Rajdowe Mistrzostwa Świata mogą powrócić do pojedynczego dostawcy opon od sezonu 2017.
FIA zezwoliła na wejście wielu producentów ogumienia do WRC w 2011 roku. Wcześniej, bo w latach 2008-10 dostawcą opon była włoska firma Pirelli, która następnie skupiła swoją uwagę na powrót do Formuły 1.
Choć od tamtej pory Michelin zaopatruje wszystkie zespoły fabryczne w swoje ogumienie, DMACK oraz Pirelli również byli całkiem aktywni w mistrzostwach. Podczas minionego już Rajdu Polski DMACK był bardzo bliski przerwania hegemonii Michelin dzięki fantastycznej jeździe Otta Tänaka zakończona pechowym przebiciem opony w samochodzie Estończyka na przedostatnim odcinku specjalnym.
Promotor WRC Oliver Ciesla powiedział, że decyzja w sprawie tego, czy WRC będzie od następnego sezonu posiadało wyłącznie jednego dostawcę, zapadnie w przyszłym miesiącu.
„Jest to temat, nad którym myśleliśmy od kilku miesięcy. Dostrzegamy plusy i minusy takiego rozwiązania, ale decyzja w tej sprawie powinna zostać podjęta najprawdopodobniej w ciągu miesiąca”
– stwierdził.
Szef Volkswagena Jost Capito uważa jednak, że WRC powinno być otwarte na innych dostawców.
„Myślę, że podjęcie decyzji byłoby całkowicie błędne. W tej chwili mamy Pirelli, Michelin i DMACK, między którymi wywiązała się ciekawa rywalizacja. Niektórzy są lepsi w jednym rajdzie, inni są lepsi w drugim – to nam daje pewną różnorodność w wynikach. Uważam, że obecna sytuacja w tej kwestii jest idealna”
.
W podobnym tonie wyraził się menedżer ds. kontaktów z klientami M-Sportu Rich Millener.
„Są plusy i minusy. Dramat z Rajdu Polski nie miałby miejsca, gdyby nie było rywalizacji w zakresie opon. DMACK wkłada wiele w te mistrzostwa – wystarczy rozejrzeć się po parku serwisowym, by to dostrzec. Przy pojedynczym dostawcy opon powstałoby ryzyko utraty tego”
.
„Z drugiej strony, jak widzimy w innych seriach, jeśli promotor może liczyć na pomoc i będziemy w stanie rozwinąć mistrzostwa dzięki odpowiednim inwestycjom, wówczas druga opcja też by zadziałała. Osobiście po takim rajdzie jak w Polsce chciałbym jednak, żeby ta kwestia pozostała otwarta”
– dodał.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.