Álex Palou niespodziewanie wygrał wyścig serii IndyCar na torze Road America. To drugie zwycięstwo Hiszpana w tym sezonie, który wyszedł na prowadzenie dopiero na dwa okrążenia przed końcem, kiedy to z rywalizacji odpadł ówczesny lider – Josef Newgarden. Drugie miejsce zajął Colton Herta, a na najniższym stopniu podium stanął Will Power.
Po rozpoczęciu wyścigu, Newgarden walczył o utrzymanie prowadzenia z Jackiem Harveyem, ale obronił prowadzenie. Na trzecim miejscu znajdował się wówczas Palou. Na drugim okrążeniu Scott Dixon stoczył piękną walkę z Edem Jonesem i obronił swoją jedenastą pozycję. Okrążenie później Simon Pagenaud agresywnie zaatakował Pato O'Warda, ale Meksykanin nie pozwolił na wyprzedzenie. Francuz próbował powtórzyć swój manewr na czwartym okrążeniu, ale kierowca McLarena SP po raz kolejny obronił się przed utratą pozycji.
Na piątym okrążeniu Palou wyprzedził Hertę i awansował na trzecie miejsce. Po siedmiu okrążeniach Newgarden miał komfortową przewagę prawie dwóch sekund nad drugim Harveyem. Kevin Magnussen, który zastępował kontuzjowanego Felixa Rosenqvista, wyjechał na trawę w 13. zakręcie, tracąc pozycję na rzecz Takumy Sato.
Track limits?@KevinMagnussen goes into the grass. #INDYCAR // NBCSN pic.twitter.com/53RPeVj4lY
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) June 20, 2021
Pięć okrążeń później Power wyprzedził Hertę i awansował na czwarte miejsce. Na jedenastym kółku Herta zablokował koła w swoim samochodzie, co pozwoliło Romainowi Grosjeanowi na wyprzedzenie Amerykanina. Pierwsze zjazdy zaczęły się na dwunastym okrążeniu. Power założył twarde opony, podobnie jak Herta i Grosjean. Zbyt długi pit-stop Francuza spowodował, że ten stracił uzyskaną wcześniej nad Hertą pozycję.
Okrążenie później na swój pit-stop zjechał Harvey, by po powrocie na tor stracić lokatę na rzecz mającego lepiej dogrzane opony Powera. Niedługo później u swoich mechaników pojawili się również prowadzący Newgarden i Rossi, przez co na pozycję lidera wyszedł Palou.
Po wyjeździe z alei serwisowej, Rossi zmagał się z zimnymi oponami i ślizgał po torze, tracąc przy tym trzy pozycje. Na 15. okrążeniu na swoją zmianę opon zjechał liderujący wówczas Palou. Razem z Hiszpanem zjechał również Magnussen. Okrążenie później do boksów zjechał Dixon, a genialną walkę o 11. pozycję stoczyli Jones z Simonem Pagenaudem.
Na 17. okrążeniu pojawiła się pierwsza żółta flaga, po tym jak Jimmie Johnson stracił panowanie nad samochodem po wyjeździe na trawę i uderzył w barierę. Okrążenie później do alei serwisowej zjechał Sato, a mechanicy przystąpili do naprawy samochodu uszkodzonego w przepychance z Conorem Dalym.
Wyścig został wznowiony na 18. okrążeniu. Newgarden i Palou szybko odłączyli się od reszty stawki, z kolei świetnie wystartował Grosjean, który wyprzedził Hertę i awansował na piąte miejsce. Chwilę później mało brakowało, a O'Ward uderzyłby w tył samochodu Herty, próbując wyprzedzić Hunter-Reaya. Meksykanin zblokował koła i musiał się ratować przed kolizją, co wykorzystał Rossi. Na 20. okrążeniu Marcus Ericcsson wyprzedził dwunastego Pagenauda. Na 21. okrążeniu McLaughlin stoczył piękną walkę z Dalym, a całej rywalizacji przyglądał się jadący na osiemnastej pozycji Hinchcliffe.
Na 22. okrążeniu Rossi skutecznie zaatakował Hunter-Reaya w trzecim zakręcie. W międzyczasie chwilowe problemy ze swoim samochodem miał Dalton Kellett, ale po zresetowaniu ustawień powrócił do rywalizacji – ostatecznie jednak zjechał do alei serwisowej. Na dwudziestym okrążeniu sporo strachu najadł się Ericcsson, który złapał pobocze i obrócił się, parkując na poboczu i powodując kolejną neutralizuję. Szwed zdołał wrócić do rywalizacji po tym, jak jego samochód został ponownie uruchomiony przez porządkowych.
Marcus Ericsson loses it, and goes for a slide in the grass at @RoadAmerica.
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) June 20, 2021
TV: NBCSN // #INDYCAR pic.twitter.com/Pn7wz3wksl
Praktycznie wszyscy kierowcy zjechali na zmianę opon podczas neutralizacji. Na torze pozostali jednak Magnussen i Sato, przesuwając się na czoło stawki. W tym samym czasie w alei serwisowej doszło do sporego zamieszania.
