzupełnił Domenico Schiattarella.
Już na starcie prowadzenie objłą Mercatali, za którym jechali Schiattarella, Ermanno Dionisio i ruszający z pierwszego pola Leonardo Baccarelli. Kiedy Dionisio próbował Schiattarellę doszło między nimi do kontaktu i obrotu Chevroleta. Schiattarella wrócił do rywalizacji na siódmym miejscu, tuż przed kolegą z ekipy Solaris Motorsport Francesco Sinim. Reprezentujący Audi Sport Italia Tomas Kostka był zamieszany w incydent z Baccarellim kiedy podczas walki doszło między nimi do lekkiego kontaktu w ostatnim zakręcie.
Wkrótce potem Schiattarella dobrym manewrem w pierwszym zakręcie wyprzedził Audi Stancherisa, a następnie także Mugellego i Copettiego w BMW awansując na czwarte miejsce. Tymczasem Dionisio i Mercatali rozpoczęli walkę o prowadzenie, ale została ona przerwana po wypadku Siniego i wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Kierowca Camaro na wyjściu z zakrętu uderzył w bandę I poważnie rozbił swój samochód, ale jemu samemu nic się nie stało.
Po restarcie Baldan, Dionisio i Schiattarella rozpoczęli interesującą walkę – przez ponad pół okrążenia Audi i Chevrolet jechały obok siebie tuż za tylnym zderzakiem C63 AMG Coupé. Dzięki tej walce liderujący Mercatali zbudował sporą przewagę nad Baldanem. Także Maurizio Copetti i Davide Stancheris toczyli walkę – tym razem o piąte miejsce.
Pomimo świetnego tempa na ostatnich okrążeniach Baldan nie był w stanie zbliżyć się do Mercataliego i ostatecznie finiszował na drugim miejscu. Schiattarella i Dionisio zacięcie walczyli o trzecie miejsce, które przypadło w udziale byłemu kierowcy Formuły 1. Dionisio spadł także za Mugellego, który dojechał czwarty. Piąty Dionisio, szósty Stancheris i siódmy Copetti finiszowali niemal równocześnie mieszcząc się w sześciu setnych sekundy. Tomas Kostka doprowadził nieco uszkodzone Audi RS5 na ósmej pozycji, a jako ostatni został sklasyfikowany dziewiąty Giacon.
Na pozycję lidera klasyfikacji generalnej EuroV8 awansował Baldan i utrzyma ją co najmniej przez miesiąc – do czasu kolejnej rundy, którą zaplanowana na 22. czerwca w Brnie.
Poz | Kierowca | Samochód | Rezultat/strata | |
1 | Niccolò Mercatali | 13 okrążeń | ||
2 | Nicola Baldan | +2.463 | ||
3 | Dominico Schiattarella | +3.640 | ||
4 | Max Mugelli | +4.028 | ||
5 | Ermanno Dionisio | +9.204 | ||
6 | Davide Stancheris | +9.205 | ||
7 | Mauro Copetti | +9.259 | ||
8 | Tomas Kostka | +37.995 | ||
9 | Domiziano Giacon | +1:15.856 |
Źródło: www.TouringCarTimes.com, www.TouringCarTimes.com, www.TouringCarTimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.