Sébastien Ogier z bezpieczną przewagą znajduje się na pozycji lidera w Rajdzie Korsyki. Francuz ma nad drugim w klasyfikacji Thierrym Neuvillem ponad 45 sekund zapasu, a trzeci w zestawieniu Andreas Mikkelsen traci już ponad minutę.
Podczas sobotniej popołudniowej pętli kierowcy mieli do przejechania ten sam dystans, co rankiem. Na drugim przejeździe La Porta - Valle di Rostino, który miał 53,72 km długości, najlepszy czas uzyskał Ogier, który był wolniejszy od porannego wyniku uzyskanego przez Meeke’a zaledwie o około dwie sekundy. Na ostatniej dzisiejszej próbie Francuz odpuścił jednak, nie ryzykując wypadnięciem z trasy przy zmieniających się warunkach. To właśnie na 30-kilometrowym odcinku Novella - Pietralba 2 pojawiła się mżawka, która spowodowała zmianę przyczepności. Ogier na tym etapie uzyskał szósty czas, a w ogólnej klasyfikacji utrzymuje pozycję lidera, mając 46,5 sekundy przewagi nad Thierrym Neuvillem. „Chciałem tylko zakończyć ten dzień w trudnych warunkach. To była dla nas praktycznie przejażdżka”
– mówił kierowca Volkswagena.
Na drugim miejscu nadal znajduje się Thierry Neuville, który na siódmym odcinku specjalnym był drugim najszybszym zawodnikiem, tracąc na tej próbie do Ogiera 5,9 sekundy, jednak ósmy etap to już oesowe zwycięstwo w wykonaniu Belga. Pokonał on drugiego Daniego Sordo o dwie sekundy. „Na początku pojechałem trochę zbyt szeroko i uderzyłem w kilka kamieni. Miałem wibracje, ale potem wszystko było w porządku. Starałem się cisnąć, a wiem, że jestem dobry w tych warunkach”
– mówił z zadowoleniem Neuville.
Czołową trójkę wciąż zamyka Andreas Mikkelsen. Kierowca Volkswagena na obu popołudniowych odcinkach stracił dystans do Neuville’a. Norweg przyznał, że obrał zbyt agresywną strategię, przez co jego opony ulegały zbyt szybkiej degradacji. „Myślę, że na początku zbyt mocno wykorzystywałem opony, a pod koniec mi się one kończyły”
– mówił Mikkelsen po OS7. Z kolei po kolejnym odcinku stwierdził: „Chciałbym mieć dodatkowy komplet miękkich przednich opon, jednak było w porządku. Myślę, że przejechaliśmy dobry etap”
.
Tuż za prowizorycznym podium nieco samotnie podąża Jari-Matti Latvala, a czołową piątkę zamyka Craig Breen. Na szóstej pozycji znajduje się Hayden Paddon, który nieco zaryzykował z doborem ogumienia: „Opony skompromitowały nieco sytuację i doprowadziło to do zmiany balansu samochodu. Trzeba było jednak czegoś spróbować przy tych warunkach”
.
Siódma pozycja należy do Daniego Sordo, ósmy jest Eric Camilli, a pierwszą dziesiątkę zamykają Mads Østberg i Elfyn Evans. Brytyjczyk w klasyfikacji WRC2 powiększył swoją przewagę nad Janem Kopecký do 37,8 sekundy, wygrywając oba popołudniowe odcinki specjalne. Czołową trójkę w tym zestawieniu zamyka Yoann Bonato.
Na siódmym etapie Rajdu Korsyki polska załoga Hubert Ptaszek/Maciek Szczepaniak zatrzymała się przed drugim pomiarem czasu i nie była w stanie kontynuować jazdy.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | ||
1 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
Volkswagen Motorsport | 3:27:10,0 | ||
2 | 3 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul |
Hyundai Motorsport | + 46,5 | ||
3 | 9 | Andreas Mikkelsen Anders Jaeger |
Volkswagen Motorsport II | + 1:08,0 | ||
4 | 2 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila |
Volkswagen Motorsport | + 1:41,3 | ||
5 | 8 | Craig Breen Scott Martin |
Abu Dhabi Total World Rally Team | + 2:04,9 | ||
6 | 20 | Hayden Paddon John Kennard |
Hyundai Motorsport N | + 2:42,7 |
||
7 | 4 | Dani Sordo Marc Marti |
Hyundai Motorsport | + 3:03,9 | ||
8 | 6 | Eric Camilli Benjamin Veillas |
M-Sport World Rally Team | + 4:18,2 | ||
9 | 5 | Mads Østberg Ola Floene |
M-Sport World Rally Team | + 5:10,5 | ||
10 | 31 | Elfyn Evans Craig Parry |
M-Sport World Rally Team | + 5:47,0 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.