John McPhee wygrywa swój pierwszy wyścig w klasie Moto3. Na mokrym torze w Brnie kierowca Racing Team Germany pokonał Mahindrę Jorge Martina i Fabio Digianantonio z zespołu Gresini Racing.
Od samego rana na torze w Brnie panowała deszczowa pogoda, a temperatura toru i powietrza wynosiły siedemnaście stopni. Prowadzący w klasyfikacji generalnej Brad Binder zdobył Pole Position, jednak na mokrym torze świetnie spisali się Aron Canet, Niccolo Antonelli i Idham Kairul Pawi, zwycięzca dwóch deszczowych wyścigów w tym sezonie.
Świetnym startem popisał się Fabio Digianantonio, jednak Binder utrzymał prowadzenie do pierwszego zakrętu. Już w trzecim popełnił błąd i spadł w głąb stawki, a prowadzenie objął Jorge Martin, za którym w pogoń ruszyli Enea Bastianini i reprezentant gospodarzy, Jakub Kornfeil. Pawi również popisał się znakomitym startem przeskakując na trzynastą pozycję. Po pierwszym okrążeniu Binder spadł na piątą lokatę. Bardzo szybko odskoczył Martin. Kierowca Mahindry odskoczył na pół sekundy.
Za Hiszpanem ustawiła się grupa pościgowa, w której Canet zamieniał się pozycjami z Kornfeilem, jednak obaj kierowcy zostali wchłonięci przez kolejną grupę prowadzoną przez Johna McPhee i Bindera. Po trzech okrążeniach Pawi dogonił czołową dziesiątkę, goniąc Pecco Bagnaię i Joana Mira. Malezyjczyk w połowie czwartego okrążenia uporał się z Włochem i Hiszpanem, a także Bastianinim i wskoczył na siódme miejsce. W międzyczasie na czoło pościgu wskoczył Binder. Kierowca Red Bull KTM Ajo rozpoczął pościg za Martinem i wykręcił rekord okrążenia. Pierwszym z kierowców, który nie poradził sobie z warunkami był Juanfran Guevara. Hiszpan zebrał motocykl i ruszył dalej.
Za Afrykańczykiem ruszyli również McPhee i Canet. Dogonili oni prowadząca Mahindrę, po czym Martin spadł na trzecie miejsce za Bindera i Szkota. Grupę pościgową prowadził Pawi. Kierowca Hondy w brawurowym stylu ruszył za prowadzącą czwórką odrabiając do Hondy Caneta 0,1s na każdym sektorze. Za Malezyjczykiem do czołowej grupy dojechał Dgianantonio. Kierowca zespołu Gresiniego nie ustępował najlepszemu w tych warunkach Pawiemu, co pozwoliło oderwać mu się od jadących za nimi kierowców.
Jadący na czwartej pozycji Canet zaczął walkę z Martinem. Kierowca Marc VDS nie był w stanie wyprzedzić Hiszpana, co pozwoliło jadącej za nimi dwójce dojechać do czołówki. Na jedenaście okrążeń do końca wyścigu wzmogły się opady deszczu. Chwilę później Canet nie wytrzymał presji kierowcy Hondy i w trzecim zakręci doszło do wywrotki po uślizgu przedniego koła Hondy zespołu Marc VDS i Hiszpan musiał wycofać się z wyścigu. Zarówno Binder, jak i McPhee odskoczyli od grupy pościgowej, jednak Pawi wyprzedził Martina i rozpoczął pościg za prowadzącą dwójką.
Na dziesięć okrążeń do końca wywrotkę zaliczył drugi z Malezyjczyków - Adam Norrodin. Za czołówką w peletonie kierowcy na miejscach 6-14 wymieniali się pozycjami. W tej grupie znajdowali się Jorge Navarro, Kornfeil, czy duet SKY VR46 – Niccolo Bulega i Andrea Migno. Na początku drugiej połowy wyścigu tempo przyspieszył Binder, odskoczył od McPhee i z sekundową przewagą spokojnie prowadził. Za kierowcą Racing Team Germany jechał Pawi ze stratą ponad dwóch sekund. Kolejne dwie sekundy do Pawiego tracił Martin, jednak Hiszpan naciskany był przez Digianantoinio. Z tyłu stawki wywrotki zaliczyli Albert Arenas i Pecco Bagnaia. Hiszpan po wysiadce wypadł w zakręcie 3, a Włoch w pierwszym po uślizgu przedniego koła.
