Antoni Ptak rozpoczyna oficjalne testy Euroformula Open w Jerez

Antoni Ptak weźmie w tym tygodniu udział w pierwszych w tym roku, oficjalnych przedsezonowych testach serii Euroformula Open. W czwartek i piątek Polak jeździł będzie swoim samochodem Formuły 3 po hiszpańskim torze w Jerez de la Frontera.

18-letni kierowca włoskiej ekipy RP Motorsport wrócił niedawno z Nowej Zelandii, gdzie zimą startował we wszystkich pięciu rundach Toyota Racing Series. W hiszpańskim Jerez de la Frontera czeka go równie intensywna praca. Organizatorzy Euroformuły Open zaplanowali łącznie osiem 55-minutowych sesji; po cztery każdego dnia.

Zimowe testy EFO odbywają się pod nazwą Winter Series. W ich ramach kierowcy spędzą po dwa dni na hiszpańskich torach w Jerez i Barcelonie oraz francuskim Paul Ricard, gdzie w marcu odbędą się także dwa wyścigi. Nie są one zaliczane do klasyfikacji generalnej rozpoczynającego się w kwietniu sezonu, ale dają cenny obraz sytuacji związany z układem sił w stawce.

Antoni ma przed sobą drugi sezon w serii Euroformula Open i w samochodzie jednomiejscowym. Po dwóch miesiącach spędzonych w Nowej Zelandii, Polak w Jerez skupiał się będzie na ponownym złapaniu rytmu za sterami szybszego i bardziej zaawansowanego aerodynamicznie auta niż to, którym ścigał się w Nowej Zelandii. W Jerez Antoni rozpocznie współpracę ze swoim nowym inżynierem, Carlo Sterrantino, z którym w sezonie 2014 Artur Janosz wywalczył tytuł wicemistrza tej serii. Celem Polaka w tym roku jest walka o czołowe pozycje w wyścigach oraz podium na koniec sezonu.

Antoni Ptak: „Starty w Nowej Zelandii były dla mnie bardzo cenne. Puchar Toyoty to świetna seria z liczną i szybką stawką. Spędziłem bardzo dużo czasu za kierownicą i sporo się nauczyłem, zbierając dodatkowe doświadczenie w różnych sytuacjach wyścigowych, co z pewnością zaprocentuje w tym sezonie. Teraz jednak czas przestawić się ponownie na jazdę samochodem Formuły 3, ponieważ temu z Nowej Zelandii bliżej było do auta F4, m.in. z uwagi na mniejszy docisk aerodynamiczny, lżej pracujący układ kierowniczy i hamulce. W Hiszpanii rozpocznę pracę z nowym inżynierem, Carlo, oraz nowym trenerem. Z pewnością będziemy potrzebowali czasu, aby idealnie się zgrać, ale od tego właśnie są testy. W Jerez ścigałem się już rok temu, na samym początku mojego debiutanckiego sezonu w Euroformule Open. Były to jednak moje pierwsze dni i kilometry w samochodzie jednomiejscowym, dlatego poza nauką toru skupiałem się także na nowym dla mnie aucie. Pamiętam jednak, że Jerez to szybki i ciekawy obiekt, który przypadł mi wówczas do gustu. Liczę więc na udane testy i udany sezon”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze