Komisja Grand Prix postanowiła zakazać stosowania skrzydełek w motocyklach klasy Moto3. Nowe przepisy wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym.
Komisja w składzie: Carmelo Ezpleta (prezes Dorny), Ignacio Verneda (dyrektor generalny FIM), Herve Poncharal (IRTA) oraz Takanao Tsubouchi (MSMA – Stowarzyszenie producentów) porozumiała się drogą elektroniczną 11 maja 2016 roku i podjęła następującą decyzję:
Przepisy Techniczne – Natychmiastowa Skuteczność
Skrzydełka Aerodynamiczne – Klasa Moto3™
„W marcu bieżącego roku uzgodniono, że skrzydełka w klasie Moto2 zostają natychmiast zakazane, natomiast w Moto3 [dopiero] od 2017 roku”
– czytamy w oficjalnym oświadczeniu.
„Po jednomyślnym wniosku wszystkich producentów wchodzących w skład Grupy Roboczej Moto3, Komisja Grand Prix potwierdza, że zakaz stosowania skrzydełek od tej chwili staje się obowiązujący”.
Regularnie aktualizowana wersja regulaminu, zawierająca szczegółowe zapisy dotyczące wprowadzanych zmian, jest dostępna >>TUTAJ<<<.
Powyższe rozporządzenie to efekt intensywnego rozwoju elementów aerodynamicznych w Motocyklowych Mistrzostwach Świata, szczególnie w MotoGP, gdzie mimo obaw o bezpieczeństwo, utrudnionego wyprzedzania oraz problemów z oponami, kompromis nie został jeszcze osiągnięty. Obecnie podczas wyścigów korzystają z nich już wszyscy producenci, w Jerez jako ostatnie dołączyło Suzuki i Aprilia. Wielu zawodników wprost apeluje o uregulowanie tej kwestii, z kolei Andrea Dovizioso stwierdził niedawno, że krytyka postępujących prac w obszarze aerodynamiki to efekt przewagi jaką Ducati zbudowało sobie od ubiegłego roku.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej MotoGP
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.