13 września 2015, Rajd Australii – Sébastien Ogier po raz trzeci zostaje mistrzem świata WRC. I choć droga do osiągnięć Sébastiena Loeba jeszcze daleka, Francuz ma już na swoim koncie wiele sukcesów.
Droga Sébastiena Ogiera do trzeciego tytułu mistrzowskiego:
2005
- pierwsze miejsce w programie organizowanym przez Francuską Federację dla Młodych Kierowców
2006
- starty w Peugeot 206 Cup
- jedno podium i szóste miejsce na koniec sezonu
- otrzymanie nagrody dla najlepszego debiutanta
2007
- pierwsze miejsce w Peugeot 206 Cup
- cztery zwycięstwa
- dwa drugie miejsca
- otrzymanie nagrody Espoir Echappement de l’année
2008
- debiut w JWRC (Citroën C2)
- pierwsze miejsce w JWRC
- pierwszy start samochodem WRC (Citroën C4 WRC) w Rajdzie Wielkiej Brytanii, wygranie pierwszego odcinka specjalnego i objęcie prowadzenia na pięć OS-ów, wypadek na ósmym odcinku i ostatecznie ukończenie rajdu na 26. pozycji
2009 – pierwsze podium
- styczeń – udział w Rajdzie Monte Carlo w IRC, wygrana
- starty w pełnym sezonie WRC w Citroën Junior Team (Citroën C4 WRC)
- drugie miejsce w Rajdzie Akropolu
- ósma pozycja na koniec sezonu
2010 – pierwsze zwycięstwo
- styczeń – ponowny udział w Rajdzie Monte Carlo w IRC, szansa na zajęcie drugiego miejsca, jednak ostatecznie konieczność wycofania się w ostatnim dniu rajdu, z powodu problemów z alternatorem
- dalsze starty w Citroën Junior Team (partnerem Ogiera był Kimi Räikkönen)
- dwa zwycięstwa
- czwarta pozycja na koniec sezonu
- w trzech szutrowych rundach (Rajd Finlandii, Japonii i Wielkiej Brytanii) Ogier zastępował Daniego Sordo i zdobywał punkty dla Citroëna, a Hiszpan przesiadał się wtedy do Citroën Junior Team
2011
- Ogier zastępuje Daniego Sordo w pierwszym zespole Citroëna
- w pierwszym rajdzie w Szwecji Ogier (P4) pokonuje Loeba (P6)
- Francuz wygrywa pięć rajdów w sezonie (tyle samo co Loeb) i cztery razy uzyskuje najlepszy czas na power stage
- trzecia pozycja na koniec sezonu
- napięte stosunki z teamem, który wyraźnie faworyzował Loeba. Po zakończeniu sezonu, pomimo ważnego kontraktu, wydano informację o zakończeniu współpracy z Francuzem. Ogiera zastąpił Hirvonen, a on sam podpisał kontrakt z Volkswagenem, który w 2013 roku miał dołączyć do WRC
- w 2011 roku Ogier wygrał Race of Champions. Francuz w finale zmierzył się z Tomem Kristensenem
2012
- testowanie i rozwijanie auta na rok 2013
- udział w sezonie Skodą Fabia 2000
- najlepszy wynik – piąte miejsce w Rajdzie Sardynii
- dziesiąte miejsce na koniec sezonu
- w Race of Champions Ogier, razem z Romain Grosjeanem sięgnął po Puchar Narodów oraz dotarł do ćwierćfinałów w indywidualnych rozgrywkach
2013
- pierwszy sezon z Volkswagen Motorsport
- dziewięć zwycięstw
- dwa drugie miejsca
- siedem wygranych na power stage
- jedna runda bez punktów (Rajd Niemiec – 17 miejsce)
- Ogier zakończył sezon z 114-punktową przewagą nad drugim Thierrym Neuvillem
2014
- osiem zwycięstw
- dwa drugie miejsca
- sześć wygranych na power stage
- dwie rundy bez punktów (Rajd Niemiec – wycofanie się z rywalizacji po wypadku w sobotę, Rajd Francji - 13 miejsce)
- Ogier zakończył sezon z 49-punktową przewagą nad drugim Jari-Mattim Latvalą
2015
Do tej pory:
- siedem zwycięstw
- dwa drugie miejsca
- osiem wygranych na power stage
- jedna runda bez punktów (Rajd Argentyny)
Przewaga nad drugim kierowcą:
Rajd Monte Carlo: 58,0 s (Jari-Matti Latvala)
Rajd Szwecji: 6,4 s (Thierry Neuville)
Rajd Meksyku: 1:18,8 min (Mads Østberg)
Rajd Argentyny: -
Rajd Portugalii: -
Rajd Sardynii: 3:05,4 min (Hayden Paddon)
Rajd Polski: 11,9 s (Andreas Mikkelsen)
Rajd Finlandii: -
Rajd Niemiec: 23,0 s (Jari-Matti Latvala)
Rajd Australii: 12,3 s (Jari-Matti Latvala)
Ilość wygranych OS-ów:
Rajd Monte Carlo: 2/14(15) - 14%
Rajd Szwecji: 9/21 - 43%
Rajd Meksyku: 9/21 - 43%
Rajd Argentyny: 3/12 - 25%
Rajd Portugalii: 6/15(16) - 40%
Rajd Sardynii: 7/23 - 30%
Rajd Polski: 8/18(19) - 44%
Rajd Finlandii: 9/20 - 45%
Rajd Niemiec: 14/21 - 67%
Rajd Australii: 8/17 – 47%
Razem: 41% wygranych OS-ów
Rekordy:
- mistrz z największą przewagą na drugim kierowcą (2013 – 114 punktów przewagi nad Neuvillem)
- mistrz z największą przewagą nad partnerem z zespołu (2013 – 128 punktów przewagi nad Latvalą)
- zwycięstwo z najmniejszą przewagą (0,2 s przewagi nad Latvalą w Rajdzie Jordanii 2011)
Porównanie do Sébastiena Loeba:
tytuły mistrzowskie: Ogier - 3, Loeb - 9
zwycięstwa - Ogier: 31, Loeb: 78
podia - Ogier: 44, Loeb: 116
wygrane odcinki - Ogier: 387, Loeb: 905
wygrane na power stage - Ogier: 25, Loeb: 7
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.