W drugiej grupie kłopoty z zaparowanym kaskiem zaowocowały spadkiem tempa Kornfeila. Czech został wyprzedzony przez Navarro, a tuż za jego plecami trzymali się Mir i Niccolo Antonelli. Na pięć okrążeń przed metą wywrócił się Brad Binder. Lider wyścigu wypadł w pierwszym zakręcie, a na czoło wysunął się McPhee. Kierowca Red Bulla spadł z motocykla po uślizgu tylnego koła. Okrążenie później, w dziesiątym zakręcie wywrotkę zaliczył również Pawi. Kozłujący motocykl zahaczył jeszcze o kierowcę, jednak nie uderzył znacznie Malezyjczyka. Chwilę później upadł również jadący z tyłu stawki Stefano Valtulini w czternastym zakręcie.
Kraksy czołówki pozwoliły Szkotowi pewnie prowadzić w wyścigu, za którym daleko z tyłu znajdowali się Martin i Digianantonio. McPhee jednak nie bez problemów jechał po pierwsze w historii zwycięstwo, niemal katapultując się z motocykla. Szkot utrzymał się w siodle, a takiego szczęścia nie miał Andrea Locatelli. Włoch był kolejnym, który upadł w dziesiątym zakręcie. Za Peugeotem Szkota toczyła się walka pomiędzy Digianantonio i Martinem. Za tą dwójką do pogoni ruszył Bastianini, jednak drugi z kierowców Gresini Racing miał dwie sekundy straty do walczących o drugie miejsce kierowców.
McPhee spokojnie dowiózł prowadzenie, a za nim Digianantonio nie dał rady pokonać Martina. Samotnie na czwartej pozycji dojechał Bastianini, a grupę pościgową dowiózł Antonelli przed Kornfeilem, Bo Bensneiderem i Joanem Mirem. Czołową dziesiątkę zamknęli Bulega i Navarro.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 17 | John McPhee | Peugeot MC Saxoprint | 19 okr. | |||
2 | 88 | Jorge Martin | Pull & Bear ASPAR Mahindra Team | + 8.806 | |||
3 | 4 | Fabio di Giannantonio | Gresini Racing Moto3 | + 9.777 | |||
4 | 33 | Enea Bastianini | Gresini Racing Moto3 | + 10.654 | |||
5 | 23 | Niccolò Antonelli | Ongetta-Rivacold | + 13.872 | |||
6 | 84 | Jakub Kornfeil | Drive M7 SIC Racing Team | + 15.533 | |||
7 | 64 | Bo Bendsneyder | Red Bull KTM Ajo | + 15.819 | |||
8 | 36 | Joan Mir | Leopard Racing | + 16.289 | |||
9 | 8 | Nicolo Bulega | Sky Racing Team VR46 | + 16.473 | |||
10 | 9 | Jorge Navarro | Estrella Galicia 0,0 | + 16.681 | |||
11 | 95 | Jules Danilo | Ongetta-Rivacold | + 18.198 | |||
12 | 16 | Andrea Migno | Sky Racing Team VR46 | + 21.640 | |||
13 | 24 | Tatsuki Suzuki | CIP-Unicom Starker | + 31.007 | |||
14 | 11 | Livio Loi | RW Racing GP BV | + 36.895 | |||
15 | 65 | Philipp Öttl | Schedl GP Racing | + 43.651 | |||
16 | 98 | Karel Hanika | Freundenberg Racing Team | + 57.814 | |||
17 | 19 | Gabriel Rodrigo | RBA Racing Team | + 1:01.428 | |||
18 | 22 | Marcos Ramirez | Platinum Bay Real Estate | + 1:04.134 | |||
19 | 6 | Maria Herrera | MH6 Team | + 1:27.585 | |||
20 | 76 | Hiroki Ono | Honda Team Asia | + 1:27.997 | |||
21 | 20 | Fabio Quartararo | Leopard Racing | + 1:27.997 | |||
22 | 24 | Fabio Spiranelli | CIP-Unicom Starker | + 1:34.610 | |||
23 | 58 | Juanfran Guevara | RBA Racing Team | + 1:34.942 | |||
24 | 77 | Lorenzo Petrarca | 3570 Team Italia | + 2:08.319 | |||
NSK | 55 | Andrea Locatelli | Leopard Racing | ||||
NSK | 43 | Stefano Valtulini | 3570 Team Italia | ||||
NSK | 89 | Khairul Idham Pawi | Honda Team Asia | ||||
NSK | 41 | Brad Binder | Red Bull KTM Ajo | ||||
NSK | 40 | Darryn Binder | Platinum Bay Real Estate | ||||
NSK | 21 | Francesco Bagnaia | Pull & Bear ASPAR Mahindra Team | ||||
NSK | 12 | Albert Arenas | Peugeot MC Saxoprint | ||||
NSK | 7 | Adam Norrodin | Drive M7 SIC Racing Team | ||||
NSK | 44 | Aron Canet | Estrella Galicia 0,0 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.