A good ol' traffic jam coming out of pit lane. That got dicey.#INDYCAR // #REVGroupGP // @roadamerica pic.twitter.com/3IcViY0gng
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) June 20, 2021
Po wznowieniu wyścigu na 26. okrążeniu Magnussen odjechał na prawie 2,5 sekundy przewagi nad Sato, jednak ten wkrótce odrobił tę różnicę i zaczął atakować lidera – początkowo nieskutecznie. Kierowca McLarena SP skapitulował jednak na 31. okrążeniu, a do atakowania byłego kierowcy Formuły 1 przystąpił Newgarden.
NEW LEADER: @TakumaSatoRacer to the top spot after he gets around @kevinmagnussen.#INDYCAR // #REVGroupGP // @roadamerica pic.twitter.com/4cTCkX2R3A
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) June 20, 2021
Powolne tempo prowadzącego Sato i Magnussena zbiło stawkę, dzięki czemu Palou mógł zaatakować Newgardena. Na 34. okrążeniu ta dwójka walczyła już o prowadzenie, po tym jak Magnussen i Sato w końcu zjechali do boksów – Duńczyk nie zajechał daleko po swoim ostatnim pit-stopie, a pozbawiony mocy McLaren SP wywołał kolejną neutralizację.
REPLAY: @kevinmagnussen brings out the full course caution after mechanical issues. #INDYCAR // #REVGroupGP // @roadamerica // @ArrowMcLarenSP pic.twitter.com/8vBdGvZGSl
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) June 20, 2021
Przy okazji żółtych flag na kolejny pit-stop zjechali Harvey, Oliver Askew, Daly oraz Pagenaud. Zielona flaga pojawiła się pod koniec 37. okrążenia. Kolejnym genialnym manewrem wyprzedzania popisał się wówczas Grosjean, który wyprzedził Rahala, a następne przymierzał się do Powera.
"That was pretty cool!"@RGrosjean gets by Graham Rahal and continues his pursuit toward the front. TV: NBCSN #INDYCAR pic.twitter.com/1x4FesAHQb
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) June 20, 2021
Na 15 okrążeń do mety na swój ostatni pit-stop zjechał Dixon, a na kolejnych kółkach w alei serwisowej Newgarden i Palou, za którym podążyli Herta, Rossi, Grosjean, Rahal i Jones. Na 12 okrążeń przed końcem wyścigu tempo Grosjeana zaczęło spadać i Francuz meldował się wówczas na czternastym miejscu.
Na dziesięć okrążeń do mety prowadził Max Chilton przed Sato i Askew'em. Czwarty był Newgarden, a piąty Palou. Spore problemy pod koniec wyścigu miał Harvey, który oszczędzając paliwo był zmuszony przepuszczać swoich rywali. Na cztery okrążenia przed końcem rywalizacji znów pojawiła się żółta flaga i neutralizacja. Jej sprawcą był Ed Jones, który obrócił się po tym, jak uszkodzeniu uległ lewy tył w jego samochodzie.
Rywalizacja powróciła do normalności na dwa okrążenia przed końcem. Bardzo dobrze wystartował Newgarden, jednak Palou użył push-to-pass i wyprzedził Newgardena obejmując prowadzenie. Dramat zaczął się chwilę później, kiedy to kierowca zgłosił problemy z samochodem i tym samym pożegnał się z pewną wygraną.
REPLAY: @AlexPalou grabbed the lead and never looked back. #INDYCAR // #REVGroupGP // @roadamerica pic.twitter.com/klQGI0J3L6
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) June 20, 2021
Niezagrożony ze strony Newgardena Palou dojechał do mety prawie dwie sekundy przed Hertą, który odziedziczył drugą lokatę. Na pechu swojego zespołowego kolegi skorzystał także Power, by zaledwie drugi raz w tym sezonie stanąć na podium.
Palou jest zaledwie drugim kierowcą, który wygrał więcej niż jeden wyścig w tym sezonie i odzyskał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Dotychczasowy lider O’Ward dojechał na metę dziewiąty, lecz nadal plasuje się przed Scottem Dixonem. Kolejny wyścig IndyCar odbędzie się 3 lipca na torze Mid-Ohio.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | 55 okr. | ||||
2 | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian | + 1,910 | ||||
3 | 12 | Will Power | Team Penske | + 2,985 | ||||
4 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 3,904 | ||||
5 | 51 | Romain Grosjean | D | Dale Coyne Racing with RWR | + 4,713 | |||
6 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | + 5,180 | ||||
7 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 7,721 | ||||
8 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 7,914 | ||||
9 | 5 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | + 9,024 | ||||
10 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 9,373 | ||||
11 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 9,802 | ||||
12 | 21 | Oliver Askew | Ed Carpenter Racing | + 11,301 | ||||
13 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 11,937 | ||||
14 | 3 | Scott McLaughlin | D | Team Penske | + 12,193 | |||
15 | 29 | James Hinchcliffe | Andretti Steinbrenner Autosport | + 13,947 | ||||
16 | 14 | Sébastien Bourdais | AJ Foyt Racing | + 14,116 | ||||
17 | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | + 15,594 | ||||
18 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 16,461 | ||||
19 | 52 | Cody Ware | D | Dale Coyne Racing with RWR | + 16,993 | |||
20 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | + 17,555 | ||||
21 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 1:30,789 | ||||
22 | 48 | Jimmie Johnson | D | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | |||
23 | 18 | Ed Jones | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | + 5 okr. | ||||
24 | 7 | Kevin Magnussen | D | Arrow McLaren SP | + 22 okr. | |||
25 | 4 | Dalton Kellett | AJ Foyt Racing | + 36 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.