Binder zwycięża po raz piąty w tym sezonie

Brad Binder odniósł piąte zwycięstwo w tym sezonie dzięki zajęciu pierwszego miejsca w Grand Prix San Marino Moto3 na torze Misano. Drugie miejsce zajął Enea Bastianini, który walczył o triumf do samego końca wyścigu, a na najniższym stopniu podium znalazł się Joan Mir.

Na pięknym torze imienia Marco Simoncelliego tradycyjnie jako pierwsi ze sobą zmierzyli się zawodnicy Moto3. Z pole position ruszał nie kto inny, a Brad Binder, który jest liderem klasyfikacji generalnej, a pierwszą linię uzupełniali Enea Bastianini i Nicolo Bulega. Oczywiście wyników czasówki nie można było brać za pewniak, gdyż najmniejsza kategoria zawsze potrafiła dostarczyć nam wielu niespodzianek. Temperatura powietrza wynosiła 25 st. C, a nawierzchnia była nagrzana do 32 st. C.

Najlepiej spod czerwonych świateł do wyścigu ruszył Enea Bastianini, który wjechał do pierwszego zakrętu jako pierwszy. Brad Binder stoczył pojedynek z Jakubem Kornfeilem o drugie miejsce, jednak ostatecznie do reprezentant Afryki Południowej był w stanie zwycięsko wyjść z tej walki. Słaby start zaliczył ruszający z trzeciego pola Nicolo Bulega, który po pierwszym okrążeniu spadł na siódmą pozycję. Z wyścigiem pożegnali się startujący się z dziką kartą Alex Fabbri, Bo Bendsneyder oraz Maria Herrera.

Wkrótce pozycję z kwalifikacji odzyskał Brad Binder, który pewnie wyprzedził Eneę Bastianiniego. Cień aerodynamiczny w najmniejszej kategorii zdawał się odgrywać największą rolę, przez co rywalizacja o pierwsze miejsce była niezwykle zacięta. Właśnie ten efekt wykorzystał Enea Bastianini, który wraz z Binderem stali się najpoważniejszymi kandydatami w walce o zwycięstwo na torze Misano. W międzyczasie Fabio Quartararo został ukarany przez sędziów obowiązkowym oddaniem aż sześciu pozycji, co było skutkiem opuszczenia toru i wypracowania z tego względu znaczącej przewagi w zakręcie 1. Właśnie limity toru były tutaj jednym z głównych tematów w trakcie weekendu wyścigowego na torze imienia Marco Simoncelliego.

Tymczasem walka o pierwsze miejsce trwała w najlepsze. Podczas gdy Binder z Bastianinim zamieniali się pozycjami na czele, tuż za ich plecami również toczył się niesamowity pojedynek i nie można było wykluczyć, że również między innymi Nicolo Bulega, który odrabiał pozycje po słabym starcie, jak również Jorge Navarro czy Jakub Kornfeil będą w stanie powalczyć o pozycję lidera. Chwilę później wspomniany Bulega wyprzedził Bindera oraz Bastianini i znalazł się na czele całej stawki. Z takiego obrotu spraw zapewne zadowolony był Valentino Rossi, w zespole którego właśnie startował Włoch.

Zgodnie z oczekiwaniami miejsce na samym szczycie stawki zmieniało się praktycznie co sektor. Na 17. okrążeń przed końcem Binder powrócił na pierwsze miejsce i był w stanie wypracować sobie przewagę o długości kilku motocykli. Bulega niedługo później został wyprzedzony przez między innymi Kornfeila i spadł na czwarte miejsce. W międzyczasie z rywalizacji odpadli pochodzący z Argentyny Gabriel Rodrigo oraz hiszpański zawodnik oraz wicelider klasyfikacji Moto3 Jorge Navarro. Reprezentant ekipy Estrella Galicia 0,0 tuż po wypadku znajdował się na poboczu i cierpiał z powodu bólu, jednak miejmy nadzieję, że Hiszpan wyjdzie z tego incydentu cało. Gdyby Bastianini dojechał w czołówce, wówczas Włoch awansowałby w generale na drugie miejsce, a na czele z ogromną przewagę pozostałby Brad Binder.

Na kolejnych okrążeniach grupę ucieczkową utworzyli Binder i Bastianini, którzy odskoczyli od reszty stawki. Prowadził reprezentant Afryki Południowej, jednak włoski zawodnik jechał tuż za jego plecami. Podczas gdy w samej czołówce nieco się uspokoiło, do ciekawej rywalizacji doszło w walce o piątą pozycję, gdzie Kornfeil odpierał ataki między innymi Andrei Locatelliego i Arona Caneta. W tę walkę włączył się również Fabio di Giannantonio. Z kolei różnica między prowadzącą dwójką a znajdującym się na trzecim miejscu Bulegą wynosiła ponad sekundę. Na 10 okrążeń przed końcem czołówka prezentowała się następująco: Binder, Bastianini, Bulega, Mir i Kornfeil, a wypadkiem udział w rywalizacji przedwcześnie zakończył Marcos Ramirez.

