Piątek zdecydowanie należał do Charlesa Leclerca, który zdawał się wręcz latać w swoim Ferrari. Drugi najlepszy czas okrążenia uzyskał Oscar Piastri, trzecim, zdecydowanie miłym zaskoczeniem był Yuki Tsunoda. Red Bull wciąż zmagał się z problemami.
Po pojawieniu się zielonego światła pierwsi aleję serwisową opuścili Esteban Ocon i Nico Hulkenberg, który niestety już po 6. minutach od rozpoczęcia treningu został wezwany z powrotem do garażu. W drugim samochodzie Haasa, który wcześniej prowadził Oliver Bearman, ponownie zasiadł Kevin Magnussen.
Tsunoda rozpoczął drugą sesję treningową ze świetnym tempem 1:16.895, będąc o 0.035 sekundy szybszym od Maxa Verstappena. Williams był jedynym, który nie wypuścił na tor żadnego samochodu i wyglądało na to, że mechanicy wciąż walczyli z usterką Alexa Albona z pierwszej sesji treningowej.
W trakcie 20. minuty treningu tor ucichł, wszystkie samochody zjechały do alei serwisowej na zmiany opon i poprawki. Pierwszym samochodem, który opuścił garaż, był Williams Albona, niedługo później ponownie wszyscy wrócili na tor. Mimo, że Leclerc ukończył drugi trening z najlepszym czasem, to na początku zgłaszał problemy ze wspomaganiem kierownicy. Mimo to jednak w połowie trwania drugiego treningu wciąż pozostawał szybszy od Carlosa Sainza Jr., któremu ciężko było złapać tempo. Ferrari jednak mimo to prezentowało się świetnie.
Straight back on it! 🚀
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
LEC and SAI are split by just 0.003 seconds at the top as Ferrari pick up where they left off!#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/hF9A69BzC8
Tempa za to nie brakowało Piastriemu, który był jedynie 0.129 sekundy wolniejszy od Leclerca. Warto przypomnieć, że w Miami Piastri był bez pakietu ulepszeń, ciekawym więc jest, czym w nadchodzących dniach zaskoczy McLaren.
Red Bull wciąż zmagał się z problemami, Verstappen tym razem walczył z nadmierną przyczepnością z przodu samochodu, co prawie doprowadziło do kontaktu z Lewisem Hamiltonem.
W połowie trwania treningu Tsunoda uplasował się na trzeciej pozycji najlepszych czasów, tuż przed dwójką Mercedesów, które wydawały się wypadać o wiele lepiej niż podczas pierwszego treningu. Wciąż nie idealnie, ale zdecydowanie lepiej szło Hamiltonowi, który wcześniej wydawał się wręcz walczyć ze swoim samochodem.
43. minuta treningu tylko umocniła w przekonaniu o tym, z jakimi problemami zmaga się Williams. Mimo, że Albon otrzymał na nadchodzący weekend nowe podwozie, nie miało to przełożenia na wyścigowe tempo, utrzymywał się bowiem na 18. pozycji. Logan Sargeant walczył na samym końcu stawki, jadąc na 20. miejscu.
Tsunodą zainteresowali się sędziowie i to nie przez fakt jego dobrego występu. Zanotowali za to, że Japończyk wznowił trening z nieodpowiedniego miejsca. Zostaje więc wierzyć, że przewinienie nie zostanie surowo ukarane i skończy się jedynie na upomnieniu i karze finansowej.
Dziesięć minut na koniec sesji treningowej Verstappen zdecydował się na zmianę opon na pośrednie, chcąc wykonać na nich pełny, dłuższy przejazd. Plasował się na 7. pozycji, jedynie jedno oczko wyżej od Sergio Péreza, który o mały włos nie doprowadził do kolizji z Leclerkiem, kiedy ten chciał go wyminąć. Na szczęście skończyło się tylko na nieprzychylnej wymianie zdań, sędziowie jednak postanowili przyjrzeć się tej sytuacji.
Getting a gap for a quali lap tomorrow could be interesting 👀
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
Leclerc wasn't thrilled to come across Perez down at Tosa 👇#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/0dhuWPJId9
Drugi trening skończył się kolejnym triumfem Charlesa Leclerca, który zdawał się dobrze wykorzystywać otrzymane ulepszenia. Sainz Jr. skończył sesję na 6. pozycji, tuż za dubletem Mercedesa, który póki co może mieć jedynie słodko-gorzkie odczucia co do zaprowadzonych zmian. Atmosfera jest z pewnością nieciekawa w garażu Red Bulla, ale dobrze znane są sytuacje z przeszłości, kiedy to Czerwone Byki nie wypadały najlepiej podczas sprintów czy sesji treningowych a w trakcie wyścigu karty odwracały się na ich korzyść. Grand Prix Emilii-Romanii pozostaje więc wielką niewiadomą, która patrząc po wąskim, wymagającym torze, nowych samochodach i kapryśnej pogodzie z pewnością będzie obfitować w niesamowite widowisko.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | 1:15,906 | 29 | |||
2 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 0,192 | 30 | |||
3 | 22 | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB F1 Team | + 0,380 | 32 | |||
4 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,391 | 29 | |||
5 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,405 | 32 | |||
6 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 0,517 | 30 | |||
7 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,541 | 23 | |||
8 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 0,646 | 25 | |||
9 | 27 | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,920 | 28 | |||
10 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | + 0,932 | 29 | |||
11 | 3 | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB F1 Team | + 1,061 | 32 | |||
12 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,074 | 30 | |||
13 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | + 1,085 | 26 | |||
14 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 1,102 | 31 | |||
15 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 1,158 | 32 | |||
16 | 77 | Valtteri Bottas | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,182 | 28 | |||
17 | 20 | Kevin Magnussen | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,223 | 32 | |||
18 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 1,229 | 23 | |||
19 | 24 | Zhou Guanyu | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,700 | 28 | |||
20 | 2 | Logan Sargeant | Williams Racing | + 1,942 | 22 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.