Kółko później na trzecią lokatę wskoczył Joan Mir, który w drugiej części wyścigu wyraźnie nabrał tempa. Podczas gdy Tatsuki Suzuki stał się kolejnym zawodnikiem, który odpadł z wyścigu, walka o pierwsze miejsce z upływem kolejnych okrążeń coraz bardziej się zacieśniała. Między Binderem a Bastianinim momentami dochodziło do bardzo zaciętej walki oraz jazdy na limicie. Trzeba było jednak przyznać, że do tego momentu rywalizacja w Moto3 była nieco inna, niż do tego do czego byliśmy przyzwyczajeni, czyli walki między kilkoma zawodnikami o zwycięstwo od startu do mety. Tymczasem o końcowy triumf walczyli jedynie Binder i Bastianini, który na cztery okrążenia przed końcem wyścigu znalazł się na pozycji lidera. W międzyczasie po jednej pozycji musieli oddać Fabio Quartararo i Joan Mir, który zajmował trzecią pozycję. Po oddaniu trzeciego miejsca wkrótce Mir powrócił na swoją dotychczas zajmowaną lokatę.

Na ostatnim okrążeniu Brad Binder wyprzedził Eneę Bastianiniego i utrzymał tę pozycję do ostatniego zakrętu, gdzie Włoch chciał wykonać kontrmanewr wyprzedzania. To kolejne zwycięstwo Bindera, który powiększył i tak gigantyczną przewagę w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce zajął Enea Bastianini, który również zaliczył świetny wyścig, a czołową trójkę uzupełnił Joan Mir, który mimo konieczności oddania pozycji pod koniec wyścigu był w stanie odzyskać utraconą lokatę i stanąć na najniższym stopniu podium.

Czwarte miejsce zajął Nicolo Bulega, piąty był Jakub Kornfeil, szósta lokata padła łupem Andrei Locatelliego, a czołową dziesiątkę uzupełnili Aron Canet, Philipp Öttl, Hiroki Ono i Fabio di Giannantonio.

P Nr Zawodnik Zespół   Rezultat
1 41 Brad Binder Red Bull KTM Ajo 23 okr.
2 33 Enea Bastianini Gresini Racing Moto3 + 0,262
3 36 Joan Mir Leopard Racing + 1,416
4 8 Nicolo Bulega Sky Racing Team VR46 + 1,534
5 84 Jakub Kornfeil Drive M7 SIC Racing Team + 4,278
6 55 Andrea Locatelli Leopard Racing + 4,387
7 44 Aron Canet Estrella Galicia 0,0 + 4,811
8 65 Philipp Öttl Schedl GP Racing + 5,582
9 76 Hiroki Ono Honda Team Asia + 6,259
10 4 Fabio di Giannantonio Gresini Racing Moto3 + 10,896
11 23 Niccolò Antonelli Ongetta-Rivacold + 13,939
12 58 Juanfran Guevara RBA Racing Team + 14,091
13 11 Livio Loi RW Racing GP BV + 14,103
14 95 Jules Danilo Ongetta-Rivacold + 14,810
15 16 Andrea Migno Sky Racing Team VR46 + 14,868
16 62 Stefano Manzi Mahindra Racing + 23,292
17 48 Lorenzo Dalla Porta Sky Racing Team VR46 + 23,349
18 20 Fabio Quartararo Leopard Racing + 23,523
19 12 Albert Arenas Peugeot MC Saxoprint + 31,140
20 17 John McPhee Peugeot MC Saxoprint + 35,145
21 21 Francesco Bagnaia Pull & Bear ASPAR Mahindra Team + 35,170
22 89 Khairul Idham Pawi Honda Team Asia + 35,409
23 7 Adam Norrodin Drive M7 SIC Racing Team + 35,467
24 77 Lorenzo Petrarca 3570 Team Italia + 48,285
25 24 Fabio Spiranelli CIP-Unicom Starker + 56,451
26 43 Stefano Valtulini 3570 Team Italia + 56,486
NSK 40 Darryn Binder Platinum Bay Real Estate  
NSK 24 Tatsuki Suzuki CIP-Unicom Starker  
NSK 22 Marcos Ramirez Platinum Bay Real Estate  
NSK 9 Jorge Navarro Estrella Galicia 0,0  
NSK 19 Gabriel Rodrigo RBA Racing Team  
NSK 6 Maria Herrera MH6 Team  
NSK 64 Bo Bendsneyder Red Bull KTM Ajo  
NSK 71 Alex Fabbri Minimoto Portomaggiore  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze